Posaďte sa na chvíľku do chládku a oddýchnite si od týchto horúčav s drinkom v jednej ruke a s našimi júnovými onlajnovinami v druhej.


FACEBOOK

Značkové oblečenie nechýba už ani avatarom

Začiatkom roka Meta rozšírila svoje 3D avatary za hranice VR a zaviedla ich na Facebook a Messenger, ale tiež v Instagram Stories a DM.

Dnes prichádza na trh obchod Meta Avatars, ktorý nám umožní si prispôsobiť avatara ešte viac, aby autenticky reprezentoval užívateľa a jeho záujmy. Napríklad aj tým, že vyzdobíme svojich avatarov oblečením od niektorých popredných svetových značiek. V obchode Meta Avatars Store nájdeme digitálne oblečenie 3 najikonickejších módnych značiek – Balenciaga, Prada a Thom Browne.

Komercia pomáha poháňať kultúru na celom svete a metaverza nie je iný. Značkové odevy si budeme môcť zakúpiť za stanovené ceny. K dispozícii však ešte stále budú aj bezplatné možnosti oblečenia.

 

https://about.fb.com/news/2022/06/introducing-the-meta-avatars-store/


Basic Ads na Facebooku

Meta testuje nové „Basic Ads“, ktoré by mali rozšíriť svet reklám na Facebooku. Charakteristické pre tento reklamný formát je, že nepoužíva pokročilé cielenie, a teda rešpektuje súkromie užívateľov. Mali by byť vhodné najmä pre inzerentov, ktorí chcú budovať povedomie o značke a cieliť na širšie – nie konkrétne zadefinované – publikum. 

Výkon reklám sa bude merať základnými metrikami a cenovo sa budú zrejme pohybovať v nižších číslach, nakoľko nepodporujú pokročilé cielenie.

 
https://newsfeed.cz/meta-predstavila-nove-basic-ads/

Ďalší upgrade facebookových skupín

Facebook sa opäť raz rozhodol priniesť aktualizácie do facebookových skupín.

Testuje napríklad bočný panel, ktorý zobrazí zoznam skupín na základe našej poslednej interakcie s nimi. Okrem toho si budeme môcť cez tento panel pripínať obľúbené skupiny, objavovať nové alebo vytvárať vlastné. 

K dispozícii tiež bude možnosť zapojiť sa do menších podskupín, a to prostredníctvom komunitných chatovacích kanálov, audio miestností a tematických feedov v rámci skupiny. Chatovacie kanály a audio miestnosti nám umožnia konverzovať s ostatnými členmi v reálnom čase. Kanály komunitného feedu zase umožnia zvýrazniť relevantné skupinové diskusie či iné príspevky.


INSTAGRAM

Nové zobrazenie stories

Instagram experimentuje s novým užívateľským rozhraním Stories.

Tento update by však v konečnom dôsledku mohol mať radikálny dopad na zníženie dosahu. Ide o to, že keď človek nahrá vyšší počet Stories, Instagram zobrazí iba prvé 3 a zvyšné skryje. Následne sa v ľavej časti (pod profilovou fotkou) zjaví malá výzva „Zobraziť všetko“. Nakoľko je výzva naozaj malá, je aj veľmi ľahko prehliadnuteľná.

Či Instagram túto aktualizáciu aj skutočne zavedie je zatiaľ vo hviezdach.

 

https://newsfeed.cz/instagram-testuje-nove-uzivatelske-rozhrani-stories/


Pripínanie príspevkov je konečne dostupné

Posledných pár mesiacov Instagram testoval možnosť pripnutia najdôležitejších príspevkov do vrchnej časti profilu.

Najnovšie je tento update oficiálne dostupný pre všetkých užívateľov. Dostaneme sa k nemu, keď rozklikneme konkrétny príspevok a v pravom hornom rohu ťukneme na 3 bodky. Následne zvolíme možnosť pripnút príspevok.

Aktuálne si takto vieme zvoliť 3 posty, ktoré chceme vo svojom profile zvýrazniť.

*****
Adam Mosseri poznamenal, že Instagram hľadá viac spôsobov, ako dať tvorcom kontrolu nad zobrazením ich profilu. V testovacej fáze je aj možnosť usporiadania príspevkov. 

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-option-to-pin-posts-on-your-profile/625063/


Overenie veku na Instagrame

Kvôli obavám, ako vplývajú sociálne siete na tínedžerov, odštartoval Instagram V USA test na overenie veku užívateľa. Ak sa niekto pod 18 rokov pokúsi upraviť svoj vek na Instagrame nad hranicu 18 rokov, bude vyzvaný, aby svoj vek overil jednou z troch možností: predložením preukazu totožnosti, nahratím video selfie alebo overením veku prostredníctvom spoločných priateľov, tzv. sociálne ručenie.

Hlavným vylepšením je najmä video selfie v spolupráci s Yoti, ktoré odhadne vek osoby na základe AI.

Pri overení prostredníctvom priateľov musí mať osoba, ktorá ručí, aspoň 18 rokov. Nesmie v tom čase ručiť za nikoho iného a musí spĺňať určité podmienky. Na sociálne ručenie je potrebné mať 3 osoby.

Posledným spôsobom je nahratie ID, ktoré bude bezpečne uložené na Meta serveroch a do 30 dní bude vymazané.


GOOGLE A YOUTUBE

HR riaditeľka spoločnosti Google poslala mail všetkým zamestnancom v USA

Verdikt Najvyššieho súdu ponecháva rozhodnutie o legálnosti interupcií na vlády jednotlivých štátov. Niekoľko štátov okamžite obmedzilo právo na potrat, vrátane Louisiany, Missouri a Kentucky. Iné štáty, napríklad aj Kalifornia, kde sídli Google, prisľúbili, že budú v rámci svojich hraníc chrániť práva na potrat.

Fiona Cicconiová, HR riaditeľka v spoločnosti Google, poslala zamestnancom mail, v ktorom ich informovala o reakcii spoločnosti Google na rozhodnutie. E-mail okrem iného zdôrazňuje, že zamestnanci spoločnosti Google môžu požiadať o premiestnenie bez odôvodnenia a že ľudia zodpovední za proces premiestnenia budú oboznámení o situácii pri posudzovaní svojich žiadostí. 

 

https://www.theverge.com/2022/6/24/23182288/google-letter-email-employees-roe-v-wade-decision


Google testuje nové rozloženia úryvkov

Spoločnosť Google nedávno testovala nové formáty, rozloženia a rozhrania pre slot so stručnými úryvkami vo výsledkoch vyhľadávania. Google vo všeobecnosti zobrazuje jeden zdroj pre odporúčaný úryvok, ale od roku 2018 pre niektoré dopyty zobrazí príležitostne aj viacstranné úryvky. Aktuálne testuje zobrazovanie až 4 rôznych stručných úryvkov. 

 

https://searchengineland.com/google-testing-new-featured-snippet-layouts-385861


Youtube sprístupnil možnosť pridávať opravy do videí

Donedávna bolo jediným spôsobom, ako opraviť chybu vo zverejnenom videu, jeho odstránenie a opätovné nahratie s opravenou chybou. Takéto riešenie však viac problémov vytvorilo, než vyriešilo, pretože sa v procese stratili všetky metriky týkajúce sa doby pozerania a interakcií. Kvôli tomu tvorcovia riešili chyby zvyčajne poznámkou v popise alebo v sekcii komentárov. Spôsob opravy v popise či v komentári je však užitočný iba vtedy, ak sa divák posúva nadol po stránke. 

Teraz už môžu tvorcovia opraviť existujúce chyby spôsobom, ktorý je okamžite viditeľný počas prehrávania videa. Treba však povedať, že ešte stále sa nejedná o úpravu konkrétneho videa. Tento update si vyžaduje, aby tvorcovia uviedli vysvetlenie chyby v sekcii popisu. Novinkou je teda možnosť upozorniť na opravy počas prehrávania samotného videa. Divákovi sa v čase chyby zobrazí karta, cez ktorú sa dostane do popisu, kde je písomná oprava alebo vysvetlenie. 

https://www.searchenginejournal.com/youtube-corrections/454734/#close


ZAUJÍMAVOSTI

Meta pridáva ďalšie možnosti na tvorbu Reels

Meta pridáva používateľom nové spôsoby, ako na Instagrame remixovať obsah do Reels. Zároveň pridáva možnosť vytvárať Reels z existujúcich videí, ktoré sa nachádzajú v Creator Studio.

Na Instagrame sú niektorí používatelia už teraz upozornení na novú možnosť “Remix pre fotky“. “Remix for Photos” umožňuje používateľom vytvárať Reel z fotiek, ktoré publikovali iní tvorcovia na svojom profile. V podstate to znamená, že ľudia môžu použiť náš obsah podľa vlastného uváženia. Ak by sme však nechceli, aby k takému niečomu dochádzalo, môžeme si túto možnosť vypnúť v nastaveniach.

Instagram teraz tiež umožňuje používateľom remixovať akékoľvek video, ktoré je v aplikácii, čím poskytuje viac inšpirácie pre obsah Reels.

V neposledom rade, Meta pridala možnosť vytvárať Reels v Creator Studio remixovaním existujúcich videí do kratších klipov.


https://www.socialmediatoday.com/news/meta-adds-more-reels-creation-options-in-instagram-and-facebook/625605/


Packeta umožní sledovanie zásielok

Po novom uvidíme v aplikácii Packeta nie len približný čas doručenia našej zásielky, ale prostredníctvom funkcie „online sledovanie kuriéra“ uvidíme, kde sa zásielka nachádza a tiež, kedy s ňou kuriér príde. 

Upgrade vznikol na základe kvantitatívneho prieskumu, v ktorom spoločnosť zistila, že slovenským zákazníkom pri doručení na adresu najviac prekáža, že nepoznajú presný čas doručenia. S takýmto názorom sa stotožnilo takmer 40 percent respondentov.

A ako to funguje? V deň doručenia nám príde notifikácia aj s odkazom na online sledovanie. Po kliknutí na odkaz sa nám zobrazí mapa s informáciou, koľko času ostáva do príchodu kuriéra a posledné jeho zastávky. Čas doručenia sa aktualizuje v reálnom čase s ohľadom na dopravnú situáciu. Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety na Slovensku, hovorí: „Je to podobné ako s aplikáciami pre taxislužby. Aj u nás uvidíte, kde sa automobil nachádza a kedy k vám príde. Službu spúšťame od pondelka 20. 6. 2022. Cena doručenia kuriérom na adresu s online sledovaním bude rovnaká ako pri doterajšom doručení kuriérom na adresu.“

https://www.forbes.sk/vadi-vam-nejasny-cas-dorucenia-zasielky-packeta-spusta-sluzbu-sledovania-kuriera/


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.