Poriadne sa usaďte a osviežte si deň našou sprškou „infošiek“ z online sveta. Instagram tento mesiac ohlásil niekoľko skvelých noviniek, ktoré testuje pri storkách, Google sa rozhodol sprísniť pravidlá pri porušovaní reklám a Facebook tiež neotáľal a prekvapil možnosťou pridávania nových vlákien do postov. Ak vás zaujali naše novinky a chcete sa dozvedieť ešte viac, prečítajte si nový článok.


FACEBOOK

Facebook testuje pridávania „vlákien“ pre príspevky vo feede

Facebook prichádza so zaujímavou funkciou – možnosť pridávania tzv. vlákien k postom vo feede. Vďaka tejto možnosti budete môcť k originálnemu príspevku pripevniť ďalšie vlákno a nebudete musieť aktualizovať daný príspevok. Takto sa vytvorí dlhší prúd aktualizácií zosúladený so zdrojovým oznámením.

Táto funkcia môže mať využitie napríklad pri vyhodnocovaní súťaží v poste alebo pri zverejňovaní aktualizácií existujúcich príspevkov vo vlákne bez toho, aby sa robili nešikovné úpravy.

https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-testing-a-new-threads-option-for-feed-posts/602831/ 


Messenger prichádza s vylepšenými emojis – „Soundmojis“

Touto správou potešíme všetkých milovníkov emojis. Spoločnosť Messenger pri príležitosti Svetového dňa Emojis oznámila uvedenie nového „Soundmojis“. Ide o emotikony, ktoré prehrajú krátky zvukový klip a poskytujú ďalší interaktívny prvok pre vaše vlákna správ.

 https://www.socialmediatoday.com/news/messenger-launches-soundmojis-to-add-another-element-to-your-replies/603418/ 

Facebook pridáva možnosť modlitieb v skupinách

Pre Americké skupiny pridal Facebook možnosť prosenia o modlitby. Facebook považuje veriacich za zásadnú komunitu, ktorá podporuje angažovanosť na najväčšej svetovej platforme sociálnych médií.

Tomuto úsiliu dodal naliehavosť najmä koronavírus. Nový produkt s modlitbami sa začal vyrábať po tom, čo spoločnosť zaznamenala nárast počtu ľudí, ktorí si navzájom počas pandémie pýtali prosbu o modlitbu.

Koncom mája Facebook sprístupnil svoj modlitebný nástroj, ktorý testoval s niektorými veriacimi komunitami, pre všetky skupiny Facebooku v USA. V jednej súkromnej skupine žena použila tento nástroj a požiadala o modlitby za tetu chorú na koronavírus. Ľudia odpovedali kliknutím na tlačidlo „Modlil som sa“ a ich mená boli spočítané nižšie. Používatelia si mohli zvoliť upozornenie s pripomienkou, aby sa zajtra znova modlili.


INSTAGRAM

Instagram prichádza s novinkou – prekladanie textu v stories

Instagram pridal ďalší spôsob, ako byť pre užívateľov dostupnejší a zavádza jazykový preklad v rámci stories. Ako môžete vidieť na príklade, v okamihu, keď sa vám zobrazí príbeh s prekrývajúcim sa textom v inom jazyku, budete mať možnosť preložiť si daný text.

V ľavom hornom rohu sa zobrazí nový banner „Zobraziť preklad“ vždy, keď sa zistí cudzí jazyk (na základe nastavení telefónu).  Klepnutím na túto možnosť sa zobrazí nový prekladový panel. Touto funkciou je v súčasnosti podporovaných viac ako 90 jazykov.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-reshare-sticker-to-better-highlight-feed-posts-re-sha/599826/ 


Instagram pridáva nový nástroj na kontrolu bezpečnosti

S pribúdajúcimi hackerskými útokmi Instagram zavádza nové upozornenie v aplikácii – kontrola bezpečnosti. Cieľom je tak pomôcť používateľom chrániť ich účet.

Kontrola zabezpečenia prevedie užívateľov, ktorých účty mohli byť napadnuté, optrebnými krokmi na ich zabezpečenie. Zahŕňa to kontrolu prihlasovacej činnosti, kontrolu profilových informácií, potvrdenie účtov, ktoré zdieľajú prihlasovacie údaje a aktualizáciu kontaktných údajov na obnovenie účtu, ako je telefónne číslo alebo e -mail.

Kontrola sa zobrazí všetkým používateľom s akoukoľvek úrovňou podozrivej aktivity – ale aj keď ste v tejto oblasti nezaznamenali žiadne problémy, je to dobrá funkcia na kontrolu a aktualizáciu nastavení vášho účtu, aby sa zabránilo akékoľvek potenciálne problémy s vašim profilom.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-safety-check-up-tool-amid-rising-reports-of-suspicious-a/603273/ 

Instagram testuje nálepku ‚Re-Share‘ v stories

Táto funkcia umožní ľuďom zdieľať príspevky, ktoré si nedávno prezerali v aplikácii, v novom špeciálnom formáte. Po zvolení funkcie sa zobrazia nedávno prezerané príspevky, z ktorých si vyberiete, ktorý chcete prezdieľať a vo vašom videu/ obrázku v stories sa zobrazí v menšom formáte. Cieľom je povzbudiť používateľov k väčšej kreativite pri ich opätovnom zdieľaní.


GOOGLE A YOUTUBE

Google prichádza s testovaním nového programu pre porušovanie pravidiel

Spoločnosť Google od septembra spúšťa nový program pre porušovanie pravidiel, tzv. 3 „strikes“. Každý účet, ktorý opakovane poruší pravidlá reklamy, respektíve dostane 3 „strikes“, bude zablokovaný.

Ak účet porušuje pravidlá, jeho správca dostane e-mail s informáciou o probléme. Po počiatočnom upozornení budú správcovia musieť napraviť porušenia pravidiel a odoslať službe Google Ads potvrdenie o vykonaní zmien, aby sa reklamy mohli znova zobrazovať. 

Platnosť sankcií vyprší po 90 dňoch, kedy sa „strikes“ resetujú a ďalším porušením bude opäť počiatočné varovanie. 

https://searchengineland.com/three-strikes-youre-out-googles-new-ad-policy-violations-pilot-350612 


YouTube uvádza na trh novú funkciu „New to you“

YouTube nezaháľa a aj v lete prichádza so zaujímavými novinkami. Tentokrát uvádza na trh novú funkciu – „New to you“, ktorá užívateľom zvýrazní kanály, ktoré ešte nikdy nevideli. 

Cieľom je pomôcť nájsť obsah z kanálov, ktorý si predtým užívatelia nepozerali, ale ktorý je v súlade s ich záujmami na základe správania sa v minulosti. Táto možnosť je primárne zameraná na maximalizáciu zapojenia divákov, ale môže tiež pomôcť tvorcom osloviť nové publikum.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-launches-new-new-to-you-discovery-prompts-to-highlight-channels-y/603127/ 

YouTube spúšťa úvodný test nakupovania in-stream

U vybraných autorov spúšťa YouTube úvodný test nakupovania in-stream. Táto možnosť je podobná experimentu TikToku s nakupovaním naživo, pričom aplikácia spolupracuje s firmou Walmart na niekoľkých živých nákupoch.

Samotný proces pridá viac spôsobov, ako zvýšiť mieru objavovania produktov na YouTube.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-launches-initial-test-of-live-stream-shopping-with-selected-creator/603738/ 


ZAUJÍMAVOSTI

Snapchat spúšťa novú funkciu „Moje miesta“

Snapchat sa snaží zlepšiť objavovanie podnikov v aplikácii pomocou nového prvku v Snap Map s názvom „Moje miesta“, ktorý na mape zvýrazní obľúbené firmy a miesta.

Pomocou tejto funkcie teraz budú môcť užívatelia na mape vyhľadať množstvo firiem s tromi rôznymi kategóriami záznamov:

  • miesta, ktoré sú obľúbené u priateľov zo služby Snap
  • miesta, ktoré sa páčia užívateľovi
  • miesta, ktoré predtým užívateľ navštívil

Vďaka službe My Places môžu ľudia objavovať viac ako 30 miliónov firiem, zaznamenávať si ich obľúbené miesta a dokonca nájsť prispôsobené odporúčania, ktoré im poskytnú ich priatelia a globálna komunita Snapchat.


Pinterest pridáva možnosť označenia produktov 

Pinterest prichádza s novým nástrojom – možnosť označenia konkrétneho produktu pomocou „tagu Ideas“. Takýmto spôsobom pomáha tvorcom speňažiť ich prítomnosť na platforme a zároveň umožňujú lepšie značkám propagovať svoje výrobky prostredníctvom vplyvných partnerstiev.

Samotný Pinterest tvrdí, že je o 89% väčšia pravdepodobnosť, že užívatelia prejavia nákupné úmysly u produktov označených Idea Pins skôr, než na samostatných pinoch.“

https://www.socialmediatoday.com/news/pinterest-adds-product-tags-in-idea-pins-provides-new-affiliate-options-fo/604010/ 



Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.