Online marketing je právom považovaný za najdynamickejšiu marketingovú oblasť. Preto je nesmierne dôležité, aby firmy a agentúry neustále sledovali zmeny a sami ich aplikovali. Dobrá agentúra je tvorcom takýchto zmien, pretože sa nebojí experimentovať a testovať nové veci. Nasledujúce riadky preto venujem tým najdôležitejším novým trendom v online marketingu.

nove trendy v online marketingu

Content marketing

Pokúsim sa predstaviť content marketing v súvislostiach. Reklama a propagácia bola dlho považovaná za niečo negatívne, niečo, čo nepotrebujeme a otravuje nás. Pre mnohé praktiky to bohužiaľ platí stále. Avšak do popredia sa konečne začal dostávať zákazník. PUSH stratégia, kedy pretláčame produkt smerom ku zákazníkovi, začína strácať účinok. Formuje sa PULL stratégia, kedy svojou komunikáciou zákazníka sami prilákame. Vie totiž, že v našom najlepšom záujme je jeho spokojnosť. A preto za nami rád príde a rád sa aj vráti. Win-win situácia pre oboch.  A to je podstatou tzv. inbound marketingu. Jednou z techník inbound marketingu je práve content marketing, ktorý sa v súčasnosti teší veľkej obľube. Čo to však content marketing je? V krátkosti je to tvorba obsahu prospešného a užitočného pre užívateľa. Ako napr. tento článok a nakoniec aj celý náš blog 🙂

 

Vzostup mobilných vyhľadávaní

Už dlhodobo je známe, že počet mobilných vyhľadávaní cez Google rýchlo rastie. V máji tohto roku sa na verejnosť dostala správa, že mobilné vyhľadávania predbehli tie desktopové v 10 krajinách sveta vrátane USA a Japonska. Dá sa predpokladať, že to isté čaká v blízkej budúcnosti aj náš trh. Preto každým dňom stúpa dôležitosť mať prinajmenšom dobre optimalizovaný web pre mobily.

 

Remarketing

Remarketing je stále pomerne novou záležitosťou vo svete online marketingu. Vďaka nemu sa môžeme venovať ľuďom, ktorí už napr. boli na našej stránke alebo u nás nakúpili. Ďalšia konverzia takéhoto zákazníka je výrazne lacnejšia ako u úplne nového užívateľa. V súvislosti s remarketingom je vhodné spomenúť dynamický remarketing. Ten nám dovoľuje zobrazovať produkty, ktoré si zákazník predtým pozeral. Zasiahnuť ho môžeme prostredníctvom obsahovej siete. Čo to tá obsahová sieť je, sa môžete dozvedieť v našom článku o reklamách na Googli.

 

Instagram reklamy

Nedávno zasiahli náš trh reklamy na Instagrame. Nevedeli sme sa ich v agentúre dočkať a samozrejme sme ich okamžite vyskúšali. Facebookové kampane určené vhodnej skupine ( prevažne mladí  ľudia tzv. „Millenials“) sme podporili aj  kampaňami Instagramovými a výsledky nás naozaj potešili.  Avšak treba povedať, že reklamy na Instagrame sú veľmi čerstvou záležitosťou a o ich efektivite vás budeme priebežne informovať.

 

Videá

Viete, že až 52% užívateľov je viac naklonených k nákupu, ak o produkte majú možnosť na stránke vidieť video? Že priemerný užívateľ strávi na stránke o 88% viac času, ak sa stretne na stránke s videom? Že video na Facebooku zaznamenáva najvyššiu mieru interakcie pred obrázkami a čistými textami? Video disponuje najväčším virálnym potenciálom, preto je momentálne veľmi silným nástrojom v online marketingu.

 

Analytika

Online marketing je takmer dokonale merateľný. Už teraz marketéri používajú množstvo analytických nástrojov. Rôzne čísla, grafy, tabuľky, mapy a štatistiky ponúkajú rozsiahlu sondu do nákupného správania spotrebiteľov. Práve webová analytika je zdrojom mnohých zmien v existujúcich kampaniach. Ponúka totiž informácie v reálnom čase, ktoré je možné zapracovať okamžite aj do prebiehajúcich online kampaní.

 

Potrebujete sa poradiť? Radi vám pomôžeme:)

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.