Marketér – nemarketér, mnohí z nás v týchto dňoch majú možnosť využívať výhody digitálneho veku naplno a pracovať z domu. Stretnutia s klientami tak nahradili telefonáty, meetingy zase skype calls. A ono sa to dá.

Aj keď niektoré situácie je najlepšie riešiť osobne, brainstormingy majú väčšie čaro, keď po sebe môžete zazerať spoza stola a kalčeto si na diaľku nezahráte, pre dobro nás všetkých sme sa aj my rozhodli stráviť nasledujúce dni/týždne v dobrovoľnej izolácii a zmeniť tak trocha svoj workflow. Avšak homeoffice (nie ten 1-dňový piatkový) so sebou prináša viaceré úskalia v produktivite a kreativite, ktorým vám chceme týmto článkom pomôcť čeliť. Tak sa pripútajte k svojmu kancelárskemu kreslu, resp. gauču – nám sa pracuje dobre v oboch, a prezrite si zopár tipov, ako zabezpečiť produktivitu počas svojho „domarobenia“.


1. Odstráňte možné zdroje rozptýlenia

Jedným z najdôležitejších krokov je uistenie sa, že počas vášho domáceho pracovného nasadenia vás nezláka Netflix, pätnásta notifikácia na Instagrame alebo 18-krokový rituál zalievania zeleného čaju. Je potrebné si uvedomiť, že aj keď práve pracujete z pohodlia svojej obývačky, práve teraz to nie je vaša obývačka, ale vaša kancelária. Preto, ak sa neviete udržať a po pol hodine sledovania Telerána si uvedomíte, že už ste chceli mať za sebou minimálne jeden task, najlepšie bude, ak odložíte ovládač veľmi ďaleko alebo vytiahnete TV zo zástrčky. To isté platí aj pre súkromný mobil – zapnúť tichý režim alebo dokonca schovať a nesledovať kým nepríde čas na prestávku (dostaneme sa k tomu). 


2. Pripravte svoj priestor na „homeofficeovanie“

Veľmi dôležitým bodom je samotná príprava na prácu z domu. Znamená to, že by ste si mali upratať svoj pracovný kútik, aby vás nerozptyloval neporiadok na stole alebo konferenčnom stolíku – papieriky, perá, šupky od banánov, špinavé ponožky… Nič z toho vašej produktivite nepomôže – naopak, vizuálne nepríjemné prostredie vie negatívne ovplyvniť našu kreativitu. 

Zároveň je dobré nepracovať v tmavej miestnosti bez denného svetla, či čerstvého vzduchu a farby stien majú tiež vplyv na mozgovú aktivitu. Je dobré si dopriať pohodlie mimo vysedenej kancelárskej stoličky, avšak pozor, aby príliš veľké pohodlie (posteľ, pozeráme sa na teba) neviedlo k tomu, že počas dňa budete viac driemať než pracovať. 

Ak žijete s ďalšími ľuďmi (ktorí pravdepodobne aktuálne tiež pracujú z domu), je dobré sa vopred dohodnúť a vymedziť si zóny, aby ste sa navzájom nevyrušovali – nie je nič zlé na „zákaze vstupu do tejto miestnosti medzi 8:00 a 17:00“ (ak to nie je kúpeľňa).


3. Poznáte sa najlepšie

Pracujete bežne pri hlasnej hudbe? Alebo naopak pri úplnom tichu, či za zvukov dažďového pralesa? Svoje pracovné zvyky a postupy poznáte najlepšie, preto ich nezabudnite dodržiavať aj doma. My sme zistili, že niektoré úlohy sa najlepšie robia za zvuku Rammstein-u, iné naopak v hrobovom tichu. 

Taktiež viete, čo vám v práci chýba – doprajte si to počas práce z domu. Ak si z ohľadu na kolegov nezapálite vonnú sviečku alebo tyčinku, doma môžete. Príjemná vôňa môže zvýšiť vašu produktivitu a pomôcť zrelaxovať pri prerábaní jednej úlohy po 9ty krát. Dobrý nápad je aj rastlinka na stole alebo v blízkosti vášho pracovného kútika.


4. Sprioritizujte si úlohy a komunikujte

Priority, priority, priority. Vopred si prejdite svoje dnešné úlohy a čo všetko vás v nich čaká. Vyhodnoťte ich dôležitosť a timing a tiež to, či potrebujete súčinnosť svojich kolegov. Taktiež si nechajte časovú medzeru, ak by sa niektorý task pretiahol na dlhšie, než ste počítali alebo bude potrebné robiť zmeny. 

Povedzte nie, ak viete, že sa vám úloha do dnešného plánu „nezmestí“, avšak v prípade, že sa jedná o dôležitý task, je lepšie niektoré z aktuálneho dňa presunúť na nasledujúci. Všetko je o prioritizácii. 

Taktiež nezabúdajte komunikovať so svojimi kolegami. Zistite, ako na tom sú s časom predtým, než im zadáte prácu na 5 hodín. A určite ich o 4 poobede nezavalte hromadou ASAP úloh, len preto, že ste si neboli ráno schopný pozrieť, že budete potrebovať ich pomoc. 


5. Doprajte si prestávky

A úplne najdôležitejším bodom, ako zaistiť, že váš homeoffice bude produktívny sú prestávky. Možno to znie kontraproduktívne, ale opak je pravdou. Ani v práci nepracujete 8 hodín vkuse – raz za čas si odbehnete spraviť kávu, máte malý brainstorming s kolegami, prejdete sa na obed, či sa porozprávate o tom, čo budete dnes variť. Všetko toto napomáha vašej produktivite. 

Prestávku potrebujú vaše oči, ale aj vaša myseľ. Po každom dokončenom tasku si doprajte aspoň 5 minutovú prestávku bez pozerania na displej alebo aspoň na pár sekúnd zavrite oči (pozor – pripomíname, že v posteli je to nebezpečné). Pri úlohách, ktoré trvajú dlhšie si ich rozdeľte na jednotlivé časti a tiež si od nich trocha odstúpte. Ale v prípade, ak máte akurát veľmi dobrý flow, zamakajte a doprajte si po ňom dlhšiu pauzu.  Na flow nesaháme. 

Prosto – nespadnite do 8+ hodinovej nepretržitej práce, len preto, že ste v pohodlí a nezabudnite ani na obed, hydratáciu a raz za čas si aj pozrite tie storky na Instagrame. Prajeme úspešný homeoffice a veľa zdravia! 


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.