Október sa schyľuje ku koncu a sociálne siete k rozkvetu. Pre udržanie kroku s neustále meniacim sa online prostredím vám prinášame výber tých najzáživnejších noviniek. Facebook rozširuje portfólio o audio obsah a reels, Instagram testuje inú formu reakcií na stories a Google prináša nejedno užívateľské vylepšenie. Zaujíma vás aké? Všetko sa dočítate v plnej verzii článku. 


FACEBOOK

Komunitné ocenenia na Facebooku 

Facebook testuje novú funkcionalitu : ocenenie komentára v skupine. Zmyslom pridania tejto inovácie je podpora publika k častejším interakciám a posilnenie najrelevantnejších, najzábavnejších, či najkvetnatejších komentárov (záleží v akej skupine sa vyskytujete). 

Community Awards tiež pomáhajú zdôrazniť témy a typy komentárov, ktoré sú pre vás najvýznamnejšie, čím sa skupina stane krajším miesto pre vašu dušu. 

https://newsfeed.cz/facebook-testuje-komunitni-ceny-a-sdileni-prispevku-do-vice-skupin-najednou/


Facebookové reels 

Krátke, dynamické videá si budete môcť o chvíľu vychutnať už aj na Facebooku. Aktuálne sa reels sprístupnili ľuďom v USA. Ich benefitom je zasiahnutie väčšieho publika, zloženého nie len z vašich facebookových priateľov. Ľudia vás môžu obajviť skrz svoje záujmy alebo momentálny trend. 

A ak ste tvorca je tu pre vás bunusový program Reels Play, cez ktorý môžete zarábať. Jedinou podmienkou je získať v priebehu 30 dní minimálne 1000 zhliadnutí. Program sa vzťahuje ako na Facebook, tak aj na Instagram. 

 https://newsfeed.cz/facebook-zavadi-videa-reels-i-ve-sve-aplikaci/


Facebook vs. Clubhouse

V apríli Facebook predstavil Audio Rooms. K jeho oficiálnemu spusteniu došlo v júni, avšak prístup k tejto novinke mali iba známe osobnosti vo veľkej Amerike. 

Globálne rozšírenie nástroja sprístupní jeho používanie všetkým užívateľom s overeným účtom. Ak sledujete takýchto tvorcov na Facebooku, v hornej časti feedu sa vám zobrazí Live Audio Rooms. Aby objavovanie audio contentu bolo jednoduchšie, Facebook pridáva zvukovú sekciu vo Facebook Watch. 

Tak čo, porazil Facebook Clubhouse? Myslím, že na túto otázku poznáme odpoveď všetci.

https://newsfeed.cz/facebook-rozsiruje-pristup-k-live-audio-rooms-a-zavadi-nove-zvukove-moznosti/


INSTAGRAM

Plánovaný livestream na Instagrame 

Upgrade : nie každý livestream nás zasiahne nečakane ako blesk z neba. 

Platforma prichádza s možnosťou naplánovať živé vysielanie až 90 dní dopredu. Streamer v notifikácii vie svojmu publiku oznámiť nie len dátum, ale aj bližší popis – tému alebo značku, s ktorou v kolaborácii bude vysielaný stream. Followeri si budú môcť zapnúť upozornenie, ktoré im v deň udalosti pripomenie blížiaci sa prenos. Tento koncept sa dostáva na trh aj kvôli rastúcej popularite live nakupovania. 

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-live-stream-scheduling-to-drive-more-awareness-and-viewers/608184/


Nahrávanie instagramových fotiek a videí cez desktop

Instagram pravidelne rozširuje funkcie pre stolné počítače. Minulý rok sprístupnil sledovanie livestreamov a tento rok prichádza s možnosťou publikovať príspevky priamo v desktopovej verzii. 

Nová funkcia je testovaná na vybraných užívateľoch už niekoľko mesiacov a minulý týždeň sa stala globálne dostupnou pre všetkých. Na zverejnenie stories a reelsov cez desktop si však budeme musieť ešte počkať 🙁 

 https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-will-enable-users-to-upload-photos-and-videos-via-desktop-from-th/608527/

Nový spôsob reakcie na instagramové stories

Stanú sa doterajšie reakcie na stories minulosťou? Instagram aktuálne testuje koncept likeov, ktoré by mali nahradiť všetky ohníky, stovečky a iné emotikony. 

Hlavným účelom tohto updatu je efektívnosť : rýchlosť reakcie na stories a prázdny inbox. Zatiaľ to vyzerá tak, že like button bude umiestnený po pravej strane políčka na odoslanie správy.


GOOGLE A YOUTUBE

Poznámky z meetu priamo v kalendári

Menej klikania a viac zorganizovanosti počas online meetingov! 

Meeting notes sú jednou z najpoužívanejších častí v rámci Docs. Aby Google zvýšil ich efektívnosť a rýchlosť prístupu pridal možnosť zdieľať poznámky z meetingu priamo do kalendára. Informácie súvisiace z meetingom tak môžete mať šikovne po ruke kedykoľvek.

https://workspaceupdates.googleblog.com/2021/10/create-meeting-notes-in-google-calendar.html?m=1

Automatické načítavanie google výsledkov 

Nekonečné skrolovanie poskytuje po sociálnych sieťach už aj Google prehliadač. Vyhľadávanie informácií cez mobilné zariadenie bude odbremenené od tlačítka “See more”. Po prezretí prvej strany výsledkov budú ďalšie relevantné informácie načítané automaticky. Cieľom je uľahčiť užívateľom googlenie a spraviť ho intuitívnejším.

https://www.blog.google/products/search/continuous-scrolling-mobile/

Zaujímavosti

Nový koncept TikToku aka Community Commerce

Pandémia značne zmenila návyky nákupného správania. K zmene došlo o niekoľko rokov skôr ako sa pôvodne očakávalo. Nakupovanie cez Facebook a Instagram vnímame už viac-menej ako prirodzenú súčasť našich životov. 

Ale čo taký TikTok? TikTok zatiaľ neponúka toľko reklamných možností, no rozhodne ovplyvňuje davy, a preto prichádza s konceptom predaja produktov priamo cez videoklip konkrétneho tvorcu. Autenticita v tomto štýle proma zohráva dominantnú rolu a značkám prináša profit v podobe skalných zákazníkov. 

https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-shares-new-insights-into-community-commerce-and-how-social-platfor/608426/





Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.