Sychravé počasie a druhá vlna korony už klopú na dvere. My sme však celý september poctivo sledovali dianie v online svete – podstatne poctivejšie než niektorí poslanci nosia rúška. Objednaj si svoje pumpkin spice latté a gaštanovú tortičku, zabal sa do pletenej deky pri kozube a čítaj naše septembrové novinky.


FACEBOOK

MESSENGER PRIDÁVA LIMIT NA PREPOSIELANIE

Messenger pridáva vrámci opatrení proti šíreniu dezinformácií a spamu limit na množstvo preposlaní. Tie sa budú po novom dať preposlať v jednom kroku iba 5 ľuďom alebo skupinám. Tento krok súvisí so stále prebiehajúcou pandémiou COVID-19, ale aj s blížiacimi sa voľbami amerického prezidenta.

https://messengernews.fb.com/2020/09/03/messenger-launches-forwarding-limits/

FACEBOOK SPÚŠŤA BUSINESS SUITE

Dočkali sme sa samostatnej aplikácie pre správu všetkých business profilov na jednom mieste. Business suite v sebe spája všetky možnosti správy FB aj IG profilov, interakcie s fanúšikmi, správu obsahu a aj analýzy a ďalšie vychytávky. Navyše sa pošuškáva, že postupne by mal byť pod túto aplikáciu priradený aj WhatsApp.

https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-launches-facebook-business-suite-an-all-in-one-management-tool/585445/

MESSENGER WATCH TOGETHER

Facebook si stále viac a viac uvedomuje, aké dôležité je pre užívateľov tráviť čas spoločne aj v prípade, ak sa nemôžu stretávať osobne.  Preto v aplikácii Messenger prináša ďalšiu novinku – Watch together. Vďaka tejto funkcii budú užívatelia v Messenger rooms alebo počas videohovorov spoločne sledovať Facebook watch videá a zároveň vidieť svoje vzájomné reakcie.

https://about.fb.com/news/2020/09/introducing-watch-together-on-messenger/

VLASTNÍCI FOTIEK BUDÚ MAŤ VIAC KONTROLY

Facebook dá vlastníkom fotografií po novom väčší prehľad a kontrolu nad tým, kde sú fotky použité. To vďaka nástroju Rights manager, v ktorom budú môcť aktuálne vybraní partneri dokázať vlastníctvo fotografie a následne zistiť, kde všade sa ich fotografie nachádzajú. Tiež budú mať možnosť ich moderovať alebo požiadať o úplné odstránenie naprieč celým Facebook-om, platí to teda aj pre Instagram.

https://www.theverge.com/2020/9/21/21445722/facebook-rights-manager-photos-images-update-copyright-takedown

INSTAGRAM

INSTAGRAM TESTUJE ZMENY ROZHRANIA

https://newsfeed.cz/instagram-testuje-umisteni-ikon-reels-a-shops/

INSTAGRAM ODPORÚČANIA NA SLEDOVANIE V STORIES

Všimli sme si aj, že odporúčania na profily, ktoré by sa mohli užívateľom páčiť, už nie sú iba na feede, ale objavia sa aj medzi stories.


YOUTUBE

OVEROVANIE VEKU

Youtube pokračuje v snahách o ochranu maloletých – a to opätovnou vlnou reštrikcií obsahu. Ten sa po novom bude posudzovať prísnejšie vďaka AI a zároveň platforma začne vyzývať užívateľov, aby svoj vek potvrdili občianskym preukazom alebo platobnou kartou. Totiž, kým doteraz sa potvrdenie veku dalo obísť pomerne jednoducho – vymyslením si dátumu narodenia, po novom to už také ľahké nebude. YouTube tvrdí, že sa najprv pokúsi vek používateľa overiť „svojimi systémami“ a v prípade, že sa to nepodarí, niektorých užívateľov bude vyzývať, aby svoj vek overili pomocou občianskeho preukazu alebo platobnej karty.

https://blog.youtube/news-and-events/using-technology-more-consistently-apply-age-restrictions?-verification-Europe

INÉ

LINKEDIN UPDATEUJE VZHĽAD

LinkedIn upúšťa od výraznejšej modrej a tmavej farebnosti a mení vzhľad na svetlejší a kompaktnejší. Update je najmä estetický, no pridané sú aj malé úpravy rozloženia a nové funkcie. LinkedIn zároveň spúšťa stories, ktoré doposiaľ testoval vo vybraných krajinách, už globálne. 




https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-launches-updated-look-makes-linkedin-stories-available-to-all-use/585722/

WHASTAPP POZADIA KONVERZÁCIÍ

Konverzácie si po novom už čoskoro budeme v aplikácii WhatsApp odlíšiť aj zvoleným pozadím. To sa aktuálne dá nastaviť vlastné – no iba globálne. Novinka, na ktorej WhatsApp pracuje, má umožniť individuálne pozadia pre jednotlivé konverzácie. 

https://mspoweruser.com/whataapp-set-wallpaper-for-a-specific-chat/

STORIES UŽ AJ NA PINTERESTE

Vlastný prístup k formátu stories si zvolil Pinterest. Ten prichádza s variáciou, ktorú nazýva Story Pins. Tie v sebe kombinujú niekoľko stránok obrázkov, video, hovorené slovo a text. My v tom veľký rozdieľ od bežných stories nevidíme, ale Head of Content Pinterestu, David Temple sa vyjadril, že ich prístup je podstatne odlišný.

https://techcrunch.com/2020/09/23/pinterest-story-pins/

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.