V online marketingu sa nezaháľalo ani počas marca a preto sme tu zas a znova s novinkami z online. Takže, čo dôležité sa stalo v online marketingu minulý mesiac? Poďme sa na to spolu pozrieť 😊

Cenovky na Instagrame

Cenovky na Instagrame fičia pre vybrané spoločnosti už od novembra minulého roka, avšak teraz Instagram povolil používanie cenoviek širokému okruhu biznisov zaoberajúcich sa najmä oblečením, bižutériou a kozmetikou. Jednotlivé stránky si môžu produkty na svojich fotkách označiť cenovkou, ku ktorej priložia link vedúci priamo na relevantnú webovú stránku, kde je možné produkt rovno zakúpiť. Pokiaľ chce biznis používať cenovky, musí však najprv nahrať svoj katalóg produktov, a to prostredníctvom Facebook Business Managera.

Sponzorovaný video obsah a video stránky spoločnosti na LinkedIn

Podľa LinkedIn strávia užívatelia tejto sociálnej platformy až 3x viac času pozeraním videí ako statického sponzorovaného obsahu. Aj to je jedným z dôvodov, prečo LinkedIn prišiel s novinkou – sponzorovaným videom. Sponzorovaný video obsah sa bude zobrazovať v novinkách a automaticky sa prehrávať pri stlmenom zvuku. Okrem toho môžeme sponzorovaný video obsah prepojiť s rôznymi reklamnými nástrojmi platformy vrátane vybraných call-to-action tlačidiel.

Okrem sponzorovaného video obsahu, môžu firmy získať záujem publika aj vďaka videu stránky spoločnosti. Podľa výsledkov testovania beta verzie, video stránky spoločnosti malo až 5x väčšiu úspešnosť v rozprúdení konverzácie užívateľov ako hocijaký iný druh obsahu. Od tohto formátu videa LinkedIn očakáva, že sa firmy podelia o náhľad do ich firemnej kultúry, produktov, udalostí a noviniek. Obe nové fičúrky budú pre užívateľov k dispozícii v najbližších týždňoch.

Nové nálepky pre Facebook Stories

Stories na Instagrame momentálne hýbu svetom, nezaostávať sa snaží aj Facebook. Do Facebook stories boli pridané nové nálepky, ktoré umožňujú pridať vašu lokáciu, aké je práve počasie a naviac môžete v storke označiť kamoša prostredníctvom nálepky s menom. Povráva sa, že čoskoro Facebook pridá možnosť tvoriť storky aj formou ankiet, ale nechajme sa prekvapiť.

História verzií reklám

Ak ste tým, čo staré reklamy v Adwords radšej upravuje ako tvorí nové, skúste sa zamerať radšej na tvorbu nových. V novom rozhraní Adwords si teraz môžete pozrieť všetky staré verzie reklám s údajmi o dátumoch ich zmien, čo bolo v reklamách menené a ako dlho boli spustené. Veľmi užitočná je možnosť vidieť výkonnosť týchto reklám, vďaka ktorej môžeme robiť prognózy pre kampane, ktoré sa chystáme ešte len spustiť. Všetky tieto dáta si môžete z Adwords taktiež vyexportovať.

Pre tentokrát to je od nás všetko, medzičasom budeme pracovať na ďalších článkoch pre vás. Ak nechcete prísť o žiadne dôležité témy a novinky z online marketingu, nezabudnite nás sledovať na Facebooku a Instagrame😊

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.