Prvý mesiac roka 2022 je na konci a my sme si pre vás pripravili (tak ako obvykle) novinky, ktoré sa počas neho udiali. Prečítajte si facebookové, instagramové a googlovské updaty. Neoľutujete.


FACEBOOK

Live chat podpora

Facebook začína poskytovať podporu v live chate všetkým anglicky hovoriacim tvorcom. Nepovšimnutí neostanú ani bežní užívatelia! Vo svojej aplikácii sociálna sieť aktuálne testuje live chat podporu pre užívateľov, ktorým bol zablokovaný účet. Špeciálne zameranie chatu je vybrané na základe najčastejšieho problému, s ktorým sa ľudia na Facebook obracajú.

https://newsfeed.cz/facebook-pridava-nove-moderovani-komentaru-a-live-chat-podporu/h


Nové zásady pre facebookových inzerentov

Čakajú nás upravené požiadavky, ktoré sa vzťahujú na inzerentov z oblasti sociálneho ecommerce. Tieto zmeny majú prispieť najmä k vyššej ochrane nakupujúcich. Ak teda plánujete v blízkej dobe predávať produkty alebo služby prostredníctvom Facebook & Instagram Shops, Facebookových stránok, Instagramových profilov alebo Facebook Martketplace, odporúčame vám zistiť, čo je nové, aby ste sa vyhli neúmyselnému porušeniu pravidiel.

https://newsfeed.cz/facebook-upravuje-zasady-pro-inzerenty-a-prodejce/https://newsfeed.cz/facebook-vydal-noveho-pruvodce-influencer-marketingem/


Zmeny cielenia sú oficiálne tu

Facebookové reklamy zažívajú od 19. januára oficiálne zmeny cielenia. Dôvodom je citlivosť informácií, na základe ktorých sú užívatelia identifikovaní. Cielenie sa týka napríklad zdravotného stavu alebo demografických charakteristík. Meta zatiaľ neuviedla, či sa jedná o finálne úpravy cielenia alebo máme v blízkej dobe očakávať ďalšie upgrady. 


INSTAGRAM

Rozloženie príspevkov v profile

Vizuálna platforma testuje novú funkcionalitu, vďaka ktorej bude možné zmeniť poradie jednotlivých príspevkov vo feede. Tento nádejný update by mohol prispieť k efektívnejšiemu a na pohľad lákavejšiemu feedu. Ako bonus bude k dispozícii aj pripnutie vybraných postov v hornej časti profilu, čo ešte viac zlepší ich viditeľnosť.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-testing-a-new-option-which-would-enable-users-to-re-arrange-the/616956/h


Instagram v roku 2022 zdvojnásobí svoju pozornosť na video

Platfotma sa v tomto roku zameria na svoje kľúčové oblasti rastu, medzi ktoré nepochybne patrí aj video. V pláne je zjednotenie všetkých video formátov s cieľom maximalizovať zapojenie užívateľov. Instagram sa týmto spôsobom snaží udržať prepojenie s mladším publikom a dohnať TikTok – sociálnu sieť dnešnej generácie. 

https://newsfeed.cz/na-co-se-instagram-zameri-v-roce-2022/


Budeme mať vertikálne stories?

Nový dizajn instagramových storiek pravdepodobne čochvíľu príde aj k nám. Čo to znamená v praxi? Stories od jedného užívateľa si budeme môcť pozrieť, tak ako doteraz, horizontálnym prechádzaním. Na obsah od iného užívateľa budeme môcť prejsť pohybom smerom dole. Tento krok Instagram učinil, pretože pomaly, ale isto presedláva zo statického obsahu na video formát. Vertikálne stories sú aktuálne dostupné už v USA, Turecku a Brazílii. 


GOOGLE A YOUTUBE

Nová sekcia v mobilnom vyhľadávaní

Google spúšťa vo výsledkoch mobilného vyhľadávania sekciu ‚Obchody‘. Táto sekcia zobrazuje aktuálne 3 maloobchodníkov na základe ich hodnotenia v organickom vyhľadávaní. V budúcnosti sa tento počet zrejme rozšíri a vyobrazených predajcov bude 10. Funkcia slúži na to, aby sa užívateľovi predstavili viaceré možnosti kúpy. 

https://searchengineland.com/google-launches-shops-section-in-mobile-search-results-378256h


Pokročilá analýza v YouTube Studio

YouTube Studio má novú možnosť pokročilej analýzy, ktorá umožní vizualizovať výkonnosť nahratých videí. Dáta sú zobrazené na bodovom grafe, ktorý obsahuje všetky videá a ich výkonnosť na časovej osi. V grafe si vieme vyfiltrovať videá s podobnými témami, čím získame ešte relevantnejšie porovnanie výkonu.

 

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-adds-new-filters-to-its-video-performance-chart-enabling-more-spec/617085/h


Youtube sa v roku 2022 zameria na Shorts

Medzi kľúčové oblasti, na ktoré sa platforma zameria v tomto roku patria Shorts. Dôvodom je udržanie si pozície lídra vo video formáte, nakoľko TikTok predstavuje serióznu hrozbu pre budúci rast YouTube. Hoci YouTube zastáva dominantnú pozíciu v dlhšom video formáte, ostatné platformy mu v ďalších typoch videí značne konkurujú. Keďže video platforma nechce stratiť svoje postavenie na trhu, musí konať. 

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-outlines-key-areas-of-growth-including-the-rise-of-shorts-and-its/617720/h


ZAUJÍMAVOSTI

Najhoršie sociálne siete pre spánok

Používanie telefónu krátko pred spaním výrazne zhoršuje kvalitu spánku. Tím zo Sleep Junkie nedávno vykonal prieskum medzi 2 012 Američanmi, aby zistil, ktoré aplikácie majú najväčší vplyv na ľudský spánkový režim. Zistili, že sociálne siete všeobecne predlžujú dobu zaspávania a skracujú dĺžku REM fázy. Konkrétne hodnoty vybraných sociálnych sietí nájdete v priloženej infografike. 

https://www.socialmediatoday.com/news/which-social-media-apps-have-the-biggest-impact-on-sleep-patterns-infogra/617012/h


Top 10 rebrandov roka 2021

Dezeen – svetovo najpopulárnejší a najvplyvnejší časopis o architektúre, interiéroch a dizajne – prišiel s prehľadom najlepších redizajov log, ktoré vznikli v roku 2021. Dajte si na záver.

https://www.dezeen.com/2021/12/23/rebrands-design-review-2021/h


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.