Mesiac sa s mesiacom stretol a my sme tu opäť s tým najdôležitejším, čo sa udialo vo svete digitálu.

 

Google mení formulku rozšírení reklám

Úvod apríla patril Googlu, ktorý sa rozhodol zmeniť, ako sa zobrazujú jednotlivé rozšírenia platených výsledkov vyhľadávania. Doteraz sa bežne stávalo to, že reklamy na nižších pozíciách boli zobrazované s väčším množstvom rozšírení ako tie, ktoré boli na prvých pozíciách. Výsledky tak mohli vyzerať aj takto:

rozsirenia-reklam-1

To je však už minulosťou. Teraz platí, že reklama na vyššej pozícii bude mať viac rozšírení, ako reklama pod ňou. Výnimkou sú prípady, kedy vyššie postavená reklama nepoužíva rozšírenia, alebo ich používa málo. Preto by vyhľadávanie malo vyzerať už iba takto:

rozsirenia-reklam-2

 

Končí sa diktatúra 20% pravidla?

Na začiatku apríla sa objavili prvé fámy, že Facebook sa chystá zrušiť pravidlo, podľa ktorého platené príspevky nemôžu obsahovať viac ako 20% textu. Toto pravidlo bolo spočiatku zavedené, ako ochrana timelinu. Pravidlo malo zaručiť vizuálnu príťažlivosť príspevkov a platené príspevky tak mali lepšie zapadnúť medzi tie organické. Systém mriežky, ktorý na to dohliadal, však často prinášal veľmi rozporuplné rozhodnutia. Marketéri sa museli naučiť kreatívne posúvať text, aby sa príspevok nestal obeťou pravidla. Nebolo nezvyčajné, že v príspevku, ktorý bol zamietnutý, stačilo posunúť malý blok textu o pár pixelov a zrazu bolo všetko v poriadku. Tomu však, vyzerá to, odzvonilo. Aj keď asi nie úplne. Facebook momentálne testuje nový prístup k tomuto pravidlu. Reklama, ktorá obsahuje viac textu, ako 20%, už nebude automaticky zamietnutá. Avšak jej dosah bude zrejme nižší a zasiahne menej ľudí. Čím viac textu, tým bude dosah pravdepodobne nižší.

 

Spojte sa s firmou cez jej Messenger kód

Krátko po tom, ako sa objavili zvesti o testovaní „nového 20% pravidla“, prišla ďalšia novinka. Svetlo sveta uzreli nové kódy, ktoré sa dajú naskenovať. Po naskenovaní sa vám otvorí možnosť komunikácie na Messengeri. Vlastníte stránku na Facebooku? Prejdite do karty správy v profile vašej stránky a v dolnej časti stránky si môžete váš kód stiahnuť. Vyzerať bude nejako takto:

pta group messenger

Okrem toho bola spustená ešte jedna forma nadviazania komunikácie. Do vyhľadávača zadáte URL vo forme m.me/pouzivatel a automaticky sa vám otvorí chatovacie okno v Messengeri. Pokojne si to vyskúšajte na adrese m.me/ptagroupsro 🙂

 

To najdôležitejšie z konferencie F8

  1. a 13. apríla sa v San Franciscu uskutočnila každoročná konferencia, kde Facebook predstavil tie najdôležitejšie novinky a celkový smer, ktorým sa chce v blízkej dobe uberať.

konferencia-f8

Zhrnutie najdôležitejších noviniek:

  • Skúmanie využitia a aplikácie botov na platforme Messenger. Čoskoro si budeme môcť dopisovať s firmami prostredníctvom robotov, ktorí budú schopní prijímať a posielať obrázky, správy a pod. Vývoj botov a umelej inteligencie bol hlavnou témou celej konferencie.
  • Facebook live. Budúcnosť videí je v livestreamovaní. Teda aspoň podľa Facebooku. Preto majú v pláne ďalej rozširovať a vyvíjať ich vlastnú platformu Facebook Live. Tých technicky zdatnejších poteší vypustenie Live API, ktorý je už voľne dostupný a open source.
  • Vlastná 360-stupňová kamera. Facebook vyvinul novú kameru, ktorá zachytáva snímky v 360-stupňovom okruhu, teda všetko okolo seba. Jej vývoj úzko súvisí s vývojom live videí a Facebook verí, že v dohľadnom čase sa stanú takéto kamery bežnou záležitosťou.
  • Možnosti profilov. Hneď po newsfeede sú profily najnavštevovanejšou kategóriou Facebooku. Aj tie sa dočkajú zmien. Ako prvú uvedieme tzv. Expression kit, ktorý zmení vašu profilovku na základe aktuálnych udalostí – napr. pridá logo obľúbeného klubu NHL počas play-off. Ďalej sa môžete tešiť na krátke videá namiesto statických profiloviek. V neposlednom rade sú na pláne technické zmeny, ktoré majú za cieľ prívetivejší interface na mobilných zariadeniach.
  • Instant articles. Instant articles nie sú až taká novinka, pretože sa o nich hovorilo aj pred konferenciou. Aj tak však na konferencii dostali priestor a tak im dáme priestor aj my. O čo ide? Facebook sa týmto nástrojom snaží podporiť tvorcov obsahu tým, že im umožní prepojiť ich články priamo s Facebookom. Vo výsledku sa načítajú mnohonásobne rýchlejšie, budú dizajnovo atraktívnejšie a užívateľ nebude musieť vôbec opustiť Facebook, aby si niečo od vás prečítal.
  • Account Kit. Mnoho aplikácií ponúka možnosť „Prihlásiť sa cez Facebook“. Čo však, ak Facebook nemáte? To má vyriešiť tzv. Account Kit. Umožní to, že do takýchto aplikácii sa budete môcť prihlásiť len za pomoci telefónneho čísla alebo e-mailu.

Ak si chcete pozrieť videá z konferencie, nech sa páči. Mnoho z predstavených noviniek je stále v štádiu testovania. Preto vás budeme bližšie informovať hneď, ako sa budú zmeny dotýkať všetkých.

 

Pripravuje Google ďalšie zmeny v platenom vyhľadávaní?

Iba nedávno Google zrušil pravý stĺpec plateného vyhľadávania a už testuje nové zmeny. V polovici apríla sa začali (vo veľmi malom množstve) objavovať nové, zelené štítky „Reklama“ pri výsledkoch plateného vyhľadávania. Zdá sa, že úmyslom je „schovať“ reklamné výsledky, aby tak lepšie splývali s organickými výsledkami. Na konci apríla sa začali dokonca objavovať aj fialové štítky. Nižšie vidíte, ako vyzerá štítok teraz a ako by to vyzeralo, keby sa nové farby aplikovali globálne. Ktorý sa vám páči najviac?

zelene reklamy google

 

YouTube ďalej zbrojí vo vojne živých prenosov

V polovici apríla sa v livestreamovacej vojne ozval ďalší zo zainteresovaných. A to ťažkým kalibrom. YouTube totiž spustil podporu 360 stupňového videa v rámci živých streamov. Otvára tak nové kreatívne možnosti tvorcom, ako publiku sprostredkovať zážitok a ako ho ešte viac vtiahnuť do deja.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.