Svetom otriasa epidémia COVID-19, väčšina populácie je v nútenej alebo dobrovoľnej karanténe a z osobných stretnutí a meetingov sa stali skype calls. Aktuálne svetové problémy majú samozrejme dopad aj na online dianie. Čakal niekto takýto marec?


FACEBOOK

ZÁKAZ REKLÁM SÚVISIACICH S COVID-19

Po rozšírení vírusu sa objavilo veľké množstvo špekulantských obchodníkov a iných ziskuchtivých subjektov bez chrbtovej kosti. Facebook sa preto rozhodol pre rázny krok – a to zákaz reklám, ktoré zneužívajú aktuálnu situáciu na propagáciu predražených produktov. Týmto krokom zaujal Facebook rázne stanovisko v boji s dezinformáciami ohľadom koronavírusu. 

https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-implements-bans-on-ads-seeking-to-capitalize-on-coronavirus-fears/573056/


PODPORA A GRANT PRE MALÉ FIRMY

 Ako sme spomínali – Facebook robí všetko pre to, aby zamedzil šíreniu dezinformácií ohľadom koronavírusu. Po novom však prichádza s podporou pre malé firmy v podobe Business Resource Hub, ktorou im chce pomôcť získať ucelené informácie a poskytnúť návod, ako situáciu uchopiť a prečkať. Varuje tiež pred unáhlenými rozhodnutiami, ktoré by mohli ohroziť fungovanie.

Taktiež prichádza s grantovým projektom, v ktorom chce dokopy rozdeliť 100 miliónov USD medzi 30 000 malých firiem zasiahnutých aktuálnou situáciou – formou finančných príspevkov a kreditov na reklamu.

https://newsfeed.cz/facebook-zavadi-centrum-zdroju-a-grantovy-program-pro-male-firmy-zasazene-koronavirovou-krizi/

VÝRAZNÝ UPDATE MESSENGER-U

Facebook sa zaviazal zjednodušiť Messenger, ktorý v posledných rokoch trpel veľkým „nafukovaním“ a pridávaním rôznych, často zbytočných a nevyužívaných, funkcionalít. Práve o tie ľudia neprejavovali záujem a zbytočne spôsobovali spomalovanie aplikácie a to nehovoríme o jej veľkosti. Práve najnovším redizajnom sa aplikácia vracia na úroveň chatovacej služby bez veľkého množstva zbytočností. 

https://www.theverge.com/2020/2/28/21158115/facebook-messenger-discover-tab-removal-instant-games-chatbots-business


WHATSAPP DARKMODE

Do obľúbenej chatovacej služby patriacej Facebooku – WhatsApp, prichádza tmavý mód, na základe obrovského množstva žiadostí užívateľov. Spustenie novej funkcie doprevádzala príjemná video reklama s claimom „Hello Darkness“: 

https://techcrunch.com/2020/03/03/finally-dark-mode-arrives-to-soothe-your-3am-whatsapps/


FACEBOOK STORIES PODSTRÁNKA

Facebook má mesačne vyše 2,5 miliardy aktívnych úživateľov a mnohých to možno prekvapí, ale práve Facebook stories sú jedným z 3 najobľúbenejších kanálov, na ktorom sa prehliadajú videá značiek. Práve toto viedlo Facebook k rozhodnutiu vytvoriť samostatnú podstránku, na ktorej bude možné si vyhľadávať a pozerať aktuálne FB stories. Tie denne totiž sleduje neuveriteľných 500 miliónov používateľov. 

https://newsfeed.cz/facebook-testuje-stranku-pro-vyhledani-stories/

INSTAGRAM

INFORMÁCIE O KORONAVÍRUSE A ZÁKAZ VYHĽADÁVANIA FILTROV

Instagram sa v reakci na prebiehajúcu svetovú krízu rozhodol zakázať vyhľadávanie AR filtrov súvisiacich s ochorením COVID-19. Niektoré z týchto filtrov totiž napomáhajú šíreniu paniky a deizinformáciám.

Platforma taktiež rozšírila informačné panely na hlavnom feede o fakty a aktuálne informácie priamo zo svetovej zdravotnej organizácie WHO – Instagram týmto krokom môže byť skutočne prospešným, hľadiac na množstvo používateľov.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-bans-searches-for-covid-19-ar-effects-adds-new-information-promp/574140/

SELFIE STICKER V STORIES

Niektorým používateľom už pribudla v tvorbe stories možnosť vytvorenia selfie nálepky.  Nálepka je okrúhla, je možné do nej pridať efekty a počet takýchto nálepiek v jednej story je prakticky neobmedzený – uvidíme, nakoľko sa Instagram rozhodne túto novú funkciu vyšperkovať. 

https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-testing-a-new-set-of-animated-selfie-stickers-for-stories/575064/


INSTAGRAM TESTUJE MIZNÚCE SPRÁVY

Obľúbená funkcia služby Snapchat – miznúce správy, sa možno čoskoro objaví aj na Instagrame. V priamych správach je už druhý rok dostupná funkcia miznúcich fotografií a videa, preto sú správy ďalším logickým krokom. 

https://techcrunch.com/2020/03/19/instagram-disappearing-messages/


INSTAGRAM PRACUJE NA NOVOM PRELINKOVANÍ NA BUSINESS PROFILOCH

Nová funkcia by značkám a business profilom mohla umožniť umiestniť rýchly odkaz na ich profil alebo ako sticker do stories, cez ktoré sa potenciálni kupujúci dostanú priamo ku kúpe darčekových kariet. 

https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-testing-a-new-option-to-promote-the-sale-of-gift-cards-via-your/574982/


GOOGLE

YOUTUBE ZNIŽUJE KVALITU VIDEA

Youtube oznámil, že počas nasledujúceho mesiace zníži pre všetkých užívateľov automatickú kvalitu videa na štandardné rozlíšenie. Toto rozhodnutie prišlo po tom, ako ostalo veľké množstva ľudí doma kvôli karanténe a svojiimi online aktivitami ako streamovanie a pozeranie videí, zvyšujú aj záťaž siete. Videá v HD rozlíšení je naďalej samozrejme možné sledovať – zmena nastáva v automatickom prehrávaní videa, čiže ak si užívateľ bude chcieť pozrieť video v HD, bude ho musieť manuálne zvoliť. 

https://www.theverge.com/2020/3/24/21192384/youtube-video-quality-reduced-hd-broadband-europe-streaming

GOOGLE ASISTENT UŽ VIE PRELOŽIŤ A NAHLAS PREČÍTAŤ WEBSTRÁNKY

Funkcia je samozrejme dostupná na Android zariadeniach – stačí vyzvať asistenta na spustenie a požiadať o ho prečítanie formou „Read this page“. Pozrite si zaujímavé video:

https://www.impactbnd.com/blog/google-assistant-can-now-translate-and-read-web-pages-on-android

INÉ

REKLAMA V PUSH NOTIFIKÁCIÁCH V iOS

Od najnovšej aktualizácie už Apple umožňuje app developerom využitie push notifikácií na marketingové účely. Tieto notifkácie sa však budú zobrazovať iba užívateľom, ktorí ich odsúhlasia a následne sa budú stále dať vypnúť. Taktiež nebude možné užívateľa „donútiť“ si reklamy zapnúť, keďže aplikácia bude musieť fungovať aj bez zapnutých push notifikácií.

https://mashable.com/article/ios-push-notifications-ads/?europe=true

NOVINKY NA LINKEDIN

Aj keď to mnohým môže pripadať ako zbytočný alebo zvláštny krok, LinkedIn sa rozhodol, po úspechu Stories na ostatných platformách, ich zapracovať aj u seba. 

Ďalším krokom v modernizácii je funkcia, ktorá by mala užívateľom ponúknuť možnosť na svojom profile nahrať hlasovú nahrávku svojho mena – predišlo by sa tým mnohým trápnym situáciám. 

https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-has-confirmed-that-linkedin-stories-are-coming-soon/573149/

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.