Čo sú vlastne cenové porovnávače? Veľmi pravdepodobne ste sa s nimi už v SK&CZ priestore stretli v snahe nakúpiť čo najvýhodnejšie. Veľmi zjednodušene sú to agregátory ponúk rôznych eshopov, ktoré vám umožňujú porovnať si aktuálne ponuky na jednom mieste. Potenciálny zákazník si teda môže vybrať konkrétny produkt a porovnať si cenu, dodacie podmienky či hodnotenia naprieč eshopmi, ktoré daný produkt ponúkajú.

Pre koho sú teda porovnávače cien určené? Je to win-win?

cenove-porovnavace

Koncoví zákazníci

  • Vedia často ušetriť slušnú sumu peňazí
  • Vedia ušetriť veľa času
  • Vedia získať rýchly prehľad o referenciách jednotlivých eshopov

Eshopy

  • Veľmi silný kanál v rámci marketingového mixu
  • Vedia na web priniesť veľmi relevantných návštevníkov
  • Často je to kanál s najvyššou mierou konverzie a najlepšou návratnosťou nákladov do reklamy
  • Návštevníci porovnávačov cien sú väčšinou už vo finálnej fáze nákupného cyklu

 Ako je na tom slovenský trh?

Podobne ako dominuje Google na našom trhu medzi vyhľadávačmi, je na tom slovenská verzia Heureky medzi porovnávačmi cien. Čo sa týka tržieb je Heureka.sk jednoznačný líder trhu s podielom viac ako 80%. Ďalšími zaujímavými, aj keď menšinovými hráčmi sú Najnákup.sk, Pricemania.sk, Shopalike.sk a v poslednom čase aj Glami.sk

Ako to celé funguje?

Princíp je veľmi podobný klasickým PPC kampaniam, ktoré poznáte z iných reklamných systémov a teda platíte za konkrétne prekliky z daných porovnávačov na váš web.

HEUREKA.sk

Heréka je momentálne jasné jednotka trhu. Samotná administrácia Heuréky poskytuje najviac možností ako optimalizovať e-shop. Inzercia na Heuréke prebieha veľmi jednoducho v 2 dostupných módoch: FREE a PPC. V prípade FREE režimu, sú vaše produkty zoraďované na základe ich ceny a po prekliku do vašeho eshopu vám Heureka strhne čiastku za daný preklik. V prípade, že e-shop splní podmienky pre udelenie certifikácie Overené Zákazníkmi (počet a kvalita recenzií) môže začať “biddovať“ na svoje produkty a zobrazovať ich tak vyššie vo výsledkoch vyhľadávania a teda nespoliehať sa iba na najnižšiu cenu produktu.

NAJNAKUP.sk

Ak patríte medzi tých, čo inzerujú na Heuréke, je dobré vyskúšať inzerciu aj tu. Najnákup je totižto dvojka na trhu cenových porovnívačov. Pri PPC režime si môžete vybrať zo 4 reklamných programov. Najnákup obsahuje tiež možnosť získať podobný certifikát ako na Heuréke, tu sa však volá Obchod odporúčaný zákazníkmi. Nevýhodou je chýbajúca možnosť nastaviť si cenu prekliku pre konkrétny produkt alebo kategóriu – má pevne stanovenú hodnotu podľa zvoleného reklamného programu a ceny produktu.

PRICEMANIA.sk

V tomto prípade porovnávač ponúka inzerentom 3 reklamné programy – najvýhodnejším je PPC Premium. V tomto režime objavíte najväčší potenciál porovnávača a začnete sa zobrazovať na prednostných pozíciách v porovnaní cien na detaile produktu. Tento cenový porovnávač taktiež nemá možnosť nastavenia cenovej ponuky za preklik priamo na konkrétny produkt. Cena za klik sa nastavuje na úrovni kategórií. Podobne ako Heuréka aj Pricemania ponúka e-shopom s dlhodobo kladnými hodnoteniami svoj vlastný certifkát.

SHOPALIKE.sk

Špecializuje sa na módu, nábytok a lifestyle. V tomto prípade však neexistuje „free“ inzercia. Administrácia nie je veľmi prehľadná a čo sa týka registrácie aj samotnej optimalizácie cien, tie sú na Shopalike riešené formou mailovej komunikácie s obchodným zástupcom porovnávača. Výhodou je však rýchlosť odpovedí na mailové správy a prístup pracovníkov. Ak chcete zmeniť dohodnutú CPC, stačí napísať mail zástupcovi a všetko nastaví za vás a odpovie na prípadné otázky.

GLAMI.sk

Glami je forma módneho startupu, ktorý dobýva Európu. Momentálne funguje tento porovnávač v 2 režimoch. Ak chcete Free režim, je nutné si do zdrojového kódu vášho eshopu vložiť Glami PIXEL kód. V PPC režime nie je nutnosť mať vložený tento kód, avšak po vyklikaní kreditu váš e-shop z inzercie na Glami dočasne zmizne na dobu dokedy nebude opäť dobitý kredit. V PPC režime si môžete nastavovať cenu za preklik na úrovni produktov vo vlastnom feede alebo na úrovni kategórií v administrácii Glami. V prípade PPC režimu je možné priamo v administrácii biddovať na rôzne kategórie v oblasti módy.

Na čo si dať pozor pri inzerovaní na porovnávačoch

Kvalitný produktový feed (dajte si záležať na vyplnení čo najviac parametrov)

– Iný porovnávač = iné požiadavky na feed (pre správne párovanie a zobrazovanie produktov treba produktový feed vždy upraviť podľa požiadaviek konkrétneho porovnávača)

– Pravidelná kontrola spárovanosti produktov (občas sa stane, že sa z rôznych dôvodov produkty odpárujú a následne nemajú výkonnosť a teda netreba zabúdať na pravidelnú kontrolu)

– Bidding stratégia (Určenie a následná práca s bidding stratégiou je kľúčová časť výkonnosti porovnávačov cien)

adolescent-bag-beautiful-919436

 Porovnávače už dávno nie sú iba o cene produktu

Nezabúdajte, že porovnávače cien už v dnešnej dobe zďaleka niesú iba o cene produktu. Zákazníci si čím ďalej dávajú záležať aj na ostatných aspektoch ako: hodnotenia, certifikáty, forma a cena dopravy, dostupnosť produktu, prípadné darčeky k objednávke a iné. Práve takéto na prvý pohľad detaily stále častejšie rozhodujú o nákupe užívateľa na porovnávačoch a určite by sa nemali zanedbávať. Koniec koncov nesústrediť sa iba na cenu, ale najmä na pridanú hodnotu a servis je jedna z hlavných myšlienok, ktoré našim klientom vštepujeme keď spolu riešime stratégiu pre porovnávače cien.

Ak chcete začať inzerovať cez porovnávače cien alebo chcete pomôcť s nastavením reklamy, pokojne sa obráťte na nás.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.