Rifle nahradili šortky, čo je jasným znakom toho, že uhorková sezóna klope na dvere. Giganti svetového on-linu však na ňu ani nepomyslia a za posledný mesiac stihli vyprodukovať obrovské množstvo noviniek, ktoré už teraz diktujú budúcnosť celého nášho internetového sveta. Žiadna panika, nemusíte tráviť dlhé hodiny čítaním. Pekne krásne sme pre vás zhrnuli to najpodstatnejšie do 10-tich minút čítania.


FACEBOOK

MARKET PLACE SA OTVÁRA ZNAČKÁM

Kým doteraz slúžil Marketplace na predaj a nákup produktov medzi používateľmi Facebooku, po novom sa Marketplace otvorí aj samotným značkám. 

Firmy tak budú môcť svoje produkty ponúkať priamo spotrebiteľom. Túto novinku zatiaľ môžu vyskúšať iba e-shopy v USA, ale postupne sa rozšíri aj ďalej a Marketplace, ako ho teraz poznáme, sa navždy zmení. 

https://newsfeed.cz/marketplace-se-otevira-firmam-a-jejich-produktum/

FACEBOOK STRÁNKY S VEĽKÝM DOSAHOM BUDÚ UKAZOVAŤ PÔVOD PRÍSPEVKOV

Pred blížiacimi sa voľbami v USA plánuje Facebook zlepšiť transparentnosť obsahu publikovaného facebookovými stránkami. Cieľom je priniesť čo najviac informácií o tom, kto stojí v pozadí príspevkov. Novinka sa dotkne hlavne firemných profilov s veľkým dosahom. 

Po novom sa preto na vrchu každého príspevku objaví informácia, z akej krajiny pochádzajú správcovia stránky. Nový nástroj bude k dispozícii na Facebooku aj Instagrame.

https://newsfeed.cz/facebook-bude-u-stranek-s-velkym-dosahem-ukazovat-puvod-prispevku/

FACEBOOK MAILING?

Facebook začína testovať vlastné newslettre. Niekoľko používateľov aplikácie Facebook Pages spozorovalo test tejto novej funkcie – Facebook mailingu. Vybrané stránky boli priamo v aplikácii vyzvané, aby do nej nahrali databázu svojich kontaktov, uviedli, že majú súhlas na zaslanie  marketingových e-mailov a poslali databáze reklamný newsletter. Či sa tento pokus ujal, ukáže čas. 

https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-option-to-send-marketing-emails-via-pages-app/579003/

TVORBA MESSENGER ROOMS CEZ INSTAGRAM

Napriek uvoľňovaniu opatrení proti koronavírusu, dopyt po videohovoroch nepadol. Facebook sa snaží maximalizovať miesta, kde možno začať videohovor cez známe Messenger rooms.  V júni zaviedol možnosť vytvoriť rooms priamo v Instagrame, a to konkrétne v časti  Instagram Direct (doručená pošta). Messenger rooms sú logicky uskutočňované v Messengeri, takže aj keď si môžete vytvoriť miestnosť v rámci Instagramu, z Instagramu budete presmerovaný do Messengera, aby ste sa zapojili do videorozhovoru.

https://www.socialmediatoday.com/news/users-can-now-create-messenger-rooms-on-instagram/578544/

PREPÍNANIE MEDZI OSOBNÝM A BIZNIS ÚČTOM V MESSENGERI

Facebook sa snaží uľahčiť adminom stránok odpovedanie na množstvo prijatých otázok. Pridal preto priamo do Messengera nové jednoduché prepínanie medzi osobným a biznis účtom.  Ako vidíte na obrázku, keď klepnete a podržíte svoj profilový obrázok v Messengeri, budete sa môcť  rýchlo prepnúť na doručenú poštu svojej firmy.

https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-adding-a-new-option-to-switch-between-personal-and-business-acco/579428/

FACEBOOK PRIDÁVA DO VÝSLEDKOV VYHLADÁVANIA WIKIPÉDIU

Facebook sa snaží pridať k určitým výsledkom vyhľadávania vyššiu úroveň informovanosti. Používatelia nahlásili, že pri vyhľadaní určitej osobnosti vo Facebooku spozorovali samostatné okno z Wikipedie, tzv. Panel znalostí. Prečo zaviedol Facebook panely nie je jasné. Môže to  však pomôcť upozorniť na nepravdivé informácie, napríklad v prípade vyhľadávania osôb, ktoré sú členovia sporných skupín. 

https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-wikipedia-knowledge-boxes-in-search-results/579510/

DO ŽIVÝCH VYSIELANÍ SA VRACIA LIVE WITH

Udalosti na Facebooku je po novom možné označiť ako on-line eventy a integrovať ich do Facebook Live. V záujme podpory malých a stredných podnikov chce Facebook zaviesť možnosť účtovania poplatku za prístup k živému vysielaniu. 

V prípade dobročinných on-line eventov umožní Facebook pridať k živému vysielaniu „darovacie“ tlačidlo, ktoré umožné vyzbierať finančné prostriedky na podporu dobrej veci. 

https://newsfeed.cz/live-novinky-poplatky-za-sledovani-zvuk-bez-videa-ukladani-do-igtv/

INSTAGRAM

INSTAGRAM TESTUJE DVOJITÝ FEED PRE PRÍBEHY

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-is-testing-a-double-story-stories-feed-with-some-users/578819/

INSTAGRAM TESTUJE NOVÉ ZOBRAZENIE POSTOV

Konkrétne testujú dva oddelené „taby“  s názvom „Navrhované“ a „Staršie“. K deleniu feedu však dôjde až po tom, čo ste videli všetky nové príspevky účtov, ktoré sledujete.  Kategória  „Navrhované“ tak bude slúžiť na objavovanie nových príspevkov a kategória „Staršie“ vás zavedie späť na príspevky, ktoré ste už videli.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-format-for-recommended-content-listings-below-the-all/579256/

INSTAGRAM TESTUJE NÁKUPNÉ LINKY PRIAMO V PRÍSPEVKOCH

Instagram sa snaží čoraz viac zamerať na elektronický obchod. Niektoré účty majú preto teraz možnosť pridať do popisov svojich príspevkov klikateľné tagy produktov, ktoré vás po kliknutí dostanú na stránku produktu, na ktorej je možné nakupovať. Instagram testoval túto možnosť s malou skupinou účtov v USA, ktoré sú v súčasnosti schopné používať funkciu Checkout.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-shopping-tags-in-post-captions/580063/

GOOGLE

GOOGLE BIZNIS PRIDÁVA OTVÁRACIE HODINY PRE ŠPECIFICKÉ SLUŽBY

Reštaurácie, bistrá, ale aj bary či kaviarne. Podniky si po novom v Google My Business budú môcť nastaviť rôzne otváracie hodiny pre služby, ktoré neposkytujú počas celého dňa. 

Príkladmi takýchto služieb sú brunch, donáška, či happy hours – podnik si bude môcť zvoliť nielen hodiny, ale aj jednotlivé dni v týždni, počas ktorých sú tieto služby dostupné a viditeľné pre „googlujúcich“.

https://www.searchenginejournal.com/google-my-business-update-add-more-hours-for-specific-services/371325/#close

TWITTER

UPOZORNENIE NA PREČÍTANIE ČLÁNKU PRED JEHO PREZDIEĽANÍM 

Twitter oznámil novú funkciu, ktorá povzbudzuje používateľov systému Android Twitter k prečítaniu článku pred jeho zdieľaním. Tento krok je súčasťou stanoveného cieľa Twitteru, ktorým je podpora „informovanej diskusie“. Ľudia často zdieľajú odkaz bez prečítania článku. To má za následok rozsiahle propagovanie tzv. „clickbaitov“ bez ohľadu na obsah. 



https://www.searchenginejournal.com/twitter-sharing-prompt/371825/#close

WHATSAPP

WHASTAPP SPÚŠŤA MOŽNOSŤ PLATBY

Po mesiacoch skúšok WhatsApp konečne spustil možnosť platby v aplikácii. Zatiaľ však len v Brazílii. Používatelia v tejto krajine tak môžu ako prví odosielať a prijímať peniaze prostredníctvom aplikácie, a to pomocou Facebook Pay. Platobná služba je pre spotrebiteľov bezplatná. Biznisy však majú povinnosť odviesť spracovateľský poplatok vo výške 3,99 %. 

https://techcrunch.com/2020/06/15/daily-crunch-whatsapp-launches-payments/

YOUTUBE

UPOZORNENIE O ČASE ÍSŤ SPAŤ

YouTube pre používateľov so zariadeniami využívajúcimi Android a iOS pripravil novinku pre ich vlastné dobro – upozornenie o tom, že je čas ísť spať.  Používatelia si môžu takúto večierku zapnúť sami priamo v aplikácii.

Toto upozornenie nepríchadza náhodne, nadväzuje na aktuálnu situáciu a množstvo času, ktoré v posledných mesiacoch trávime sledovaním videí a samotný Google týmto spôsobom vyzýva k zodpovednosti. 

https://www.theverge.com/2020/5/20/21264396/youtube-bedtime-reminders-new-feature-digital-wellbeing-wellness-screen-time

NOVÝ FORMÁT PRE E-COMMERCE

YouTube stále viac inkorporuje e-commerce do svojich reklám. Používanie reklám TrueView, ktoré sú určené pre výkonných inzerentov, sa v minulom roku zvýšilo o viac ako 260 %. Teraz do týchto reklám prináša YouTube aj výber konkrétnych produktov. Výber s produktmi sa rozbalí pramo pod videom po kliknutí na pripojenú šípku.  

https://searchengineland.com/youtube-products-trueview-for-action-video-action-campaigns-336164

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.