Koniec dramatického roka 2020 je tu – aj keď sme v to, že raz skončí snáď už ani nedúfali. Darčeky sme si rozbalili minulý týždeň, no my pre vás máme ešte jeden; prehľad všetkého, čo si pre nás online svet v decembri pripravil. Nalejte si šampanské (a medovníky treba tiež dojesť) a pustite sa do čítania!


FACEBOOK

NOTIFIKÁCIA PRE DEZINFORMÁTOROV

Facebook mení spôsob, akým bude informovať ľudí o tom, že prišli do kontaktu s dezinformáciou. Po novom pošle notifikáciu, ktorej sa nedá vyhnúť každému, kto lajkoval, komentoval alebo zdieľal príspevok, ktorý bol ozačený a vymazaný kvôli šíreniu hoaxov a dezinformácií. 

Následne užívateľom ponúkne hodnotný zdroj na nápravu ich informovanosti. Každá snaha sa cení, aj keď prichádza, minimálne v našich zemepisných šírkach, trocha neskoro.

    https://www.fastcompany.com/90586312/facebook-notifications-covid-19-misinformation

    NOVÉ TYPY PRÍSPEVKOV V SKUPINÁCH

    Správci skupín na Facebooku sa môžu tešiť z dvoch nových formátov, ktorými by sa mala organicky zvýšiť miera zapojenia. Tými sú Otázky a odpovede (Q&A), ktorým môžu admini v reálnom čase odpovedať na otázky členov skupiny a je už dostupný v desktop verzii Facebooku a druhým formátom sú Výzvy, ktoré môžu zverejňovať aj členovia a vyzývajú s nimi k akcii ostatných členov skupiny – napr. ukážte nám foto z letnej dovolenky.  

    https://newsfeed.cz/facebook-zavadi-nove-typy-prispevku-ve-skupinach/

    CREATOR STUDIO ROZŠIRUJE KALENDÁR NA INSTAGRAM

    Vo Facebook Creator studio po novom nájdete prehľad vypublikovaných a aj naplánovaných príspevkov na Instagram (pri účtoch, ktoré majú nastavené prepojenie). Mali by ste tak podľa slov Facebooku získať väčší prehľad o príspevkoch a teda aj o stratégii. Nás zaujíma, aké uplatnenie si tento update nájde, keďže veľká časť užívateľov používa na takýto prehľad a plánovanie aplikácie tretích strán.

    https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-testing-an-instagram-content-calendar-in-its-creator-studio-tool/591936/

    INSTAGRAM

    NAKUPOVANIE UŽ AJ CEZ REELS

    Funkcia, ktorú Instagram oznámil ešte v októbri už uzrela svetlo sveta. Jedná sa o nákupné prekliky už aj v Reels – časť silnej e-commerce snahy a stratégie Instagramu. Priamo v jednotlivých Reels bude možné umiestniť odkaz na produkt, ktorý si – ako v ostatných prípadoch, aj tu budete môcť zakúpiť priamo cez IG Shopping. 

    https://techcrunch.com/2020/12/10/instagram-launches-shopping-in-reels-its-tiktok-rival/


    ODPOČÍTAVANIE STORIES

    Stories sa nepochybne stali jedným z najsilnejších nástrojov na sociálnych sieťach, tešia sa veľkej obľube, ktorá sa kontinuálne iba upevňuje, čomu svedčí aj fakt, že ich nájdeme už snáď na každej social media platforme. Ako však vytvoriť u užívateľa potrebu a „donútiť“ ho stories si pozerať stále? Instagram prišiel s nápadom – čo takto ukázať pod ikonami stories namiesto mena užívateľa čas, ktorý ostáva do konca story?

    https://newsfeed.cz/instagram-testuje-casovac-u-stories/

    YOUTUBE

    YOUTUBE SA VÁS BUDE PÝTAŤ, ČI SKUTOČNE CHCETE ZVEREJNIŤ TENTO KOMENTÁR

    To však v prípade, ak systém rozozná, že to, čo sa chystáte napísať v komentári by mohlo byť ofenzívne. YouTube to ohlásil vo svojom najnovšom blogovom príspevku, pričom pripomína, že tento nástroj nezamedzí v zverejnení, ale má ponúknuť komentujúcemu akúsi sebareflexiu s otázkou „Skutočne chcem toto verejne napísať?“.

    Tento prompt sa teda nebude zobrazovať pri všetkých komentároch, ale iba pri tých, ktoré majú znaky už v minulosti pravidelne nahlasovaného urážlivého obsahu. 

    https://www.theverge.com/2020/12/3/22150197/youtube-comments-posting-hurtful-hate-videos-discrimination-monetization-search

    AUDIOREKLAMY NA YOUTUBE?

    V beta testovaní sa nachádza nová funkcia pre inzerentov, ktorou by mali osloviť časť publika platformy Youtube, ktorá ju využíva najmä na konzumáciu audio obsahu. Na užívateľov, ktorí čas na Youtube trávia napríklad počúvaním hudby, podcastov či audiokníh, bude možné zacieliť nové audioreklamy, ktoré môžu mať až 30 sekúnd. Ich najväčšími výhodami budú: nižšie produkčné náklady, jednoduchšie cielenie či vyššia efektivita.

    https://support.google.com/google-ads/answer/10227746?hl=cs

    INÉ

    ČO SME GOOGLILI V ROKU 2020?

    Ani šialený rok 2020 nie je výnimkou a Google opäť pripravil prehľad tých najvyhľadávanejších slov a fráz v končiacom roku. Trendy tentokrát pochopiteľne v každej kategórií reflektujú celosvetové dianie v spojení s Covid-19, no aj tu platí – aký kraj, taký mrav. Pozrite sa, čo tento rok googlili Slováci.

    Slovenský, ale aj svetový prehľad tohtoročných trendov vo vyhľadávaní nájdete tu: https://trends.google.com/trends/yis/2020/SK/


    NAKUPOVANIE UŽ AJ NA WHATSAPP

    Pod hlavičkou Facebooku už pribudlo nakupovanie aj do komunikačnej aplikácie WhatsApp. Ten rozširuje svoj e-commerce potenciál a cieľom je, aby užívatelia mohli nakúpiť priamo v aplikácii. Práve preto pridali po novom do chatu tlačidlo nákupu a prezerať si môžete aj katalógy produktov.

    https://newsfeed.cz/whatsapp-pridava-nakupni-kosiky/

    Páčil sa vám náš článok?

    Zdieľajte na sociálnych sieťach.