Azda neprešiel ani jeden deň, snáď asi ani hodina, počas ktorej by ste vo svojom okolí nenašli ani jedno jediné logo. Sú totiž všade. Usmievajú sa na nás nielen z reklám či billboardov, ale aj z každého produktu, ktorý počas dňa prejde našimi rukami. Dobré logo je nielen zapamätateľné, jedinečné a čitateľné, ale malo by aj odzrkadlovať zameranie predmetnej značky. Pozrite sa na týchto 15 prefíkaných známych značiek, ktoré do svojho loga schovali viac, než sa môže na prvý pohľad zdať.


1. Amazon

Snáď najväčší svetový internetový obchod Amazon nemusíme predstavovať nikomu. Uvedomili ste si však, že šípka v logu začína na A a končí pri Z, čím znázorňuje okrem úsmevu aj to, že tu kúpite všetko – „od A po Z„.  

2. Tour de France

Azda najznámejšie etapové cyklistické preteky na svete sa tešia aj vďaka slovenskej hviezde veľkej obľube. Konajú sa každoročne už od roku 1903 – s výnimkami počas svetových vojen. Všimli ste si však v logu cyklistu? Písmeno O tvorí zadné koleso bicykla a R tvorí samotného cyklistu. 

3. Toblerone

Obľúbená švajčiarska značka čokolády Toblerone pochádza z mesta Bern. Jej preslávený tvar čokoládových dielikov pripomína švajčiarske vrcholce a práve z emblému mesta čerpali pri tvorbe loga, kde do povestného kopca ukryli obrys medveďa.

4. Vaio

Značka Vaio – japonský výrobca laptopov, patrila do roku 2014 gigantovi Sony. Viete však, že ich logo je skutočne prefíkané? Prvé dve písmená V A totiž predstavujú analógový signál a I O predstavujú binárny kód a s ním aj dobu digitálnu. Brilantné!

5. Beats

Slúchadlá a reproduktory Beats boli horúcim trendom aj v našich zemepisných šírkach pár rokov dozadu. Ak sa poriadne pozriete na ikonu v ich logu, zistíte, že okrem ich charakterictického písmena predstavuje aj hlavu s nasadenými slúchadlami. 

6. BMW

Logo BMW skrýva hneď niekoľko významov. Farby odkazujú na farby vlajky Bavorska, keďže práve z tadiaľ značka pochádza – jej celý názov je Bayerische Motoren Werk AG, bola založená v roku 1918 a sídli v Mníchove. Význam loga však reaguje na samotné začiatky – predstavuje rotujúcu vrtuľu lietadla na modrej oblohe. Značka sa totiž venovala výrobe leteckých motorov.

7. FedEx

Kuriérska spoločnosť FedEx, ktorú poznáme skôr z hollywoodskych filmov, má jednoduché logo s dvoma primárnymi farbami a pri prvom pohľade by ste si asi povedali, že sa o nič prevratné pri jeho tvorbe nesnažili. Avšak opak je pravdou – malý detail logo posúva na novú métu. Všimli ste si lišiacky schovanú šípku, ktorá reflektuje priamo ich kuriérske služby?

8. Bluetooth

Okrem toho, že symbol v modrom útvare loga známej technológie pripomína písmeno B ako Bluetooth je za ním ešte hlbší význam. Samotný názov totiž vychádza z mena dánskeho panovníka z 10. storočia, ktorý sa preslávil zjednotením Dánska a Nórska. Jeho meno? Herald Bluetooth. Symbol je zjednotením severských rún písmen H a B – symbolizuje spojenie, ktoré táto funkcia vytvára medzi dvoma zariadeniami.

9. Audi

Čtyři kroužky… Existuje vôbec niekto, kto toto logo nepozná? Asi nie, ale viete, čo predstavujú 4 kruhy loga Audi? Je to symbol 4 samostatných značiek, ktoré boli v roku 1932 spoločne v Auto-Union Consortium. Menovite – Wanderer, Horch, DKW a … Audi. 

10. Toyota

Automobilka Toyota taktiež ponúka vo svojom logu skrytý význam. Nielenže viete z prienikov elíps vytvoriť všetkých 6 písmen názvu značky, ale samotné elipsy predstavujú 3 srdcia: srdce zákazníka, srdce produktu a srdce progresu – a samozrejme ich prienik v aute značky Toyota.

11. Cisco

Každý, kto sa aspoň raz v živote ocitol v akejkoľvek kancelárii prišiel s produktami značky Cisco už určite do kontaktu. Je to jedna z najväčších IT firiem sveta, špecializuje sa na sieťové prvky a jej hodnota je vyše 125 miliárd dolárov. Názov vychádza z mesta pôvodu – viete ktorého? No predsa San Francisco. Pruhy v logu teda predstavujú nielen elektromagnet, ale aj symbol mesta, preslávený Golden Gate Bridge

12. Levis

Malý nepatrný detail v logu legendárnej značky džínsov a oblečenia Levis, odkazuje na samotný produkt a jeho známy prvok. Oblé zrezanie v spodnej časti loga odkazuje na tvar prešitia na zadných vačkoch týchto džínsov. 

13. Gilette

Zrezanie písmen v logu presláveného výrobcu žiletiek a holiacich pomôcok Gillette nie je náhodou. Symbolizuje precíznosť, ostrosť a kvalitu ich výrobkov.

14. Adidas

Kto by už nepoznal 3 pásiky… Ale čo za nimi stojí? Značka športovej obuvi, oblečenia a doplnkov Adidas má skutočne dlhú históriu. Jej zakladateľ Adolf (Adi) Dassler (z ktorého mena mimochodom názov pochádza), pôvodne pridal pásiky na obuv pre jej spevnenie, avšak následne zistil, že tento prvok už používa fínska značka Karhu Sports. To Adolf nemohol nechať tak a trademark si od nich kúpil – za ekvivalent dnešných 1600 € a 2 fliaš whiskey. V úprave loga, ktorú poznáme, sú samozrejme pásiky použité tiež – ich sklon a zrezanie majú pripomínať kopec a prekážky, ktoré musia športovci pri svojich výkonoch zdolávať. A vedeli ste, že Adi sa v roku 1949 rozhádal so svojim bratom Rudolfom, ktorý následne založil rivalskú značku Puma? A teraz všetci povinne jeden poriadny slovanský drep!

15. Quiksilver a Roxy

Austrálska značka športového oblečenia a doplnkov Quiksilver bola založená ešte v roku 1969 a bola inšpirovaná najmä surfovaním a plážovým životným štýlom. Hlavnou inšpiráciou pre jej logo sa stalo známe umelecké dielo z 19. storočia Veľká vlna pri pobreží Kanagawa od japonského autora Hokusai. A značka Roxy? Je ženskou módnou líniou Quiksilveru a vychádza priamo z nej aj vo svojom logu – sú to dva symboly značky Quiksilver spojené do tvaru srdca. 


Zdroje:

digitalsynopsis.com

canva.com

twentytwowords.com


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.