Niektoré tohtomesačné novinky ste už asi zaznamenali, ale určite nie všetky! Prečítajte si naše februárové onlajnoviny, aby ste boli v obraze, čo sa deje v dynamickom svete sociálnych sietí.


FACEBOOK

Dlhšie hlasovky v messengeri

Messenger v blízkej dobe predĺži dobu hlasovej správy z minúty na 30 minút. Tiež si budeme môcť hlasovú správu pred jej odoslaním vypočuť a zvážiť, či je hodná zdieľania. Updaty Meta prináša kvôli neustále rastúcej popularite audio správ.

https://newsfeed.cz/messenger-prinasi-delsi-hlasove-zpravy-a-dalsi-novinky/h


Screenshotom v messenger chate do istej miery odzvonilo

Aktualizácia zatiaľ platí iba pri tzv. tajných konverzáciách.
 
Tajný systém posielania správ je zabezpečený end-to-end šifrovaním. To znamená, že sa dáta ukladajú len na zariadeniach účastníkov a nie na serveroch Meta. Okrem tohto zabezbečenia, funkcia Messenger’s Secret Conversations je aktualizovaná a po novom upozorní odosielateľa, keď príjemca urobí screenshot konverzácie. Notifikácia o vyhotovení screenshotu má zaručiť, že konverzácia ostane naozaj len medzi jej účastníkmi.

https://gadgets360.com/apps/news/facebook-messenger-features-screenshot-alerts-gifs-stickers-emoji-reactions-secret-conversations-meta-2734376h


Reels už aj na Facebooku

Reels na Facebooku sú už globálne dostupné. Zobrazovať sa budú v hornej časti feedu, vďaka čomu budú viac na očiach, čím by sa teoreticky mala zvýšiť aj ich sledovanosť. Ich dĺžka bude až 60 sekúnd a disponovať budú rôznymi kreatívnymi nástrojmi na podporu ich tvorby. 


INSTAGRAM

Srdiečka v storkách

Instagram pridal nový & jednoduchý spôsob reakcie na stories. Jedná sa o funkciu ‘like’, ktorá už je dostupná pre každého užívateľa. Môžeme ju nájsť v spodnej časti zobrazenia storky (vedľa textového poľa, ktoré umožňuje zaslať správu). Vďaka upgradu môžeme tvorcovi zdeliť, že sa nám páči jeho obsah bez toho, aby sme s ním začali konverzáciu a zahltili jeho DM. 
  
Srdiečka v storkách nie sú verejné. Viditeľné budú len pre ich tvorcu, čo mu následne môže pomôcť pri tvorbe ďalšieho contentu, nakoľko aj tieto likes budú zahrnuté v štatistikách príbehu.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-stories-likes-to-provide-insight-on-viewer-engagement/618827/h


Instagram testuje prevod stories do reels

Na instagrame prebieha testing prevedenia stories v highlightoch do reelu. Vybraní užívatelia si to môžu vyskúšať už teraz. Stačí kliknúť na ikonku reels a story sa prevedie na krátky zhudobnený klip. Ide o ďalší prostriedok ako recyklovať najlepšie príspevky a zvýšiť angažovanosť užívateľov Instagramu. 

https://newsfeed.cz/instagram-testuje-prevedeni-stories-do-reels/h


Zabezpečenie ig účtov

Gigant sociálnych sietí v poslednej dobe prináša opatrenia proti napadnutiu instagramového účtu. Po zavedení kontroly zabezpečenia pre používateľov, ktorí sa domnievajú, že ich účty boli minulý rok napadnuté sa táto funkcia sprístupňuje všetkým. Funkcionalita učí užívateľov zabezpečiť si svoje účty vrátane kontroly prihlasovacej aktivity, informácií o profile, potvrdzovania účtov a aktualizácie kontaktných informácií na obnovenie účtu (t. j. telefónne číslo, e-mailová adresa).

Funkciu nájdeme po kliknutí na pojem zabezpečenie, ku ktorému sa dostaneme cez nastavenia. 


GOOGLE A YOUTUBE

Chrome bude mať nové logo

Chrome prináša nové logo, ktorého zmenu si pravdepodobne väčšina ľudí na prvý pohľad ani nevšimne. Spoločnosť si ponecháva rokmi overené logo a vnáša do neho drobné zmeny, ktoré mu majú dodať jednoduchší dizajn. Precíznosť môžeme pozorovať najmä v detailoch – sýtejšie farby a plochý vizuál. Tu to ale nekončí. Ikonka prehliadača sa bude líšiť aj podľa toho v akom operačnom systéme sa budeme nachádzať. V systéme Windows 11 je dizajn odstupňovanejší, v Chrome OS sú farby jednoliatejšie a v Mac OS je ikona viac ladená do 3D.

https://touchit.sk/prehliadac-chrome-bude-mat-nove-logo-takto-vyzera/397902h


Youtube ako sponzor

Spoločnosť oznámila, že bude hlavným sponzorom nadchádzajúcej udalosti IAB NewFronts 2022, ktorá predstavuje prehliadku najnovších príležitostí a inovácií pre digitálnych inzerentov. Zároveň uvádza, že sa zameria na propagáciu Connected TV ako kľúčovej platformy pre inzerentov na podujatí.

Connected TV je kľúčovým faktorom, nakoľko stále viac ľudí sleduje digitálny obsah prostredníctvom televízorov. Dochádza tak k efektívnemu využitiu tradičného televízneho komerčného dosahu s hlbším zacielením na online obsah, čo umožní viacerým firmám využívať televízne reklamy.

YouTube uvádza, že aktuálne svojim obsahom každý mesiac zasiahne viac ako 135 miliónov televíznych divákov s pripojením na internet.


https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-outlines-connected-tv-focus-as-part-of-2022-newfronts-push/619237/h


Youtube Shorts

YouTube pokračuje v budovaní hypu ohľadom jeho nového formátu Shorts, čo sú krátke klipy podobné videám na Tik Toku. Teraz do nich pridáva ďalšie štatistiky pre ešte komplexnejšiu analýzu. Tieto štatistiky tvorcom ukážu najpopulárnejšie songy za posledných 28, čím si následne vedia zaistiť lepší dosah.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-adds-new-shorts-analytics-insights-for-artist-channels-expanding-i/619311/h


ZAUJÍMAVOSTI

Black history month na Pintereste

Pinterest počas februára, čo je mesiac oslavy černošskej histórie, zaviedol na platforme podporu černošských tvorcov. Zinicioval pre nich sériu podujatí a seriál v rámci Pinterest TV. Tiež zaviedol internú podporu, v rámci ktorej zorganizoval podujatia pre zamestnancov a zbierku pre neziskové organizácie.

https://www.socialmediatoday.com/news/pinterest-looks-to-highlight-black-creators-for-black-history-month/618144/h


Heureka rebranduje

Heureka group prichádza so zmenou vizuálnej identity. Prináša 3 nové brandy pre partnerov, ktoré majú pomôcť užívateľom v lepšej orientácii v jednotlivých službách. Pozrite si o tom toto krásne video: bit.ly/heureka-rebrand

https://heureka.group/cz-cs/blog/novinky/heureka-group-prichazi-se-zmenou-vizualni-identity-a-predstavuje-tri-nove-brandy-pro-partnery/


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.