V týchto extra horúcich dňoch sme si pre vás pripravili aj horúce novinky z online sveta. V úvode blogu by som sa rada poďakovala všetkým vynálezcom klimatizácií a ventilátorov, ktoré pravdepodobne teraz vykonávajú svoju činnosť na 100% a vďaka ktorým môžeme prežiť tieto tropické dni. Kým minulý mesiac Instagram valil, teraz ho trošku prevalcoval Facebook a prináša skvelé správy, veď posúďte sami. Ani Google neotáľal a zavádza novú funkciu a keď sa dostanete až na záver blogu, nájdete tam TOP najpočúvanejšie podcasty. Noviniek počas júna bolo samozrejme veľa a preto sme vám tie najlepšie zhrnuli v blogu. Prajeme vám príjemné čítanie a nevyrobte si z „kanclov“ kryokomoru!


FACEBOOK

Vo Facebook Creator Studio pribudne nová možnosť „Inteligentné orezávanie“ videa

Facebook Creator Studio prináša novú funkciu – Inteligentné orezávanie videa. 

Pôjde o možnosť, ktorú užívatelia nájdu v časti nahrávanie videa. Pomocou funkcie inteligentného orezávanie budú môcť automaticky vygenerovať verziu ľubovoľného videoklipu v pomere 1:1 alebo 4:5. 

Táto funkcia môže byť užitočná najmä pre ľudí, ktorí potrebujú zmeniť formát videa. Teraz nájdu všetko na jednom mieste a nemusia hľadať iné aplikácie na orezávanie videí. 

https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-new-smart-crop-feature-for-automated-video-editing-is-now-avai/601716/ 

Facebook testuje verejné komentáre v „stories“

Facebook neustále vylepšuje svoje „stories“ a aktuálne prináša novú funkciu – pridávanie verejných komentárov.

Kým doteraz sme mali možnosť poslať na „storku“ len súkromnú správu, po novom budeme môcť pridať aj verejný komentár. 

Táto novinka môže priniesť nový dych do Facebook „stories“. Ostatní užívatelia uvidia reakcie/komentáre k príbehom, čo rozšíri ďalšie množstvo myšlienok, ako to funguje pri samotných príspevkoch.

https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-public-comments-display-on-facebook-stories/602093/ 

Facebook pridáva novú možnosť – „Optimalizovať text na osobu“

Facebook zavádza novú možnosť v procese nastavenia reklamy -„Optimalizovať text na osobu“.

Táto možnosť po aktivácii zvolí, či má jednotlivým používateľom zvýrazniť primárny titulok, nadpis alebo text popisu. Systém Facebooku si na základe získaných algoritmov sám určuje, čo na ktorého užívateľa lepšie zareaguje.

Ak si pri tvorbe reklamy zvolíte danú funkciu, nezabudnite na pravidelnú kontrolu kampaní. 


INSTAGRAM

Instagram zavádza novú možnosť skrývania lajkov pri príspevkoch

Instagram sa opäť vracia k téme zobrazovanie počtu lajkov pri príspevkoch. 

Novinkou je, že všetci používatelia Facebooku a Instagramu si čoskoro budú môcť zvoliť pri každej aktualizácii možnosť, či chcú, aby sa ich lajky pri príspevkoch zobrazovali. 

Dlhšie odmlčanie spôsobilo príchod COVID 19, ale žiadna téma neostane nedoriešená, a tak pred pár dňami šéf Instagramu – Adam Mossseri oznámil, že táto téma je opäť na programe dňa. 

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-rolls-out-new-option-to-hide-like-counts-on-posts-which-is-also/600808/ „

Instagram spustil „Reels Ads“ globálne

Instagram pridal novú funkciu – možnosť  použiť reklamu v „Reels“ už aj globálne. Kým vlani o tejto novinke len informoval, tento mesiac už funkciu spustil pre všetkých užívateľov.

Tvorcovia Instagramu sa pre túto možnosť rozhodli najmä z dôvodu, že podľa nich sú aktuálne práve „Reels“ najlepším miestom na platforme, odkiaľ môžu tvorcovia osloviť followerov. Reklamou v „Reels“ dokážu osloviť väčšie publikum a zároveň môžu užívatelia objaviť nový, inšpiratívny obsah.

Videá sa budú zobrazovať v tzv. smyčke a budú trvať až 30 sekúnd. Užívatelia ich budú môcť komentovať, označovať, zobrazovať, ukladať a zdieľať.

https://newsfeed.cz/instagram-spustil-reels-ads-globalne/ 

Instagram poskytol nový prehľad o tom, ako fungujú jeho algoritmy

Zaujíma vás, na základe čoho Instagram vyhodnocuje, ktoré príspevky sa vám zobrazia a ktoré nie? Pozrite sa na jednotlivé kľúčové signály, na základe ktorých Instagram algoritmus aktuálne funguje.

  1. Instagram posudzuje, ako je príspevok populárny. V prvom rade vyhodnocuje množstvo lajkov, ale aj informácie o samotnom obsahu – kedy bol príspevok zverejnený, aká je dĺžka videa a podobne.
  2. Dôležitým signálom, ktorý Instagram vyhodnocuje sú aj informácie o osobe, ktorá príspevok zverejnila. Na základe množstva interakcií s danou osobou za posledné týždne sa snažia vyhodnotiť záujem užívateľa o danú osobu.
  3. Samotná aktivita užívateľa pomáha Instagramu pochopiť, čo by ho mohlo zaujímať.
  4. Vaša história interakcií s užívateľmi dáva Instagram algoritmu pocit, aký máte záujem o zobrazovanie príspevkov od konkrétnej osoby. Napríklad, ak si navzájom komentujete príspevky.

Ak si to zhrnieme, tak ide o všeobecné identifikátory algoritmov, ktoré sú podobné ako na Facebooku, pričom kľúčové sú typy príspevkov, s ktorými interagujete a váš vzťah k tvorcovi každého z nich.

 https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-provides-a-new-overview-of-how-its-algorithms-work/601492/


GOOGLE A YOUTUBE

Google mení frázovú zhodu a modifikátor voľnej zhody

Google prichádza so zmenou vo frázovej zhode a modifikovaní voľnej zhody. Nová zmena prinesie zjednodušenie kľúčových slov, čo uľahčí oslovovanie nových zákazníkov. Kľúčové slová s frázovou zhodou a kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody sa tak budú priraďovať rovnako.

Pri vyhľadávaní sa zobrazia reklamy, ktoré zahŕňajú význam kľúčového slova. Ak má na význam kľúčového slova vplyv slovosled, tak ten Google posúdi a podľa neho zobrazí aj reklamu.

Teraz si  na ukážke povieme, ako to bude fungovať v praxi:

Do Google zadáte kľúčové slovo „štýlové oblečenie na leto“. Ako frázová zhoda sa vám zobrazia aj vyhľadávania, ktoré zahŕňajú „dámske štýlové oblečenie na leto“. Takisto sa do vyhľadávania zahrnú aj kľúčové slová, ktoré sa priraďovali len k modifikátoru voľnej zhody.

Google definitívne od 1. júla zastavuje možnosť vytvárať kľučové slová s modifikátorom voľnej zhody, no daná funkcia ostane dostupná pri frázovej zhode.

Tieto zmeny najmä Google zavádza z dôvodu, aby napomohol k získavaniu kvalitnejších relevantných zákazníkov a zjednodušil prácu s vytváraním reklamy.

 https://www.ifocus.sk/blog/google-zmeny-meni-sa-frazova-zhoda-a-modifikator-volnej-zhody/

Spoločnosť Google oznámila uvedenie „Ads Creative Studio“

Google prichádza s novým nástrojom – „Ads Creative Studio“, ktorého cieľom bude zjednotiť viac kreatívnych nástrojov.

„Ads Creative Studio“ bude obsahovať tieto nástroje:

  • Director Mix (nástroj, ktorý umožňuje značkám vytvárať videopodklady v rozsahu, ktorý predtým nebol k dispozícii všetkým inzerentom.)
  • Nástroje na tvorbu Dynamic Display a HTML5
  • Nástroje pre Audio Mixer a Dynamic Audio
  • Knižnica projektu

Veľkou výhodou „Ads Creative Studio“ bude práve samostatná knižnica pre diela, ktorá bude  predstavovať stavebné prvky reklám a knižnicu projektu, kde tvorcovia spolupracujú na tvorbe reklám. Vďaka tejto knižnici sa tak zjednoduší celkové používanie.

 https://www.searchenginejournal.com/google-announces-new-ads-creative-studio/411133/#close  

YouTube spúšťa 4K Plus a nové funkcie pre fanúšikov športu na YouTube TV

Spoločnosť YouTube reagovala na časté požiadavky komunity. Predplatitelia služby YouTube TV môžu teraz vylepšiť svoj zážitok zo sledovania pridaním nového balíka 4K Plus, ktorý obsahuje 4K súbory na stiahnutie, neobmedzené streamy a ďalšie.

Toto leto je plné významných športových udalostí a tak sa YouTube snaží pozdvihnúť aj živé športové prenosy. Hlavnou myšlienkou balíka 4K Plus je pomôcť ľuďom cítiť sa, akoby boli na udalosti skutočne prítomní a priniesť im jedinečný zážitok. YouTube tak dúfa, že touto aktualizáciou nadchne najmä fanúšikov športu.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-launches-4k-plus-and-new-features-for-sports-fans-on-youtube-tv/602573/   

ZAUJÍMAVOSTI

LinkedIn testuje „Dark Mode“ pre svoju desktop aplikáciu

Pre všetkých milovníkov „Dark Mode“ v aplikáciách prinášame skvelé správy. Tmavú verziu už čoskoro nájdete aj na LinkedIn.

Zdá sa to byť trochu pozadu oproti ostatným sociálnym sieťam, ale už aj LinkedIn umožní tmavý režim zobrazenia aplikácie. Aj vy sa tešíte na túto novinku?

 

https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-tests-new-dark-mode-in-its-desktop-app/601198/ 

Pozrite si TOP rebríček počúvanosti SK podcastov na Spotify

Patríte k milovníkom podcastov? Myslím, že veľa z vás si ich určite obľúbilo a stáli sa vaším každodenným „must have“. Ráno pred prácou, cestou autom alebo počas športu? Pozrite si zoznam TOP najpočúvanejších slovenských podcastov na Spotify a zistite, či aj váš patrí medzi nich. 

https://chartable.com/charts/spotify/slovakia-top-podcasts



Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.