Online novinky alebo aký bol Júl 2019 v digi svete

Hoci sú prázdniny v plnom prúde, online svet nespí na vavrínoch a skoro každý deň prináša nové vychytávky, ktoré majú za úlohu uľahčiť život na sociálnych sieťach. Pozrite sa spolu nami, čo priniesol horúci júl. 



Čo je nové na Facebooku?

  1. Zmena veľkosti príspevkov v mobilnom News feed

Medzi top novinky, ktoré priniesol júl, nepochybne patrí tá z posledných dní. Facebook mení veľkosť príspevkov v mobilných zariadeniach. Od augusta napríklad zníži maximálnu výšku videí a obrázkov rovnako ako množstvo textu, ktoré sa s nimi zobrazuje. Text sa bude po novom zobrazovať na 3 riadky a vizuál bude v pomere 4:5.  Podľa Facebooku majú tieto zmeny zlepšiť konzistenciu mobilného zobrazovania obsahu, ktoré bude vďaka tomuto efektívnejšie najmä pre reklamy. 

Zdroj: https://newsfeed.cz/facebook-meni-velikosti-prispevku-v-mobilnim-news-feedu/

  1. Facebook pridáva možnosť cielenia na Top fanúšikov 

Nová funkcia, ktorá umožní stránkam publikovať príspevky v News Feed len pre ich popredných fanúšikov. Zacielenie na najvernejšie publikum by malo podporiť zapojenie komunity do obsahu fan page. Doteraz bolo možné cielenie na: 

  • Verejné publikum – príspevok môže vidieť ktokoľvek z Facebooku i mimo neho
  • Obmedzený okruh užívateľov – príspevok uvidia len vybraní užívatelia Facebooku, napríklad na základe veku a lokality 
  • Cielenie v kanáli vybraných príspevkov – ide  o používateľov so špecifickými záujmami alebo priateľmi
  • !Top Fans – užívatelia, ktorí sú poprednými fanúšikmi stránky.



  1. Facebook a Messenger zavádza nástroje na stíšenie notifikácií

Výrazné červené ikonky upozorňujúce na novú správu, nové video vo Watch alebo novú aktivitu v skupine, ktorú sledujete, sa po novom dajú vypnúť. Vďaka týmto upozorneniam Facebook zvyšuje engagement. Červené ikonky upozornenie síce pútajú pozornosť, ale ak je ich príliš veľa, nie sú pre používateľov príjemné a skôr ich obťažujú. Facebook testuje možnosť notifikácie vypnúť. Ak chcete zistiť, či ste súčasťou testovania, prejdite do sekcie Nastavenia a súkromie, kliknite na Nastavenia a potom dole na Upozornenie. Tam uvidíte nápis Bodky (Dots) upozornenie, kde si môžete upozornenie vypnúť.



Novinky na Instagrame

  1. CHAT-ujte v Instagram Stories

V júli Instagram predstavil nový sticker do Instagram Stories – chatNová nálepka Chat vám umožňuje požiadať svojich followerov, aby sa pripojili ku skupinovému chatu. Chat sticker je pomerne jednoduchá a Instagram ju predstavuje ako riešenie pre ľudí, ktorí chcú viesť skupinovú konverzáciu o niečom, čo sa deje, alebo na plánovanie udalosti. Už ste sa zapojili do chatu v Stories alebo ste takýto chat iniciovali? 

Zdroj: https://www.theverge.com/2019/7/2/20679070/instagram-chat-sticker-stories-group-dm

  1. Instagram testuje skrývanie like-ov vo viacerých krajinách

Instagram robí krok smerom k tomu, aby sa stal menej komplikovanou platformou. Sociálna sieť vlastnená Facebookom teraz skrýva lajky a zobrazenia na fotografiách a videách, ktoré sú zdieľané na platforme. Ide o tieto krajiny:

  • Austrália
  • Brazília
  • Kanade
  • Írsko
  • Taliansko
  • Japonsko
  • Nový Zéland 

Funkcia, ktorá sa momentálne testuje v týchto vybraných krajinách, skrýva počítadlá na zobrazenie like-ov a zobrazení videí a fotografií v službe Instagram Feed.

„Chceme, aby sa vaši priatelia sústredili na fotografie a videá, ktoré zdieľate. Stále môžete vidieť svoje vlastné obľúbené položky kliknutím na zoznam ľudí, ktorým sa to páčilo, ale vaši priatelia nebudú môcť vidieť, koľko má váš príspevok like-ov,“ hovorí Instagram v oficiálnom vyhlásení. 

Zdroj: Twitter @Instagram

  1. Instagram pracuje na novom nástroji Stop Motion pre IG stories

Instagram vyvíja novú funkciu pre Stories s názvom Stop Motion, pomocou ktorej budete môcť na základe vytvorených snímok tvoriť videa. Tie sú na sociálnych sieťach veľmi populárnym formátom, a preto sa Instagram snaží držať krok a vyvíjať nové nástroje, ktoré pomôžu užívateľom s ich tvorbou jednoduchým a efektívnym spôsobom. Funkcia je v štádiu vývoja a testovania, nie je však zatiaľ jasné, kedy ju Instagram oficiálne zavedie.

Zdroj: https://twitter.com/wongmjane/status/1142532379598131200 

Ani LinkedIn nezaháľa 

  1. LinkedIn pridáva 3 nové funkcie

 A konkrétne ide o tieto tri prvky: 

  • aktualizuje správcu kampaní
  • pridáva zvýšenie povedomia o značke (brand awareness)
  • zavádza možnosti konverzných kampaní

LinkedIn strategicky buduje svoju reklamnú platformu pre marketérov, ktorí riadia kampane s veľkým objemom. Za posledný rok neustále rozširuje nové reklamné funkcie vrátane redizajnu svojho správcu kampaní tak, aby bol založený na cieľoch. Tieto najnovšie aktualizácie sú v súlade s cieľom LinkedIn vytvoriť reklamnú platformu založenú na cieľoch.

Zdroj: https://marketingland.com/linkedin-updates-campaign-manager-adds-brand-awareness-conversion-campaign-options-263536

  1. LinkedIn uvádza na trh novú funkciu, ktorá má pomôcť malým a stredným podnikom propagovať svoje ponuky služieb

Majitelia malých a stredných podnikov môžu teraz propagovať služby, ktoré ponúkajú, priamo na svojej profilovej stránke. Keď majitelia týchto podnikov pridajú zoznamy služieb do svojho profilu, automaticky sa budú zobrazovať v relevantných výsledkoch vyhľadávania pre tieto služby. Táto nová funkcia sa prvýkrát uvádza na trh pre malých podnikateľov a nezávislých pracovníkov v USA s predplatným Premium Business LinkedIn, ale spoločnosť uviedla, že ju na jeseň sprístupní všetkým majiteľom malým a stredným podnikom.



Zdroj: https://marketingland.com/linkedin-rolls-out-new-feature-to-help-smbs-promote-their-service-offerings-264229

The best of YouTube 

  1. YouTube ponúka tvorcom viac výnosných príležitostí

YouTube zavádza nové možnosti výnosov pre tvorcov, vrátane Super Stickers a nových úrovní členstva na kanáli. Pridáva tiež ďalších obchodných partnerov. Obchodníci a tvorcovia často často spolupracujú, ale tvorcovia sú sami o sebe obchodníkmi. Tieto nové funkcie služby YouTube dávajú tvorcom nové spôsoby mimo samotnej reklamy, aby generovali viac výnosov na platforme – ktorá súťaží s tvorcami obsahu na obľúbených sociálnych sieťach, ako je Facebook, Instagram, Twitter či Snapchat. 

Zdroj: https://marketingland.com/youtube-offers-creators-more-revenue-opportunities-263701

  1. TrueView pre akcie sa rozširuje na video partnerov spoločnosti Google

Videoreklamy TrueView sú špeciálne prispôsobené pre performance inzerentov s CTA  bannerom, ktorý sa zobrazuje počas a po prehratí videa. Ak ste na YouTube našli úspech s reklamami TrueView pre akcie, pomôže vám to rozšíriť kampane. Možnosť aktivácie inventára video partnerov je k dispozícii v sekcii Siete (Networks section) na stránke nastavení kampane na UI.

Ďakujem, že ste dočítali náš blog do konca. Budeme radi, ak sa s nami podelíte o svoj názor v komentároch na Facebooku.

Dianie v našej agentúre môžete sledovať aj na našom Instagrame.




Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.