Tiež máte pocit, že prvý mesiac vytúženého roka trval týždeň a rok zároveň? Už prvé januárové dni priniesli so sebou množstvo udalostí v lokálnom aj svetovom merítku (a teda aj množstvo skvelých memečiek) a zvyšok mesiaca nebol iný. Usaďte sa – tie najväčšie udalosti online sveta pre vás zbierame aj v roku 2021!


FACEBOOK

Fanúšikovia asi skutočne zmiznú

O tom, že Facebook mení layout stránok sme informovali už v lete. Plánovaný update, ktorý má za úlohu zjednodušiť navigáciu na Facebook stránkach a aj to, aby samotní adminovia a majitelia stránok nemali zmätok v tom, koľko ľudí stránku reálne sleduje (fanúšik ≠ follower), už naberá konkrétne obrysy a s veľkou pravdepodobnosťou sa ho dočkáme už čochvíľa.

    https://www.techbyte.sk/2021/01/facebook-zmenu-zmizne-ikonicka-funkcia/

    Archivovanie aj jednoduchšie nahrávanie foto

    Ďalšími novinkami, ktoré si na nás Facebook chystá sú napríklad možnosť archivovať svoje príspevky alebo ich presunúť do koša, kde ostanú 30 dní.

    Či tiež zjednodušené nahrávanie fotiek v mobilnej aplikácii – tzv. post composer. 

    https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-new-post-composer-to-more-easily-add-recent-photos/593009/

    Koniec nášho príbehu

    Facebook začal už počas januára upozorňovať majiteľov stránok, že z nich koncom februára úplne zmizne sekcia Our story (Náš príbeh) a vyzýva, aby adminovia doplnili tieto informácie do sekcie Ďalšie informácie. Predpokladáme, že zmena súvisi s už spomínaným zjednodušovaním layoutu. 

    https://newsfeed.cz/facebok-odstrani-ze-stranek-sekci-nas-pribeh/

    INSTAGRAM

    Nové zobrazenie stories

    Práve to testuje Instagram – na desktope. Nové carousel zobrazenie by malo uľahčiť prehľadnosť a byť aj rýchlejšie avšak navigácia vrámci storiek by mala ostať zachovaná.

    https://www.engadget.com/instagram-stories-desktop-new-design-233050797.html


    Filtre neschováte?

    Ďalšou testovanou novinkou na Instagrame je uvádzanie, že na foto, ktorú ste zverejnili na feed-e, bol použitý filter. Aktuálne sú už takéto informácie zobrazované v stories. Jedná sa však len o fotky, ktoré boli zhotovené a priamo uploadované na Instagrame. Preto ak si niekto neželá, aby ostatní vedeli, že nemá v skutočnosti parôžky, fialové oči či tvár posiatu pehami, stačí, ak si fotografiu uloží do mobilu a následne ju nahrá …


    GOOGLE

    Google začne pri vyhľadávaní zobrazovať krátke klipy z TikToku a Reels

    Aj Google už nadväzuje na trend krátkych videí, ktoré sa tešia popularite najmä vďaka sociálnym sieťam TikTok a Instagram. Práve preto sa v blízkej budúcnosti začnú pri vybraných hľadaniach zobrazovať aj carousely s krátkymi klipmi súvisiacimi s hľadaným výrazom. Tie sa budú „ťahať“ priamo zo spomínaných platforiem spolu s funkčným preklikom.

    V praxi by to malo vyzerať tak, že po vyhľadaní napríklad mena športového tímu, sa v hornej časti výsledkov zobrazí rad krátkych klipov označených príslušnými hashtagmi.

    https://www.socialmediatoday.com/news/google-adds-short-form-video-carousel-in-selected-search-results/592729/

    Nákupné prekliky priamo v YouTube videách

    Okrem stále narastajúceho počtu reklám, YouTube Premium či poplatkov konkrétnym kanálom, Google stále hľadá ďalšie spôsoby ako monetizovať najväčšiu platformu na zdieľanie a pozeranie videí.

    Po novom prichádza s „vychytávkou“ – nákupné linky na produkty budú umiestnené priamo vo videách. Tento experiment je zatiaľ dostupný pre užívateľov v USA na Androide, iOS a desktope. Predpokladáme, že implementácia sa bude podobať na Google Shopping.

    https://www.androidpolice.com/2021/01/14/google-might-turn-youtube-into-a-shopping-website/

    ZAUJÍMAVOSTI

    Čo sme najviac „heurékovali“ v roku 2020?

    Aj vaše nákupné správanie sa počas pandémie zmenilo? Online nakupovanie nabralo nový rozmer a my už ani nepočítame návštevy kuriérov, ktoré sú na dennom poriadku. Populárny cenový porovnávač Heureka.sk o tom vie svoje, a preto zverejnil krátky prehľad roka 2020 a zoznam najpopulárnejších vyhľadávaných výrazov na portáli.

    Pozrite sa, či ste svojimi hľadaniami náhodou tiež neprispeli k týmto číslam tu: https://www.heurekadevs.cz/assets/2021-01-06-vyrazy-2020/vyrazy-2020.pdf


    Slováci nakupovali v roku 2020 online ponebohom

    Pandemická situácia a nemožnosť míňať peniaze v kamenných predajniach sa postarali o to, že až o 80 % vzrástli v minulom roku platby v e-shopoch. 

    Zmena v objeme nákupov v internetových obchodov (medziročne, 2020 vs. 2019, klienti SLSP):

    https://strategie.hnonline.sk/marketing/2281216-rekordnych-80-percent-o-tolko-narastli-platby-v-slovenskych-e-shopoch-v-minulom-roku

    Shutterstock si aj tento rok pripravili predpokladané trendy na rok 2021

    Peknú infografiku o rastúcich trendoch vo vyhľadávaní, ktoré pozoruje najznámejšia platená fotobanka Shutterstock, nájdete tu.


    AppStore odstránil appku Vybe

    Tá aj počas pandemickej situácie a lokálnych lockdownov vyzývala užívateľov na usporiadavanie večierkov, dohadovanie si skupinových stretnutí a všeobecné nedodržiavanie odporúčaných nariadení. Tvorcovia to však nezobrali veľmi dobre (@twitter), avšak ani webstránka appky nie je aktuálne funkčná.

    https://mashable.com/article/vybe-together-pulled-app-store/?europe=true

    Páčil sa vám náš článok?

    Zdieľajte na sociálnych sieťach.