Vítame vás pri piatej časti nášho pravidelného vzdelávania a pri štvrtom diely o vyhľadávacej sieti Google. Poznáme už Google AdWords a rozumieme najdôležitejším termínom. Štruktúru a analýzu kľúčových slov máme taktiež zvládnutú. Následne sme vytvorili kampane a reklamné skupiny. Dnes si posvietime nielen na negatívne kľúčové slová, ale aj na reklamné rozšírenia a celé to zakončíme jedným užitočným tipom na záver. Cieľ našej cesty je na dosah, zostáva posledný krok.

1 – Vytvorte ešte jednu-dve reklamy

Niektorí inzerenti vytvoria jednu reklamu, na ktorej si skutočne dali záležať, a majú pocit, že je dokonalá. Netreba už nič meniť alebo pridávať, povedia si. Sú však na omyle. Predsa ako inak zistíte, že ide naozaj o najlepšiu možnú reklamu, keď ju so žiadnymi inými neporovnáte?

Celý Google je založený na aukcii a súťaži, nechajte teda súťažiť aj vaše reklamy. Vytvorte aspoň jednu, ideálne dve odlišné navyše, a sledujte, čo sa bude diať. Po nejakom čase sa ukáže, na ktorú reklamu ľudia najlepšie reagujú a ktorá sa teší ich klikom. Reklamy z poľa porazených treba vylúčiť, resp. pretvoriť na nové a spustiť závod znova.

Reklamy by sa mali odlišovať. V jednej skúste ľudí lákať na originalitu a prémiový produkt. V druhej sa môžete sústrediť na zdôraznenie prebiehajúcej akcie. Tretia nech vyzýva k nákupu. Možností je neúrekom. Sto ľudí, sto chutí. Aké chute majú vaši zákazníci zistíte len testovaním.

2 – Čo sú to reklamné rozšírenia a na čo sú dobré?

Neradíme vám použiť všetky reklamné rozšírenia, to treba zdôrazniť hneď na úvod. Čo vám odporúčame je využiť všetky tie, ktoré sú relevantné pre váš biznis. Čím viac ich použijete, tým lepšie. Google vás bude mať radšej, aj ľudské oko zachytia skôr. Čo presne vám AdWords ponúka?

Poznáme reklamné rozšírenia o: odkazy na podstránky, popisy, štruktúrované úryvky, telefonické funkcie, správu, adresu, adresu affiliate partnera, ceny, aplikáciu a recenziu. Je priam až životne dôležité, aby ste skutočne využili všetky, ktoré využiť môžete.

O reklamných rozšíreniach

Odkazy na podstránky sú veľmi vhodné, pretože dovedú vášho potenciálneho zákazníka priamo na želanú sekciu webu a nemusí sa preklikávať zo vstupnej stránky.

Popisy sú krátke slovné spojenia, pomocou ktorých môžete vyzdvihnúť svoj biznis slovami ako „overene a rýchlo“, „profesionálny prístup“ a podobne. Reklama vo vyhľadávaní bude, aj vďaka nim, širšia a zaberie viac priestoru.

Štruktúrované úryvky zvýraznia konkrétne aspekty vašich produktov a služieb, a zobrazujú sa pod textovou reklamou v podobe hlavičky (napr. značky) a zoznamu hodnôt (napr. Nike, Adidas, Puma).

Rozšírenia o telefonické funkcie, adresu a správu umožnia zákazníkom skontaktovať vás priamo alebo navštíviť. Rozšírenia o ceny môžu zvýšiť hodnotu vašich textových reklám pretože vám umožňujú lepšie prezentovať vaše služby a sortiment produktov a používateľov prepájajú priamo s predmetom ich záujmu na vašom webe.

Rozšírenia o aplikáciu vám umožňujú vytvoriť prepojenie s aplikáciou pre mobilné zariadenia alebo tablety z textových reklám. Recenzia môže ľuďom pri rozhodovaní takisto pomôcť.

Tak a to by sme mali. Venujte nejaký čas týmto rozšíreniam. S určitosťou vášmu biznisu pomôžu.

3 – Negatívne kľúčové slová

Inak povedané aj vylučujúce kľúčové slová. Čo sú zač? Povieme si to na jednoduchom príklade. Máte e-shop, v ktorom, okrem iného, ponúkate betóny pre hokejových brankárov. Pre túto sekciu webu je vytvorená samostatná reklamná skupina a v nej zasadené relevantné kľúčové slová.

Čo sa však môže stať a pravdepodobne sa aj stane je to, že sa vaša reklama zobrazí aj ľuďom hľadajúcim niečo spoločné s betónom na stavbu. Alebo ponúkate sťahovacie služby a zobrazíte sa ľuďom googliacim sťahovanie filmov. To je len zopár príkladov. Verte, či neverte, niektorí z nich na vašu reklamu kliknú aj napriek tomu, že sa ich netýka. Vám teda minú peniaze a zo stránky okamžite odídu.

Ako tomu zabrániť ?

Úplne prvým krokom by malo byť premýšľanie nad týmito slovami len na základe vašej intuície a skúseností. Tento krok by nemal chýbať pri prvotnom nastavovaní účtu. Popremýšľajte o slovách, ktoré by sa mohli zhodovať s vašimi kľúčovými slovami a nesúvisia s vašim produktom. Pridajte ich do zoznamu vylučujúcich kľúčových slov.

Po nejakom čase sa môžete začať venovať aj zoznamu vyhľadávaných výrazov, v ktorom uvidíte, na aké vyhľadávania ľudí sa vaše reklamy zobrazili. Ak ide o hlúposť alebo iné nerelevantné slovo, treba ho zaradiť do zoznamu negatívnych kľúčových slov.

Nerelevantné kľúčové slová môžete zaradiť do zoznamu negatívnych buď na úrovni celého účtu,  kampane alebo reklamnej skupiny. Pri výbere úrovne treba popremýšľať o tom, či vám pridanie negatívneho slova na úrovni kampane nevhodným spôsobom neovplyvní reklamné skupiny, ktoré sa ho netýkajú. Príklad: Predávate dievčenské a chlapčenské teplákové súpravy. Pre obe sekcie máte nastavené rozdielne reklamy. Preto je nutné z chlapčenskej časti vylúčiť dievčenské a naopak – teda len na úrovni reklamnej skupiny a nie kampane.

Rozdelenie účtu podľa výkonnosti / ziskovosti

Toto je krok, ktorý vyžaduje nejaký ten čas, aby bol opodstatnený. Či už od spustenia kampaní ubehol mesiac, dva alebo tri, štatistiky sa budú hromadiť. A práve tieto údaje vám povedia, ktoré produkty sú najvýkonnejšie z celého vášho portfólia. Čím dlhšie obdobie vášmu sortimentu necháte, tým jasnejší by mali byť vaši favoriti, čierne kone a slabé kusy.

Predpokladajme, že ste si usporiadali vaše produkty podľa výkonnosti a začínate premýšľať. Nebolo by vhodné vziať tie najlepšie z prvotne nastavených kampaní a reklamných skupín a presunúť ich do novovytvorenej kampane? Tú si môžete nazvať NAJ alebo TOP produkty. Robí sa to z toho dôvodu, aby ste produktom, ktoré ťahajú váš biznis dopriali vyššie denné rozpočty, lepšie ceny za preklik a dovolili im naplno využiť svoj potenciál. To by v pôvodnej kampani, spolu s menej výkonnými, nebolo možné.

A sme tu. Na konci nášho putovania vo vodách oceánu s názvom Search. Účet je nastavený, kampane spustené a kľúčové slová naháňajú nových zákazníkov a klientov. Predstavte si váš AdWords účet ako dom, ktoré základy ste postavili priam bravúrne. Steny a strecha pribudla taktiež, no to ako bude vyzerať jeho vnútro a okolie je len a len na vás. Nutná je pravidelná kontrola a optimalizácia, vďaka ktorým bude vaše bývanie prekvitať. Držíme vám palce. Vidíme sa pri novej sérii článkov, tento krát o obsahovej sieti.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.