Svet okolo nás pomaly rozkvitá a inak to nie je ani na sociálnych sieťach. Počas marca sme zaznamenali niekoľko digitálnych rozkvetov, o ktoré sa s vami veľmi radi podelíme.


FACEBOOK

QR kódy v skupinách & e-mailové pozvánky

Najväčšia sociálna sieť Facebook pridáva niekoľko nových nástrojov na rast komunity. Patria medzi ne aj QR kódy a možnosť pozvať ľudí do skupiny prostredníctvom mailu. 
 
QR kódy nám uľahčia stať sa členmi vybranej skupiny na Facebooku. Priamo po naskenovaní QR kódu budeme presmerovaní na stránku „O skupine”, kde sa budeme môcť ku skupine pripojiť alebo požiadať o pripojenie.
 
Možnosť posielať pozvánky k pripojeniu sa do skupiny cez maily nám zase umožní rýchlejšie budovanie facebookovej komunity, nakoľko týmto spôsobom budeme môcť osloviť nových zákazníkov na viacerých kanáloch súčasne. 
 

https://newsfeed.cz/facebook-zavadi-ve-skupinach-qr-kody-e-mailove-pozvanky-a-dalsi-novinky/h


Nové desktopové rozloženie Facebooku

Facebook začal testovať nové rozloženie svojej desktopovej podoby. Panel, ktorý sa aktuálne nachádza v hornej časti sa nám presunie na ľavú stranu. Tým pádom si budeme musieť zvyknúť na nové umiestnenie notifikácií.
 
Niektorých užívateľov sa tento upgrade už dotkol. Patríte medzi vyvolených?
 
 
https://newsfeed.cz/facebook-upravuje-vzhled-desktopove-aplikace/h

Nové reakcie na fb reelska

Facebook rozširuje možnosti, akými môžeme reagovať na reels. Okrem bežného tlačidla „like“ budeme môcť na reelska vyjadriť širšiu škálu emócií – od lásky, plač, smiech až po hnev. Či je to relevantný update pre tak krátke videá uvidíme po jeho zavedení do praxe. 


INSTAGRAM

Automatické titulky pre videá vo feede

Instagram už v minulosti zaviedol automatické titulky do IGTV videí a stories. Najnovšie spúšťa titulky aj pre videá vo feede. V praxi to znamená, že tvorca bude môcť pridať titulky do všetkých video formátov, vrátane Reels. Touto aktualizáciou chce Instagram podporiť zvýšenie sledovanosti obsahu.
 

https://newsfeed.cz/instagram-spousti-automaticke-titulky-pro-videa-ve-feedu/h


Instagram testuje eventovú nálepku

Platforma testuje nálepku, prostredníctvom ktorej bude propagovanie eventu ešte jednoduchšie. Nájdeme ju pod názvom „Scheduled“.

Okrem pripomienky na pripravovaný event, zahŕňa aj odkaz na zoznam akcií, kde si môžeme vybrať konkrétnu udalosť, ktorú chceme promovať. 

Nadchádzajúce akcie môžeme propagovať v príbehoch a v hlavnom informačnom kanáli už dlhšiu dobu, avšak v súčasnosti neexistuje spôsob, ako ich po nastavení udalosti znova prezdieľať. VĎAKA tomuto stickerovému updatu búdú môcť konečne plánované eventy uzrieť svetlo sveta rovno niekoľkokrát.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-scheduled-sticker-for-stories-to-remind-your-audience/620762/


Chronologický feed je späť!

O zobrazení príspevkov bez vplyvu algoritmu už nemusíme len snívať. Chronologické zobrazenie postov podľa času vypublikovania je opäť dostupné pre všetkých užívateľov, tak ako v roku 2016. Navyše, teraz si môžeme zvoliť, či sa nám budú vo feede zobrazovať najnovšie príspevky našich obľúbených účtov alebo všetkých účtov, ktoré followujeme. 


GOOGLE A YOUTUBE

Google uvádza na trh nové reklamy

Spoločnosť pridala do svojho balíka „AdSense“ novú reklamnú jednotku s názvom „Related Search for Content“, ktorej cieľom je nasmerovať používateľov na ďalšie súvisiace prvky na webe. V podstate to funguje tak, že užívateľovi sa na webe zobrazí navrhovaný typ contentu, ktorý súvisí s práve prezeraným obsahom, čím ho presmeruje na viac stránok daného webu. Je to teda spôsob, ako udržať návštevníkov na webe dlhšie a zároveň zvýšiť vystavenie reklamy, budovanie značky atď.

https://www.socialmediatoday.com/news/google-launches-new-related-search-for-content-ads-to-help-improve-on-sit/620524/h


Koniec tradičnej televízie?

YouTube, ako top platforma na streamovanie podporovaná reklamami, je v popredí spotrebiteľského posunu. Platforma si je vedomá, že už teraz milióny používateľov pozerá YouTube obsah na svojich televízoroch, a preto spúšťa v USA novú funkciu.

Ide o dostupnosť televíznych relácií v aplikácii, ktoré budú môcť používatelia sledovať zadarmo. V aplikácii je aktuálne dostupných 4 000 epizód televíznych relácií & viac ako 1 500 filmov od Disney, Warner Bros., Paramount Pictures a ďalších.

 

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-will-now-enable-users-to-watch-thousands-of-tv-shows-for-free-in/620921/h


Youtube pripravuje aktualizácie pre livestream

Tvorcovia budú môcť pozvať do livestreamu hosťa prostredníctvom odkazu, ešte predtým ako samotné živé vysielanie začne. Tento typ živých vysielaní Youtube pomenoval „Go Live Together“. Jeho cieľom je vytvoriť pre ľudí priaznivejšie podmienky pre streamovanie a dosiahnuť, aby vysielalo naživo viac ľudí, čo by mohlo viesť k tomu, že viac autorov bude speňažovať svoj obsah prostredníctvom vyvíjajúcich sa reklamných nástrojov YouTube.

Platforma tiež pripravuje špecifický identifikátor pre profilové fotky kanálov, ktoré v danej chvíli streamujú, aby si užívateľ mohol zobraziť stream jednoduchým klepnutím. 

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-adds-new-live-stream-features-including-live-guests-full-screen-m/620665/h


ZAUJÍMAVOSTI

Súťaž „Brand Bracket 2022“ na Twitteri

Na Twitteri práve prebieha druhý ročník súťaže medzi značkami o najlepší tweet. Víťazný tweet vyberajú užívatelia demokratickým hlasovaním podľa vlastných preferencií. Minuloročným víťazom pilotného ročníka súťaže sa stal Xbox a striebro si odnieslo Skittles. Zopakuje sa história aj tento rok? 

https://www.socialmediatoday.com/news/twitters-brand-bracket-2022-competition-is-now-underway/620753/h


Kaufland spúšťa predregistráciu do CZ/SK marketplaces

V roku 2023 dôjde k spusteniu nových marketplaces na Kaufland.cz a Kaufland.sk. Práve preto obchodný reťazec spúšta predregistráciu pre predajcov, ktorá ponúka predbežne registrovaným „early bird“ benefity.

https://www.kaufland.de/seller-signup/#/pre-register/cs-CZ#/h


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.