Marec sa pomaly končí a my tak môžeme opäť pripraviť sumár toho, čo priniesol svet online marketingu.

online novinky marec

 

Facebook prekonal ďalšiu métu
Facebook nie je mŕtvy, práve naopak. Na začiatku marca oznámil, že prekonal hranicu 3 miliónov inzerentov. Pri tejto príležitosti Facebook vypustil nástroj Your Business Story. Vďaka nemu si môžete vytvoriť jednoduché video, ktoré je venované vašej stránke. Máte už to svoje?

 

MSQRD je už v rukách Facebooku
Pri Facebooku ešte zostaneme. Narazili ste už na supervtipnú faceswapovú aplikáciu MSQRD? Ak nie, určite skúšajte. Prudký nárast pozornosti okolo tejto appky zachytil aj Facebook a rozhodol sa MSQRD odkúpiť. V nasledujúcich týždňoch sa preto môžeme tešiť na množstvo nových tvári a funkcionalít.

 

Vychytávka v Google Analytics
Google bez nejakého väčšieho rozruchu v priebehu mesiaca vypustil pomôcku, ktorú ste mohli ľahko prehliadnuť. K dispozícii ju máte iba, ak máte prepojené vaše Analytics a AdWords účty. V rozhraní Analytics pribudla možnosť pri prezeraní štatistík vašich AdWords kampaní možnosť prekliknúť priamo na sledovanú kampaň a vykonať potrebné zmeny.

 

Instagram sa pripája k FB a Twitteru
V polovici marca Instagram inovoval algoritmus, prostredníctvom ktorého zobrazuje jednotlivé príspevky. Zabudnite na chronológiu. Instagram odhadne, čo by sa vám mohlo páčiť a to zobrazí vyššie. Podľa štatistík, ktoré vypustili, až 70% fotiek užívateľ vo svojom feede nezachytí. Alogritmus má zabezpečiť, že to, čo užívateľ vidí, ho aj bude zaujímať.

 

Športujte cez Messenger
Facebook na svojej komunikačnej platforme Messenger pridal v druhej polovici marca ďalší nástroj na zabíjanie času. Je ním chytľavá basketbalová minihra. Na spustenie stačí poslať niekomu emoji basketbalovej lopty. Koľko máte najvyššie skóre?

 

Google zbrojí v livestreamovaní
Livestreaming si získava tento rok obrovskú pozornosť. Preto nie je divu, že do pretekov sa pridáva aj Google. Koncom marca ohlásil úmysel vytvoriť vlastnú platformu na živé prenosy pod názvom YouTube Connect. Aplikácia je momentálne vo vývoji ako pre Android, tak aj iOS zariadenia. Má čo doháňať, Periscope od Twitter v tom istom čase prekonal 200 miliónov videí.

 

AdWords dostane novú tvár
Koniec marca patril Googlu, ktorý do sveta vypustil novinku o kompletnom redizajne jeho najziskovejšieho nástroja – Google AdWords. Zmena nebude náhla, proces bude dlhodobý a jeho dokončenie je naplánované v roku 2017.

 

Marec bol na novinky vcelku plodný a my sa už tešíme, čo kreatívne si spoločnosti pripravia na 1. apríl.  A potom samozrejme počas zvyšku apríla 🙂 Dovtedy dovidenia.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.