No najskôr trošku srandy: keďže apríl patrí žartom a zábave, pred novými a užitočnými informáciami sa pobavte s nami na tomto Instagrame. Poznáte ho?

My Celeste milujeme! A šup teraz už vážne k veci:

Profesionál LinkedIn

V prvom rade, LinkedIn, gratulujeme ku každodenne narastajúcemu počtu používateľov. A viete, kde sa nachádza druhá najväčšia časť jeho skalnej základne? V Indii. A tam aj zamieril so svojou novou možnosťou: testuje lištu (umiestnenú vpravo hore), kde budú zoradené top témy, o ktorých sa hovorí. Edit tém má v rukách redakcia LinkedIn.

Poďme trošku aj k novinkám v našej zemepisnej šírke – svoje profi stránky môžete ukázať na profi sieti na osobnom profile o niečo intenzívnejšie. LinkedIn rozšíril možnosť pridávania dokumentov a prezentácií do príspevkov aj na osobných účtoch. Zatiaľ je to možné len cez počítač, no onedlho si dokumenty vyzdieľame aj cez appku.

online novinky apríl 2019

LinkedIn s novinkami však nekončí: pridal reakcie na posty a premakal stickers na jeho stories či pridal možnosť označovať ľudí na fotkách.

Pripomínajú Vám reakcie na posty, smiešne gifká a fototagovanie nejakú inú sieť? Správne, je to Facebook. Tagovať na fotkách dokážete aj cez deskop, aj cez appku a maximálne označíte 30 ľudí. K fotkám pridal aj možnosť ALT-TEXT, takže fotografie už aj popíšete.

LinkedIn ešte trošku obmedzil promovanie – za deň musíte minúť minimálne 10€ a k tomu znemožnil aj promovanie viacobrázkových postov. A samozrejme, reklamu musíte mať v angličtine.

TO ANDROID, LOVE SNAPCHAT

Od profesionálov sa odkloníme k zábavnejším sieťam. Snapchat sa rozhodol intenzívnejšie zamerať aj na iné regióny ako USA, pretože čísla používateľov nenarastajú, ale klesajú. Posledných 12 mesiacov je podľa Snapchatu skutočne kritických – prišiel čas pre radikálny krok: vytvoril rýchlejší, vymakanejší Snap plný špeciálnych aktualizácii len pre ANDROID.

online novinky apríl 2019

A prečo Android? Už sme to okrajovo spomenuli – India. India je kľúčový bod k rastu používateľov. Android je najpoužívanejší mobilný operačný systém v Indii, ktorý drží cca 90% indického trhu.

Nový Local Business Profile na Instagrame

Zatiaľ sa len testuje, ale vyzerá to tak, že na Instagrame budú mať podniky možnosť zobrazenia informácií ako v Mojej firme. Hore budú tri fotky z profilu, CTA klik do profilu a info ako typ podniku/firmy, adresa, mena, web, kontakt. Predpokladá sa, že informácie sa stiahnu z Facebook stránky – tak docieli pravidelné updateované infošky v profile.

online novinky apríl 2019

Viac škody ako úžitku?

Nie všetky superhot vymoženosti prinášajú úžitok. Tak to bolo aj s novinkou, ktorá po teste vyzerala ako najlepšia vec na svete. Krátky výskum: Na Facebooku mali noviny a weby s informáciami vo vybraných krajinách možnosť pridávať do svojich postov „BREAKING NEWS značku“.

Fungovalo to od marca 2018, no s prísnymi obmedzeniami. Po testingu sa ukázalo, že s touto fičúrkou sú spokojní aj používatelia, aj noviny.  Avšak, po ročnom výskume sa ukázalo, že na celkový ER stránky to malo extrémne negatívny dopad: zvyšuje sa návštevnosť postov, resp. článkov so štítkom, ale pri ostatnom redakčnom obsahu sa intenzívne znížil záujem, takže celkový engagement bol v konečnom dôsledku veľmi nízky.

Takže s podobnými superhot novinkami do budúcna opatrne. 🙂

online novinky apríl 2019

Overovanie politického obsahu

Dôslednosť nad hoaxami je záležitosť, v ktorej si Facebook drží popredné miesto. Aktuálne rozšíril svoju základňu overovateľov faktov v Európe o Írsko, Litvu a Chorvátsko. Overovanie sa týka najmä informácii politického charakteru.

V prípade, že budú weby opakovane zdieľať nepravdivé informácie, klepnú im po prstoch! Zabránia im v dobrej pozícii v novinkách, prípadne im zatrhnú možnosť boostovať obsah.

Prečo vidím tento príspevok na mojom Facebooku?

Na Facebooku sa objavila nová možnosť, ktorá umožňuje používateľom lepšie pochopiť bežným používateľom, ako funguje algoritmus noviniek.

Sústreďuje informácie, prečo sa mi zobrazuje takýto obsah od priateľov, skupín aj stránok. Pri reklame už takúto vymoženosť pár týždňov máme. Pri príspevkoch zobrazuje informácie, ako to súvisí so mnou, aké predchádzajúce interakcie tomu predchádzali (odkedy sme priatelia a pod.), ale aj popularita postu a podobné faktory.

online novinky apríl 2019

WhatsApp Business

Zatiaľ je dostupná pre iOS, no tento nástroj si celosvetovo už niekoľko miliónov (malých, resp. menších) firiem.

Firemný účet bude slúžiť na lepšie prepojenie so zákazníkmi (preto tie menšie firmy) a ponúka možnosti editovať popis, adresa, email a odkaz na web. V chate si môžete zvoliť možnosti rýchlych automatických odpovedí. Táto možnosť je zatiaľ dostupná v USA, Brazílii, Mexiku, Indii, Indonézii, Nemecku a Veľkej Británii.

Nový príkaz na Google

Jednoduchšie vyhľadávanie o 3,2,… Ak do search baru zadáte spolu s heslom atribúť “before : YYYY-MM-DD” alebo “after : YYYY-MM-DD”, zobrazia sa vám len informácie v danom časovom rámci. Dokonca nemusíte ani zadať ucelený dátum, stačí rok.

Hotovo.

online novinky apríl 2019

Facebook testuje nové prezeranie feedu

Ajajaj, skoro sme zabudli na súboj Instagram stories vs. Facebook stories. Modrý súper sa rozhodol pre testing na nové prezeranie feedu – podobne ako stories mali niektorí možnosť skúsiť si swipovať sprava-doľava vo svojich novinkách. Cieľom je  zmena správania užívateľov, aby sa väčšia časť dostala na stories.

No, držíme palce.

Instagram WATCH PARTY?

WatchParty, čiže spoločné pozeranie a komentovanie v reálnom čase, na Facebooku fičí. V roku 2018 ho označili ako trend medzi mladými a expanduje aj v tomto roku. Na Instagrame možno bude fičať tiež.

Jednoducho cez správy prizvete kamoša, vyberiete video a pozeráte spolu. Na instagrame môže byť zaujímavý bonus okamžité reakcie kamoša, ako taký obojstranný livestream.

online novinky apríl 2019

Na záver sa ponúknite s naším online-novinkovým aprílovým menu: 

  • FB testuje nové reakcie na posty (Vyzerá to ako reakcia na LinkedIn a ich reakcie. Nové by mali byť dynamickejšie a prepracovanejšie, také, wannabe 3D.)
  • Na Instagrame sa tešíme z nových odpoveďou neobmedzených kvízov. Ale to ste si už asi vyskúšali na vlastnej koži. Ak ich nemáte, aktualizujte si appku.
  • 10. apríla prišlo na Facebooku k niekoľkým drobným, ale zásadným zmenám v BM, ktoré sa týkajú firemných oprávnení. Už nebude automatické mať oprávnenie spravovať kampane, zobraziť výkon či moderovať komentáre – na toto bude musieť mať práva od „bossa“. Týka sa to len nových účtov, v pôvodných vám táto zmena nehrozí.
  • Na Instagrame si dokážeme videá pretáčať, aby sme sa vyhli omáčkam a dostali sa k mäsku. Alebo k tofu.
  • Google do vyhľadávaní zaradil aj obsah podcastov.
  • Creator Studio na Facebooku pravdepodobne zahrnie aj Instagram.

 

Zdroje obrázkov: pexels.com, socialmediatoday.com, searchenginejournal.com

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.