Čo nové sa udialo v online marketingu počas apríla? Nemusíte googliť odpoveď, my vám prinášame zhrnutie pekne na jednom mieste v našom novom vydaní aprílových online noviniek.

ADWORDS NÁVRHY REKLÁM S PODPOROU AI

Spoločnosť Google oznámila nové automatizované procesy pre službu AdWords, ktoré sa začali uplatňovať od 29. apríla. Tieto zmeny budú využívať technológiu umelej inteligencie a súvisiace technológie na návrhy optimalizácie reklamných kampaní na platforme. Návrhy budú generované na základe predchádzajúcich kampaní, a to z titulkov, popisov, rozšírení a ďalších relevantných informácií na vstupných stránkach. Po obdržaní upozornenia o týchto návrhoch budú mať používatelia služby AdWords 14 dní, aby ich skontrolovali skôr, ako sa automaticky začnú uplatňovať. Používatelia budú môcť upravovať, pozastavovať alebo odstraňovať návrhy, a tiež budú mať možnosť funkciu návrhov úplne zrušiť.

AUTOMATICKÉ CELO-OBRAZOVKOVÉ REKLAMY V INSTAGRAM STORIES

Vytváranie natívnych reklám v Instagram Stories sa stalo ešte jednoduchším. Inzerenti teraz môžu ušetriť čas a úsilie využitím svojho už existujúceho obsahu. Fotografiu alebo video pod 15 sekúnd s pomerom strán vhodným pre Instagram Stories, ktorú použijete v reklame pre Instagram vytvorenej cez Ads Manager, Facebook automaticky premení na obsah pre Instagram Stories, a to dokonca full screen. Inzerenti teda môžu zasiahnuť ľudí na Instagrame aj Facebooku. Do reklamy môžete vložiť aj odkaz s cieľovou webovou adresou.

AR NÁSTROJ NA KRESLENIE

Facebook sa neustále snaží rozbehnúť  používanie Facebook Stories a tentoraz prichádza s novým nástrojom na kreslenie v rozšírenej realite. Nový nástroj Facebooku umožňuje užívateľom tvoriť ich vlastné kresby v rámci objektov na fotografiách. Okrem toho Facebook pridáva do Facebook Camera aj možnosť nahrať Boomerang video, ktoré sa momentálne teší veľkej obľube na Instagrame.

SŤAHOVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV NA INSTAGRAME

Instagram má nový nástroj umožňujúci užívateľom sťahovať dáta, ktoré o nich v databáze udržuje. Stačí potvrdiť svoju e-mailovú adresu a Instagram vám pošle kópiu vašich fotografií, komentárov, informácií z profilu a ďalších dát. Na zhromaždenie a odoslanie údajov si Instagram vyhradzuje 48 hodín. Tento nástroj je v súčasnosti k dispozícii iba na webe, ale v budúcnosti by mal byť dostupný i pre používateľov iOS a Android.

VYNOVENÉ MERGADO

Ak používate Mergado určite ste si už všimli zmeny v jeho dizajne. Spomenieme teda niektoré zo zmien, ktoré si pre nás Mergado v apríli pripravilo. Menu bolo presunuté na ľavú stranu a tiež pribudlo sekundárne menu, ktoré sa zobrazí buď po kliknutí na šípku alebo stlačením klávesovej skratky Alt+f. V blízkej budúcnosti môžeme očakávať pribudnutie ďalších klávesových skratiek. Mergado je teraz responzívne a menu vľavo môžete skryť pre získanie väčšej pracovnej plochy. Hlavné menu obsahuje tie isté položky ako predtým, avšak pri pravidlách, premenných a elementoch pribudlo malé znamienko plus, ktoré slúži na okamžité vytvorenie nového pravidla alebo premennej. V rámci sekundárneho menu vidíme svoje reporty a ak ich máme viac, môžeme ich vyhľadať v okienku na to určenom.

Dúfame, že sme opäť raz rozšírili váš prehľad v online marketingu, ktorý využijete pri zlepšovaní výkonností vašich marketingových kampaní. Nateraz sa s vami lúčime, avšak ak s nami chcete zostať v kontakte, sledujte nás na Facebooku a Instagrame.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.