Nie je to tak dávno, čo Facebook prekročil magickú hranicu jednej miliardy používateľov za deň. Áno, každý siedmy človek sa pripojil do modrej sociálnej siete, aby bol v kontakte s priateľmi alebo rodinou. Facebook je obrovskou hybnou silou v digitálnom svete a ponúka množstvo možností na propagáciu vášho biznisu. Bolo by hriechom to nevyužiť. Čo všetko môžete vyskúšať?

reklama na facebooku

Začnime pekne od začiatku. Predtým, ako budete môcť spustiť svoje prvé kampane, potrebujete vyriešiť otázku reklamného účtu. Dostanete sa k nemu na tomto odkaze. Tu musíte správne vyplniť fakturačné údaje a nastaviť spôsob platby. Ak budete používať ako primárny spôsob platbu kartou, nezabudnite mať na nej povolené online transakcie. Po nastavení fakturácie a platieb môžete spokojne prejsť k tvorbe prvej kampane.

Čo všetko môžem propagovať?

Ako začiatočníkom vo svete Facebook reklamy pre vás budú najdôležitejšie tieto spôsoby:

  • propagácia príspevkov
  • propagácia stránky
  • nasmerovanie ľudí na web

facebook traffic

Okrem toho existuje množstvo ďalších možností. Reklamou môžete podporovať vaše eventy, inštaláciu vašej aplikácie alebo iba zvyšovať pozeranosť vašich videí. Poďme sa ale pozrieť na základné typy propagácie.

 

Propagácia príspevkov

Chcete budovať povedomie o vašej značke na Facebooku? Chcete propagovať novinky, produkty, alebo iba obyčajné príbehy zo života firmy? V tom prípade využijete možnosť propagácie príspevkov. Po výbere toho správneho príspevku sa dostanete do nastavení kampane, kde si vyberiete komu chcete príspevky zobrazovať, kedy, kde a za koľko.

 

Propagácia stránky

Táto možnosť slúži na propagáciu vašej vlastnej stránky na Facebooku. Slúži na získavanie fanúšikov a na budovanie komunity, ktorá prejavuje záujem o vašu značku. Opäť si v nastavení kampane vyberáte publikum, rozpočty, platobné modely, časové rozvrhy, kanály komunikácie a konečný vizuál.

 

Nasmerovanie ľudí na web

Vďaka tomuto typu reklamy máte možnosť odkazovať ľudí priamo na váš web. Vďaka správnemu výberu publika im môžete váš web naservírovať priamo pod nos. Do tretice vás čaká veľmi podobné nastavovanie kampane, ako v predchádzajúcich prípadoch. Teda komu, kde, ako, kedy a za koľko.

 

Platobné modely

platobne modely na facebooku

Za čo teda budete na Facebooku platiť, ak sa rozhodnete využívať ich reklamy? V zásade môžete využiť dva základné platobné modely. Buď platíte za impresie, teda za to, že sa vaša reklama zobrazuje. Alebo platíte za akciu, teda ak užívateľ vykoná to, čo sa od neho očakáva (klik na stránku, interakcia s príspevkom a pod.).

 

Remarketing

remarketing na facebooku

Remarketing patrí k pokročilejšiemu spôsobu využívania reklám a to nie len na Facebooku. O čo ide? Určite sa vám stalo, že po prezeraní nejakého e-shopu, alebo inej stránky vás začal po internete prenasledovať ich banner. Funguje to tak, že stránka vám vloží do prehliadača neškodný súbor „cookie“, vďaka ktorému vám umožňuje zobrazovať ich reklamu. To je možné využiť aj na Facebooku. Môžete napr. propagovať príspevky iba ľuďom, ktorí v minulosti boli na vašom webe. Takto zasahujete ľudí, ktorí prejavili záujem o vašu značku. Pripomínate sa im a zvyšujete tak pravdepodobnosť úspešnej konverzie a získanie nového zákazníka. Nastavenie remarketingu však v sebe zahŕňa nastavenie FB pixelu, tvorbu vlastných publík (remarketingových zoznamov), tvorbu stratégie remarketingu a pod., preto si tento nástroj necháme do samostatného článku niekedy nabudúce.

 

Ak si svojou reklamou na Facebooku nie ste istí, zverte sa do rúk ľuďom, ktorí sa tomuto venujú každý deň. V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.