Prvých 31 dní nového roka uplynulo ako voda a to znamená, že vám opäť prinášame prehľad toho, čo je nové v online svete.

 

AdWords začína pozvoľne

Po búrlivom roku 2016 Google otvára nový rok oveľa pokojnejšie. To však neznamená, že sa AdWords nedočkal vôbec žiadnych zmien. Január priniesol:

  • možnosť zdieľať zoznamy vylučujúcich kľúčových slov naprieč účtami
  • zrušenie metriky konvertovaných kliknutí
  • novú možnosť dynamického textu reklám – reklamy je teraz možné dopĺňať o rôzne texty, ak je splnená vopred zadaná podmienka. Viac tu.

 

Instagram Stories sú doplnené o reklamy

Aj napriek veľkému skepticizmu sú Instagram Stories od svojho zavedenia veľkým úspechom. Preto nie je divu, že po piatich mesiacoch existencie prichádzajú reklamy. Na začiatok je v teste zahrnutých asi 30 firiem, ktoré môžu reklamy využívať. Preto môžeme očakávať, že sa na našich feedoch začnú postupne objavovať.

 

Messenger už aj v desktopovej verzii

online novinky Desktop messenger

Messenger a Facebook celkovo boli v januári terčom viacerých zmien. Jednou z nich bola zmena inboxu. Určite ste si všimli zmenu ikonky správ na ikonku Messengera. Facebook v pokuse o zjednotenie dizajnu kompletne zahodil starý vzhľad správ a nahradil ho novým, ktorý dobre poznáme z mobilnej aplikácie.

 

BoltFare vám pomôže s hľadaním leteniek

online novinky BoltFare

Ak radi cestujete a potrpíte si na tie najlacnejšie letenky, poteší vás BoltFare. Ide o nového bota, ktorý vám na Messengeri poradí, kde nájsť ten najvýhodnejší let. Stačí zadať, odkiaľ a kam chcete letieť a BoltFare sa postará o zvyšok.

 

Automatizácia reklám na Facebooku

online novinky Facebook like

Ak pracujete s AdWords, určite poznáte automatické pravidlá. Podobná verzia prichádza aj na Facebook. Na základe pravidiel môžete upravovať rozpočty, pozastavovať kampane, odosielať upozornenia a pod. Je cena za klik príliš vysoká? Automaticky kampaň vypnite akonáhle dosiahne určitú hranicu. Neviete, aký rozpočet nastaviť? Nastavte pravidlá na upravovanie budgetu na základe výsledkov.

 

Ďalšie testovanie reklamy v Messengeri

Bolo len otázkou času, kedy Facebook začne testovať reklamy v Messengeri. Reklama v Messengeri by sa mala začať zobrazovať v nasledujúcich týždňoch užívateľom v Austrálii a Thajsku. Na základe výsledkov môžeme iba očakávať, či a kedy sa táto novinka dostane aj ku nám.

 

SuperBowl je za nami

online novinky SuperBowl

Túto nedeľu (v našich končinách veľmi veľmi skorý pondelok) sa uskutočnil 51. SuperBowl. Pre nás, marketérov, priniesol opäť množstvo kreatívnych a superdrahých reklám. Aj tento rok sa cena za 30 sekundový spot vyšplhala nad 5 miliónov dolárov.

 

To je na január od nás všetko. S prehľadom sa vidíme opäť o mesiac.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.