Apríl ubehol ako voda, a my sa hlásime s ďalším mesačným zhrnutím online noviniek. Pri rekapitulácii posledného mesiaca sme nadobudli pocit, že sociálne siete si konečne začali uvedomovať, aký dopad môže mať počet likes a dislikes na psychiku ľudí. Noviniek bolo neúrekom, a preto si prečítajte ten najlepší výber v našom novom článku.


FACEBOOK

Facebook pridáva nové layouts pre fotopríspevky

Facebook zavádza v rámci svojich nástrojov na tvorbu príspevkov novú možnosť rozloženia fotografií, ktorá poskytuje celý rad rámov a formátov, ktoré vizuálom dodajú zaujímavý vzhľad. 

Len niektorí užívatelia majú zatiaľ prístup k tejto funkcii.

https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-new-photo-layouts-feature-to-put-a-different-spin-on-your-p/598024/

Facebook pridáva spomalenie komentárov pre Facebook skupiny

Novú fuknciu „spomalenie komentárov“ nájdu social media manažéri a moderátori Facebook skupín v nastaveniach príspevku.

Spomaliť diskusiu bude možné pri akomkoľvek príspevku. Ak túto možnosť zvolíte, každý užívateľ bude môcť pridať komentár iba jedenkrát počas 5 minút.

Ide o regulatívne riešenie pre príspevky, ktoré vyvolávajú vášnivé a negatívne diskusie. Táto funkcia môže zabrániť nepremysleným konfliktným reakciám a urýchleným útokom zo strany užívateľa. 

Zároveň dáva moderátorom príspevkov čas a možnosť efektívnejšie kontrolovať negatívny engagement.  

https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-new-option-to-slow-down-comments-within-groups/597606/

Facebook testuje novú speed date aplikáciu

Facebook začal počiatočné testovanie svojho najnovšieho projektu s názvom „Sparked“.

Ide o speed-dating video aplikáciu, ktorá umožní užívateľom uskutočňovať 4-minútové videochaty s takými užívateľmi, s ktorými budú mať veľkú zhodu. 

Cieľom aplikácie je vyhnúť sa „swipes“ a odstrániť jeden z neosobnejších prvkov moderného randenia, aby užívatelia získali presnejšie zhody na základe ich zaznamenaných vlastností. 

Potom bude mať užívateľ možnosť uskutočniť krátke videochaty s potenciálnymi zhodami, po ktorým nasleduje dlhší videorozhovor s cieľom posúdiť sympatie, a potom z vlastnej vôle podniknúť ďalšie kroky. 

 

    https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-launches-new-video-speed-dating-app-in-latest-npe-experiment/598331/

    INSTAGRAM

    Instagram spúšťa „remix“ funkciu pre reels

    Instagram oficiálne spustil svoju novú možnosť remix pre reels, ktorá umožňuje tvorcom reels pridávať vlastné video zábery do vybraných klipov reels. 

    Reakcia na trendy iných sociálnych sietí nie je novinkou, a tak Instagram aktívne reaguje na funkciu z TikToku. 

    https://techcrunch.com/2021/03/31/instagram-officially-launches-remix-on-reels-a-tiktok-duets-like-feature/

    Instagram umožní užívateľom zvoliť si, či chcú skryť počet likes

    Novým prebiehajúcim testom sa Instagram opäť vracia k skúšaniu, aký význam má skrývanie likes. Tentokrát však o tom budú užívatelia môcť rozhodnúť sami. Instagram im totiž dá možnosť rozhodnúť sa, či si likes skryjú – na svojom, ale aj na cuzích účtoch.

    Facebook navyše oznámil, že týmto smerom sa uberú aj likes priamo na Facebooku, kde by mal čoskoro prebehnúť rovnaký test. Cieľom má byť zníženie úzkosti z dosahovania popularity, avšak pôvodné „tvrdé“ odstránenie likes sa nestretlo s pochopením najmä zo strany influencerov.

    Potvrdené sú zatiaľ tieto tri možnosti:

    • Skrytie likes u iných užívateľov
    • Vypnutie likes na vlastných príspevkoch
    • Ponechanie plného počtu likes v aplikácii

    https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-will-enable-users-to-choose-whether-they-want-to-hide-post-like-c/598420/

    Instagram vyvíja nový „link sticker“

    Instagram vyvíja novú „sticker“ funkciu, ktorá sa dá vložiť do stories. Ku klasickým, ako je lokácia, hashtag, hudba, otázka, anketa, odpočítavanie, sa pridá nová funkcia „link sticker“.

    Tento link sticker by teoreticky umožňoval užívateľom umiestniť odkaz do ich stories v mieste, ktoré si sami zvolia, narozdiel od swipe-up funkcie. 

    Takisto by umožnil vytvárať užívateľom zaujímavé a pútavé vizuály, ktoré osobitne upozorňujú na link sticker. 

    Celková funkčnosť zatiaľ nie je úplne jasná, pretože je stále v testovaní.


    GOOGLE

    Google v roku 2020 zablokoval vyše 3 miliardy reklám

    Aj v roku 2020 pribúdalo množstvo reklám, ktoré porušili pravidlá inzercie. Tých, ktoré boli v reklamnej sieti Google zablokované, bolo až 3,1 miliardy. Z toho viac než 867 miliónov sa snažilo obísť proces kontroly reklám, 101 miliónov zase obsahovalo nepravdivé informácie a za porušenie zásad bolo zablokovaných vyše 1,7 miliónov reklamných účtov.

    Ako najproblemóvejšie sa ukázalo dodržiavanie pravidiel spojených s pandémiou COVID-19 – celkovo 99 miliónov zamietnutých reklám sa týkalo práve ochorenia a najčastejšie problémy tvorili inzeráty na „zázračné“ lieky, nekvalitné rúška a na očkovacie vakcíny. Boli podľa vás pravidlá online reklamy v tomto období dostatočne prísne?

    https://www.ppcnovinky.cz/google-v-roce-2020-zablokoval-pres-3-miliardy-reklam/

    YouTube testuje odstránenie počtu dislikes na videách

    YouTube spustil nový test, v rámci ktorého sa pri videách niektorých autorov odstráni počet dislikes. Ide o úsilie, ktoré ma za cieľ zníženie negatívneho správania na platforme.

    Autori si aj naďalej budú môcť v štúdiu YouTube pozrieť ich plný počet hodnotení „páči sa mi“ a „nepáči sa mi“.

    Odstránenie celkového počtu by však mohlo pomôcť odstrániť strach a obavy z toho, že užívateľa bude hodnotiť verejnosť, čo by mohlo tvorcom pomôcť cítiť sa pri zdieľaní ich obsahu príjemnejšie. 

    https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-tests-removing-public-dislike-counts-on-videos/597585/

    YouTube testuje autodetekciu produktov vo videách

    Google sa vždy obzerá po nových spôsoboch, ako ešte viac monetizovať Youtube. Vyzerá to tak, že čoskoro možno pribudne nový algoritmus na odporúčanie produktov.

    Tie by sa po novom mali užívateľom (zatiaľ v USA) začať zobrazovať ako zoznam automaticky rozpoznaných produktov priamo z videa. Ak sa to podarí uviesť do praxe, Google bude mať v rukách veľmi lukratívny affiliate link nástroj. Myslíte si, že sa stane realitou?

    https://www.blesk.cz/clanek/digital-internet/673712/youtube-jako-trziste-google-chce-automaticky-detekovat-produkty-ve-videich.html


    ZAUJÍMAVOSTI

    LinkedIn vyvíja novú funkciu „audio rooms“

    Vzhľadom na rastúcu popularitu Clubhouse aplikácie a sociálnej interakcie, založenej na zvuku a jej schopnosti spájať profesionálov z rôznych odvetví, nebude pravdepodobne žiadnym prekvapením zistenie, že LinkedIn tiež vyvíja svoje vlastné audio rooms. 


    TikTok pridáva nové nástroje vizuálnych efektov, ktoré interagujú s hudbou

    Nové efekty umožňuje technológia interaktívneho spracovania hudby v reálnom čase. Výsledkom sú vizuálne pohyby s prechody, ktoré sa synchrónne pohybujú v rytme akejkoľvek skladby z knižnice skladieb TikToku. 

    Prvým novým prírastkom je „Music Visualizer“, ktorý poskytuje animované pozadie, ktoré reaguje na rytmus hudobnej stopy.

    Ďalšia nová možnosť je „Music Machine“, ktorá umožní tvorcom vytvárať hudbu z rôznych zvukov priamo pri nahrávaní videa. 

    Zvyšné nové funkcie:

    „Delayed beats“ synchronizuje sériu statických obrázkov do rytmu akejkoľvek skladby z knižnice skladieb TikToku.

    „Text beats“ pridáva prekrytia animovaného textu, ktoré sa synchronizujú s rytmom akejkoľvek skladby.

    „Solid beats“ pridáva videu živé, funky vizuálne efekty, ktoré sa synchronizujú s rytmom akejkoľvek skladby.

    „Mirror beats“ zjednotí prechody vo videu s rytmom akejkoľvek skladby

    https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-new-music-triggered-visual-effects-tools/598006/



    Páčil sa vám náš článok?

    Zdieľajte na sociálnych sieťach.