Opäť nám ubehol mesiac ako voda a my sme tu s ďalším súhrnom toho najdôležitejšieho z online sveta. Poďme rovno na to.

 

Archivácia fotiek na Instagrame

Instagram

Pokiaľ vaša fotka na Instagrame nedosiahla dostatočný počet lajkov, nie je potrebné ju mazať. Vďaka najnovšiemu updatu na Instagrame pribudla možnosť archivácie. Príspevky tak môžete stiahnuť zo svojho profilu a pozerať si ich v archíve, kde sú pripravené na ďalšie použitie.

 

Predaj lístkov cez Google?

Google predaj listkov

Google sa pravdepodobne chystá ovládnuť ďalší trh. V USA momentálne prebieha testing možnosti predaja lístkov. Pri zadaní kľúčového slova napr. „rockový koncert New York“ vám Google ponúkne zoznam koncertov a hneď ponúkne aj možnosti kúpiť si lístok.

 

Udržujte existujúcich zákazníkov novou možnosťou na Facebooku

Customer Lifetime Value (CLV, celoživotná hodnota zákazníka) je veľmi dôležitá a veľmi podceňovaná metrika. Množstvo vašich zákazníkov totiž koná opakované nákupy, na ktoré je nutné vynaložiť nižšie propagačné náklady. Facebook nás preto potešil oznamom o testovaní Custom Audiences (Vlastných publík) založených práve na CLV. Navyše budeme môcť z takýchto publík tvoriť aj Lookalike Audiences (Podobné publiká). To znie fajn, nie? 🙂

 

Youtube zmierňuje podmienky pre Live vysielanie

Youtube

Medzi ďalšie online novinky prispel aj YouTube. Doteraz mali s živým vysielaním menší Youtuberi problémy kvôli dosť vysokým požiadavkám. Ak ste chceli vysielať, potrebovali ste niekoľko tisícok odoberateľov. S narastajúcou konkurenciou Youtube skúša nové podmienky, kedy sa na počet odoberateľov už nebude hľadieť vôbec.

 

Ďalšia chyba v reportingu na Facebooku

Facebook

V novembri minulého roku sme vám priniesli informáciu o bugu v meraní Facebooku pri organickom dosahu. Tentokrát sa objavila ďalšia informácia o chybných číslach, tentokrát ale pri platenej reklame. Chyba sa týkala videoreklám, kedy sa pri určitých podmienkach započítaval cena za preklik dvakrát. Facebook proaktívne celú záležitosť odkomunikoval a vracia inzerentom peniaze.

 

Google Marketing Next

Google marketing next

Každý rok nám Google na jar prinesie súbor noviniek. Tentokrát to bolo na konci mája na udalosti Google Marketing Next. Poďme si zhrnúť, čo všetko nové sme sa dozvedeli:

In-market publiká už aj vo vyhľadávaní – obsahová sieť dovoľuje cieliť na ľudí, ktorí aktívne uvažujú o nákupe určitého produktu. Teraz pribúda možnosť takéhoto cielenia aj vo vyhľadávaní.

  • Cielenie na životné udalosti – každej veľkej životnej udalosti (svadba, štátnice, promócie a pod.) predchádza súbor rôznych aktivít. Google prišiel s novinkou, kde bude vedieť na základe správania sa na internete užívateľovi predpovedať približný čas veľkej udalosti a nám dovolí cieliť na takéhoto človeka. Takéto cielenie sa plánuje zatiaľ na Gmail a YouTube reklamy.
  • Rozšírenie o lokalitu už aj pre YouTube reklamy – táto novinka je vcelku priamočiara. Pri svojej YouTube reklame môžete zobrazovať aj fyzickú adresu vášho biznisu.
  • Google Surveys 360 – nová služba, ktorá dovolí získavať feedback od ľudí, ktorí boli vystavení vašej reklame. Vadilo im niečo? Prečo vôbec na reklamu klikli? Tieto odpovede by mali priniesť práve Surveys 360.
  • Predstavenie nového UI – nejde o úplnú novinku, prístup k novému rozhraniu máme už dlhšiu dobu. Ako sa vám zatiaľ pozdáva?
  • AMP – projekt AMP kladie dôraz na rýchlosť načítania mobilných stránok. Zoznámte sa s projektom tu.
  • Google Optimize a integrácia s AdWords – Google Optimize bol iba nedávno sprístupnený širokej verejnosti zdarma. Teraz prichádza s novinkou, kedy po prepojení s AdWords dovolí úpravu vstupných stránok. Žiadna znalosť kódu nie je nutná.
  • Google Attribution – s novými produktami sa v Googli asi roztrhlo poriadne veľké vrece. Tento bude slúžiť na modelovanie atribučných modelov.
  • Vylepšený PageSpeed Insights – používate PageSpeed Insights? Poteší vás novinka, vďaka ktorej tento nástroj bude vedieť hodnotiť aj použiteľnosť stránky, nie iba jej rýchlosť.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.