Život bez Mergada si v ptagroup už nevieme ani predstaviť. Úprava feedov, kontrola sortimentu, bidding, či cenotvorba. To je len časť z funkcií, ktoré každodenne využívame. Prehľadnosť, jednoduchosť používania, množstvo funkcií a dostupných vylepšení pomocou aplikácií sú hlavné dôvody, prečo na Mergado nedáme dopustiť. V spolupráci s Mergadom sme si preto pre vás pripravili 5 dielny mini-seriál, v ktorom vám behom nasledujúcich mesiacov predstavíme 5 najzaujímavejších spôsobov využitia Mergada u nás v ptagroup. V tomto úvodnom článku vám v krátkosti priblížime, v čom nám Mergado uľahčuje inzerciu nielen na porovnávačoch. Jednotlivé body si podrobne preberieme v nasledujúcich článkoch. 


Ako pomocou Mergada nastaviť podrobnú analytiku a segmentáciu produktov?

Správne a podrobné nastavenie feedu, konkrétne url adries pomocou utm parametrov je základom, ktorý nám pomáha vyhodnocovať inzerciu s presnosťou na kategórie, značky, či jednotlivé produkty. Vďaka týmto údajom vieme, ktoré produkty, či kategórie sú pre nás najziskovejšie a ktoré naopak je vhodné utlmiť, či úplne z inzercie vynechať. Ukážeme si, ako nastaviť tieto parametre a vďaka nim získať cenné dáta o inzercií.


Podrobné nastavenie bidding stratégií s ohľadom na postavenie voči konkurencií

V prípade, že máte na Heureke konkurenciu a chcete z inzercie vyťažiť maximum, pravdepodobne sa bez využitia biddingu nezaobídete. V prípade pár produktov je možné túto inzerciu a bidding ovládať ručne, avšak veľká časť e-shopov má stovky, tisícky, dokonca desaťtisíce produktov, kde ručný bidding jednoducho nie je možný ani efektívny. Takéto e-shopy potrebujú premyslené bidding stratégie a mechanizmy na kontrolu inzercie. S týmto skvele pomôže aplikácia Bidding Fox, ktorá poskytuje množstvo nastavení a funkcií. Ukážeme si, aké bidding stratégie sa nám najviac osvedčili.


Príprava dát do kampaní na Google Ads

Mergado nie je len skvelý nástroj pre zbožáky ako Heureka, Zboží, či Glami – dokáže skvele poslúžiť aj pri príprave kampaní do Google Ads / Sklik. Na trhu existuje viacero nástrojov, ktoré z feedu vytvoria napr. vyhľadávacie kampane v Google Ads. Nemusíme tak tvoriť stovky samostatných reklám, vďaka kombinácií s Mergadom tieto reklamy vytvoríme hromadne, čo nám ušetrí veľa času. Naviac vďaka rôznym premenným ako cena, dostupnosť, kategória, atď. môžu byť tieto inzeráty prispôsobené pre každý produkt zvlášť. Pomocou pravidiel si tak isto vieme pripraviť rôzne kombinácie kľúčových slov.


Analýza a kontrola sortimentu

Väčšina e-shopových riešení má vo svojom základe jednoduchšie, aj pokročilejšie spôsoby filtrácie produktov, čo môže pomôcť pri kontrole a práci so sortimentom. Často ale tieto spôsoby filtrácie a vyhľadávania nestačia, resp. nedajú sa pomocou nich efektívne riešiť pokročilejšie problémy / vyhľadávania. Aj s týmto nám perfektne pomôže Mergado, ktoré nám poskytuje možnosti vyhľadávania, filtrácie, či kontroly sortimentu, aké neobsahuje žiadny e-shopový systém na trhu.


Cenotvorba na základe konkurencie na Heureke

Heureka nie je len cenný zdroj zákazníkov a objednávok, poskytuje nám aj množstvo cenných dát, ktoré vieme využiť nielen v samotnej inzercií, ale napríklad aj na cenotvorbu. Vďaka kombinácií aplikácií Bidding Fox a Bidding Fox Elements dokážeme z inzercie dostať veľké množstvo užitočných dát o konkurencií, ktoré nám môžu slúžiť ako podklad na precenenie produktov, prípadne kontrolu produktov, ktoré máme výrazne drahšie alebo lacnejšie ako konkurencia a tieto ceny prispôsobiť.


Ďalšie časti vám budeme prinášať podrobnejšie v samostatných článkoch každé 2 týždne. V nasledujúcom článku preberieme, ako pomocou Mergada nastaviť podrobnú analytiku a segmentáciu produktov. 


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.