Predstavte si takúto situáciu. Rozhodli ste sa propagovať váš biznis cez billboardy. Ako zistíte, koľko ľudí sa o vás dozvedelo?

Koľko z nich reklamu vôbec videlo? Jednou z hlavných výhod online marketingu je to, že je takmer dokonale merateľný.  A jedným z nástrojov, ako sa dostať k číslam vášho webu, je Google Analytics. Je zadarmo a dokáže toho naozaj veľa. Nasledujúce riadky venujeme základným informáciám a prehľadom, ktoré vás uvedú do problematiky tohto analytického nástroja.

google analytics zaklady

Čo môžeme pomocou Google Analytics sledovať? Pozrime sa, do akých základných sekcií Analytics delí svoje prehľady a čo ponúkajú.

 

V reálnom čase
Tu môžeme pozorovať ľudí, ktorí sú presne v tom momente na našom webe. Môžeme sledovať, v akej krajine sa nachádzajú, na akých stránkach momentálne sú, odkiaľ prišli a či sú napríklad na stolových počítačoch, smartfónoch alebo tabletoch.

 

Publikum
V sekcii Publikum sa nachádzajú informácie o vašich návštevníkoch. Nájdete tu rôzne demografické údaje či záujmy. Taktiež tu môžete sledovať, ako sa správajú návštevníci z rôznych operačných systémov a webových prehliadačov. Dokonca môžete zachytiť aj také veci, ako rozlíšenie obrazovky, či konkrétny model smartfónu, cez ktorý si niekto prezeral vašu stránku.

 

Akvizícia
Tu budete tráviť veľké množstvo svojho analytického času. Prehľad Akvizícia vám ukáže, ako sa dostali ľudia na vaše stránky. Či prišli z platenej reklamy, organického vyhľadávania, priamo zadaním URL, alebo napr. cez odkaz, ktorý máte umiestnený na inej stránke. V prehľade Akvizícia potom zistíte, ako dlho sa na vašej stránke zdržali, koľko podstránok si v priemere pozreli a pod.
Ak využívate PPC reklamu cez Google a máte účet Analytics prepojený s účtom AdWords, môžete krásne sledovať konkrétne kľúčové slová, vyhľadávacie dopyty, kampane či reklamné skupiny. Chcete si pozrieť, akú výkonnosť majú vaše kampane v priebehu dňa? Aké kľúčové slová majú najvyššiu mieru okamžitých odchodov? Aké vyhľadávacie dopyty viedli ku konverziám? Všetko nájdete v sekcii AdWords. Pre správnu optimalizáciu sú to neoceniteľné údaje.

 

Správanie
Hlavnou výhodou tohto prehľadu je analýza celého obsahu vášho webu. Poskytne vám informácie o každej vašej podstránke. Dokážete tak zistiť, ktorá podstránka je problémová a ľudia z nej odchádzajú, alebo naopak, na ktorých sa zdržujú najviac.
V prehľade Správanie tiež môžete analyzovať rýchlosť načítania stránky – dnešný užívateľ je veľmi netrpezlivý. Ak sa stránka nenačíta do 5 sekúnd, približne štvrtina návštevníkov jednoducho odíde. Už načítavanie dlhšie ako 1 sekundu si priemerný užívateľ všimne. Preto je nesmierne dôležité mať web tak rýchly, ako je to len možné. Google Analytics vám navyše poskytne aj rýchlu analýzu stránky a odporúčania, čo môžete optimalizovať a zlepšiť.

 

Konverzie
Čo sú konverzie? Konverziou je akcia, ktorú chcete, aby návštevník vykonal na vašom webe. Môže ísť o nákup vo vašom e-shope, alebo o registráciu na vašom portály pre fanúšikov Star Wars. Takéto udalosti sa dajú zachytiť a merať. Správnym nastavením konverzií môžete zachytiť, čo vedie k úspešnému splneniu cieľa. Zistíte, ktorá podstránka presvedčí návštevníka k prihláseniu na váš newsletter, alebo či viac nákupov pochádza z organického vyhľadávania alebo z PPC reklamy.

 

Týmto sme sa sotva dotkli povrchu toho, čo všetko Google Analytics dokáže. Je to kvalitný neplatený nástroj webovej analytiky, ktorý je nesmierne užitočný na ceste k úspechu vašich stránok. Jeho implementácia je veľmi jednoduchá a prínos neoceniteľný. Na základe údajov môžete optimalizovať vašu reklamu i samotný web, jeho rozloženie, vzhľad a štruktúru.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.