Povieme vám veľkú vec hneď na začiatok: Facebook si uvedomuje, ako pomaly začína strácať mladých užívateľov, ktorí oveľa radšej míňajú čas a energiu na Instagrame, Snapchate či TikToku. Preto začal podnikať rôzne „záchranné akcie“, najmä spásu stories :

Intenzívne prepájanie Instagramu a Facebooku:

Možno ste už spozorovali, že sa vám na Instagrame alebo na Facebooku otvárajú nové možnosti duplikovania toho istého obsahu z jednej siete na druhú.

Počas posledného januárového týždňa to bolo veľké prekvapenie v instagramových stories, ktoré môžete jedným klikom zavesiť na príbeh na Facebooku.

Dôvod? Jednoduchý: aby sa na facebookové stories rozbehli, keďže instagram s tým nemá žiaden problém. Aj napriek tomu, že tlačidlo so známym „F“ je v stories veľké, nepredpokladáme, že to spôsobí intenzívny nárast nových ľudí na facebookovských príbehoch.

facebook

CTA prvky pre firemné stránky vo facebookovských stories

Facebook stories sú hlavným kameňom úrazu, ktorý majstrov z Facebooku trápi.

Poďme trošku do čísiel: Podľa prieskumu dostupného začiatkom januára, 300 miliónov používateľov denne využíva facebook príbehy, na instagrame ich denne využíva len o 100 miliónov používateľov viac. (Edit zo začiatku februára: už o 200 miliónov používateľov viac.)

To „len“ premietnuté do percent znamená:

  • len 10% používateľov využíva stories na Facebooku
  • Ale až 40% denne vypostuje svoju instagram story
  • A dokonca, aj na Snapchate je ich viac ako na Facebooku – cca 25% používa storíčka denne

Facebook sa síce číslami v stories obhajoval, že záujem o 24 hodinové príbehy na najväčšej sociálnej sieti rastie, no prečo potom podniká rôzne aktivity, ako zapojiť svojich používateľov do akcie?

Aj preto Facebook pridal stránkam nové Call to action štítky, ktoré môžu využívať v stories. CTA budú v okrúhlych bublinách ako “shop now” “book now” alebo “call now” a pod. Samozrejme, majú viesť k priamej aktivite a väčšej interaktivite.

facebook

Zdieľanie udalosti v stories

Výzvy k Facebook stories nekončia. Táto možnosť sa zatiaľ len testuje v USA, Mexiku a Brazílii, ale my si myslíme, že ju čoskoro budeme môcť naplno využívať aj tu.

Ak máte záujem o nejakú udalosť, alebo ju chcete zviditeľniť, jednoducho kliknete na možnosť „zdieľať v story“. V stories sa zobrazí ako sticker a bude vidno dátum, deň, názov akcie a stav, či sa zúčastníte alebo máte záujem.

Z pozície “priateľa alebo fanúšika” je možné sa hneď k udalosti prekliknúť a označiť, že sa zúčastním tiež.

Nový samostatný feed LOL

Ako udržať pozornosť teens? Dajte im Gifká a smiešne videá! Politika chlieb a hry. Politika virtuálneho socializovania a virálu.

Facebook odštartoval LOL-ko, feed, ktorý bude vyskladaný z vtipných videí a virálnych gifiek, ktoré sa objavujú na populárnych (meme) účtoch. Facebook vykoncentruje všetky haluze zo zábavných stránok a predostrie ich mladému publiku ako cukríky.

facebook

TIKTOK

Pre generáciu Z vznikla nová sociálna sieť. Opäť sa uplatnila „politika socializácia, virál a cukríky“: táto sieť pozostáva z krátkych vtipných videí, ktorých tvorcami môže byť ktokoľvek.

Feed sa delí na dve časti:

  • Pre teba feed – kde vám appka ponúka odporúčania najlepších, teda najpopulárnejších (naosrdiečkovaných) videí.
  • Vo feede sledujúci budete vidieť obsah, v ktorom nájdete všetky videjká od ľudí, ktorých followujete.

Swajpovaním preskakujete na nové videá a ak sa vám niečo zapáči, tak to jednoducho srdiečkujete.

Srdiečka sú tu veľmi dôležité: čím viac srdiečok máte, tým vyššiu popularitu získavate, a teda zvyšuje sa pravdepodobnosť dostať sa do Pre teba feedu. Počet vašich srdiečok sa zobrazí aj v metrike vo vašom profile verejne.

Je to niečo medzi Snapchatom a Instagramom, ak by ste si chceli o tom podrobne prečítať viac, tak tu.

facebook

Duplikovanie rovnakého obsahu na viacero instagramových účtov

Ide o to, že ak na instagrame spravujete viacero účtov, môžete si zjednodušiť život tým, že postnete rovnaký content do feedu rôznych stránok naraz, jedným odkliknutím.

Znie to lákovo? My si nemyslíme. Sme presvedčení, že to bude mať výrazný dopad na kvalitu a kreatívu. Zatiaľ sa z tohto môže tešiť len iOS, ale podľa testovania v decembri vysvitlo, že toto bude jedna z veľmi úspešných záležitostí Instagramu.

facebook

Jednoduchšie na Youtube

Zjednodušovanie a intuitívne ovládanie, takýmto heslom začala nový rok služba Youtube, na ktorej si môžete od 15. januára pozerať ďalšie alebo predchádzajúce videá posunutím doľava či doprava.

  • Posunutím sprava-doľava preskočíte na ďalšie video.
  • Posunutím zľava-doprava si môžete pozrieť predchádzajúce video.

Čiastočným posunutím, resp. „nahliadnutím“ zobrazíte iné video, pričom zvuk vám zostane z predchádzajúceho. Podobné sneakpeeky sme robili pred niekoľkým mesiacmi na Instagrame.

Ak sa pri preskakovaní videí rozhodnete vrátiť späť na pôvodené, prehrávať sa bude od posledného miesta, kde ste video opustili. Vymakané!

facebook

Youtube končí s automatickým zdieľaním na platforme Twitter, Facebook končí s Facebook Moments

Automaticky zdieľanej činnosti na Youtube, ktorá sa zobrazovala cez Twitter, je koniec! Od 31. januára 2019 Youtube tieto samovoľne generované oznámenia zrušil.

Neviete, o čom je reč? Boli to tweety, ktoré sa podľa vašeho nastavenia na Youtube automaticky postovali ako tweet – a to napríklad pri pridávaní nového videa, pri pridávaní videa do verejného zoznamu skladieb/ukladaní zoznamu skladieb či pri komentovaní videí.

Chvalabohu, dočvirikali. Aj samotný Youtube uznal, že toto je naozaj veľmi zastaralý spôsob súžitia dvoch sociálnych sietí.

Rovnako sa 25. februára rozlúčime aj so sesterskou aplikáciou Facebooku, Facebook Moments.

Nepoznáte ju? Bola to appka, ktorá zoskupovala vaše fotografie a videá pekne pokope a v súkromí. Prakticky, to, čo by bolo už na facebooku v kategórii „too much, nikoho to nebude zaujímať“ ste si vložili do tejto appky. Mali ste tam kategórie a jednoducho ste ich mohli prezdieľať s kamošmi – akoby na Facebooku, ale v podstate mimo Facebooku, v súkromí.

Asi veľmi chýbať nebude.

BONUS NA ZÁVER:

Viete, že viac ako 50% ľudí vo veku od 18 do 34 rokov nerozozná platený obsah od organického? Hlavným dôvodom, prečo ľudia klikajú na reklamy, je, že odpovedajú na vyhľadávané kľúčové slovo.

 

Zdroje obrázkov:

pexels.com, unsplash.com, socialmediatoday.com, scoutandthecity.com

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.