Slnko nás všetkých láka von, užiť si teplé dni a krásne počasie. Avšak, v digitálnom svete nemôžme ani v tomto rozkvitajúcom období zanevrieť na vzdelanie. Venujte chvíľku nášmu blogu s online novinkami, aby ste ostali v obraze diania.


FACEBOOK

Nový štýl upozornení

Ako budú vyzerať nové upozornenia?

V hornej časti feedu s notifikáciami sa nám zobrazia bubliny, ktoré na prvý pohľad pripomínajú stories. Slúžia však ako rýchle odkazy na najnovšie príspevky našich facebookových priateľov. Keď klikneme na bublinu, resp. profilovú fotku priateľa, ukáže sa nám zoznam jeho najnovších príspevkov.

Týmto updatom chce platforma maximalizovať mieru zapojení a tiež vyriešiť problém tvorcov s nevyspytateľným algoritmom.

 

https://social-stand.com/facebook-tests-stories-like-bars-on-ios/?fbclid=IwAR1cMwHcmhNamqfJ4ugUOcW70R2CPNx_DBe-LgaP-Iv3Ez2RPK8IGc1ifKwh


Najideálnejší čas na publikáciu príspevkov

Pri neustále sa meniacom algoritme má aj ten najskúsenejší marketér problém určiť najlepší čas na zdieľanie príspevkov. V zásade platí, že tieto metriky by sme mali pozerať vždy na konkrétnom účte, v štatistikách aktivity užívateľov. Aby sme si boli úplne istí, kedy je naše publikum najaktívnejšie, musíme testovať rôzne časy publikovania a zozbierané dáta analyzovať. 

Ako vodítko nám však môžu slúžiť dáta od spoločnosti Sprout Social, ktorá pracovala s viac ako 30 000 stránkami a vďaka tomu určila, v akých časoch zasiahneme, pravdepodobne, najviac ľudí.

Na Facebooku je najvhodnešie zdieľať príspevky utorok až piatok, o 10:00 hod. alebo potom večer medzi 16:00 a 17:00 hod.

 
https://newsfeed.cz/kdy-je-nejlepsi-doba-pro-zverejnovani-prispevku/

Počet užívateľov Facebooku stále rastie

Report za prvý kvartál roku 2022 hovorí jasne. Facebook nestagnuje a neustále sa zvyšuje počet jeho užívateľov. Denne sa na túto platformu prihlási v priemere 1,96 miliardy ľudí, čo je 4 %-ný medziročný nárast. Počet mesačných aktívnych užívateľov sa ustálil na čísle 2,94 miliardy. V porovnaní s rokom 2021 ide o nárast 3 %. 


INSTAGRAM

Zobrazenie feedu na celej obrazovke

Instagram už v minulosti zverejnil, že pracuje na zosúladení svojho obsahu okolo Reels. Aktuálne testuje prepojenie všetkých formátov prostredníctvom zobrazenia contentu na celej obrazovke. K zmene sociálnu sieť určite podnietili aj dáta, ktoré uvádzajú, že užívatelia trávia na Instagrame viac ako 20 % času práve sledovaním Reels.

 

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-full-screen-scrollable-display-of-posts-and-reels/623125/?fbclid=IwAR32FgUm-0KQicmWgxVAi-EBE-ZqxxhnYET9wcA5o-7hAtFW90aJ5db1NVAh


Test 90-sekundových Reelsov

Instagram prvýkrát začal testovať dlhšie Reels vo februári. Odvtedy sa táto možnosť v aplikácii zobrazuje rôznym používateľom, avšak stále ide len o testovaciu fázu. Ako uvádza Instagram, zatiaľ nie je žiadny oficiálny plán na širšiu expanziu.

Šéf Instagramu Adam Mosseri v decembri poznamenal: „Zdvojnásobíme svoje zameranie na video a skonsolidujeme všetky naše video formáty okolo Reelsov.“ Okrem dlhších Reelsov je ďalším prirodzeným krokom k dosiahnutiu tohto cieľa skrátenie dĺžky všetkých videí (aktuálne môžu používatelia nahrávať videoklipy až s hodinovou dĺžkou). Takýmto skrátením sa všetok video obsah dostane do väčšieho súladu, aby sa uľahčila ďalšia etapa zmeny celkového contentu.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-expands-live-testing-of-90-second-reels/622922/h


NFT už aj na Instagrame

Adam Mosseri oznámil, že Instagram spúšťa v USA úvodný test svojich nových NFT funkcií. Proces bude zahŕňať integrácie pre Ethereum a Polygon, pričom ďalšia podpora pre Flow a Solana príde čoskoro. Majitelia NFT budú môcť prepojiť svoje účty Rainbow, Trust Wallet a MetaMask na overenie vlastníctva NFT. Taktiež budú môcť zobraziť svoje NFT vo svojom feede, v príbehoch alebo v správach. Účtom obsahujúcim NFT bude pridaná aj nová karta NFT so začiarknutím v šesťuholníku na označenie overených NFT.


GOOGLE A YOUTUBE

Google spúšťa nástroj na precvičovanie pracovných pohovorov

Google spustil Interview Warmup, nový nástroj, ktorý pomocou umelej inteligencie pomáha ľuďom sa pripraviť na pracovné pohovory.

Nástroj je súčasťou iniciatív Grow with Google a Career Certification. Rozhovory boli pôvodne určené na to, aby pomohli študentom Google Career Certificate sa pripraviť na hľadanie zamestnania. Po novom sú otvorené pre kohokoľvek. Používatelia si tak môžu precvičiť odpovede na otázky, ktoré sú bežne dopytované na pohovoroch, ako aj na otázky špecifické pre danú prácu, ktoré vyberie odborník v danej oblasti.

 

https://www.searchenginejournal.com/google-launches-tool-for-practicing-job-interviews/450959/#close


Google testuje nové zobrazenie reklamy vo vyhľadávaní

Spoločnosť Google experimentuje s novým zobrazovaním štítkov Google Ads. Test zahŕňa rôzne slovné výrazy ako „reklama“ a „sponzorované“ nad reklamami pre mobilné vyhľadávanie. Tiež testuje zobrazenie faviconu stránky naľavo od domény reklamy a zobrazenej adresy URL.

 

https://searchengineland.com/new-mobile-google-ad-experiment-puts-favicon-in-line-with-display-url-385306h


Youtube presúva umiestnenie komentárov na desktope

Na pc zariadeniach sa momentálne všetky komentáre zobrazujú pod videom, čo sa však čoskoro zmení. Vďaka novej funkcii „upútavka“ (alebo aj „teaser“) sa pod klipom zobrazí jeden komentár a po rozbalení tohto komentára sa po pravej strane videa otvorí panel so všetkými komentármi.

YouTube tvrdí, že cieľom tohto nového formátu je umožniť divákom pokračovať v pozeraní videa, kým si budú čítať komentáre.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtubes-moving-the-placement-of-video-comments-on-desktop/624325/


ZAUJÍMAVOSTI

Meta v spolupráci s Adobe spúšťa nový školiaci program Express Your Brand

Program sa zameriava na malé firmy, pre ktoré sociálne siete predstavujú základný marketingový nástroj. Vďaka dovzdelaniu sa v tejto oblasti budú vedieť aj menšie podniky vytvárať efektívny obsah a relevantnú digitálnu stratégiu.
 
Idea je založená na základe prieskumu, ktorý zistil, že až 59 % majiteľov malých podnikov chce zlepšiť svoje vedomosti vo sfére online marketingu.


https://newsfeed.cz/meta-spousti-novy-kreativni-program-pro-marketery/?fbclid=IwAR3AU-Vs_ajbjqdi4TdYQAoCZPMHojuQrJefGXNgDGb8d7iqvLTsOiIENe4h


Meta pridáva nové AR nástroje

Meta pokračuje v upgrade rozšírenej reality.  V aplikácii „Spark AR“ pridáva ďalšie nástroje, ktoré potiahnu AR o level vyššie.

Prvý nástroj slúži na pokročilejšiu integráciu zvuku do efektov. Vďaka tomu vieme lepšie spracovať zvuk, jednoduchšie skombinovať viac audio zdrojov & vytvárať zábavné a bohato vrstvené zvukové efekty. V praxi ide o ľahšie prepojenie hlasových efektov, zvukových efektov a hudobných stôp. Nástroj je zatiaľ dostupný iba pre Instagram.

Ďalšia nová funkcia nám umožní lepšie prepájať virtuálne objekty s reálnym prostredím. Pomocou oklúzie môžeme virtuálnym objektom dodať dôveryhodnejšie prepojenie s priestorom v realite.
 
Meta tiež začlenila nové ovládacie prvky hĺbky. Nástroj „Camera Depth Texture“ zistí cez senzory LiDAR vzdialenosť objektov od fotoaparátu a extrahuje dáta ako textúru. Následne môžeme dáta použiť k vytvoreniu rôznych efektov.

Všetky updaty nájdeme v aplikácii „Spark AR Studio“.

https://newsfeed.cz/meta-pridava-nove-ar-nastroje-s-pokrocilejsimi-efekty/h


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.