Júl (a s ním aj polovica leta 😏) je za nami a tohtomesačné online novinky pred nami! Osviežte sa chladenou limonádou a obohaťte opäť raz svoje mozgové bunky digitálnymi updatmi.


FACEBOOK

Titulné fotky s avatarmi

Meta skúša mnoho spôsobov, ako nám ukázať výnimočnosť avatarov a zvýšiť ich používanie pre rozšírenie našej digitálnej identity. Najnovším experimentom sú nové grafické obrázky s avatarom na titulnej fotke nášho Facebooku. Avatara môžeme umiestniť do miest, kde sme nikdy neboli alebo aj takých, ktoré v skutočnosti neexistujú.

Táto naša virtuálna avatarská osobnosť bude zrejme stále väčšou normou v priestoroch VR a AR.

 

https://www.socialmediatoday.com/news/meta-tests-new-option-to-create-avatar-aligned-cover-images-for-your-facebo/627548/


Alternatívne profily na Facebooku

Meta testuje možnosť vytvorenia 4 samostatných profilov, ktoré budú prepojené s našim hlavným účtom. Cieľom má byť podporenie tvorby obsahu na Facebooku. Ukazuje sa totiž, že ľudí odrádza tvoriť obsah, ktorí by videli všetci ich priatelia, nakoľko nie každá informácia je vhodná pre všetkých. Preto Meta vytvára možnosť 4 alternatívnych profilov. Hoci budú prepojené s hlavným účtom, každý bude mať svoj vlastný News Feed. 

Niečo podobné sme tu mali v roku 2016, kedy sme si mohli tematicky prepínať feedy. Nakoľko však boli neprehľadné, upadli do zabudnutia.

 
https://newsfeed.cz/facebook-umozni-vytvorit-alternativni-profily/

Nové možnosti platby v chate

Miliardy ľudí chatujú so značkami a práve v tom vidí Meta veľkú príležitosť na rozšírenie možností svojho e-commercu. Pre malé i stredné podniky má spoločnosť v pláne sprístupniť platby v rámci Messenger chatu. 

Tento nový spôsob umožní podnikom požiadať o platbu v rámci chatu, a tak budeme môcť zaplatiť za svoju objednávku priamo v Messengeri, čím sa zjednoduší nákupný proces. Okrem samotnej platby by sme si mali vedieť v chate vybaviť celú objednávku – od objednania, cez platbu, až po sledovanie stavu objednávky. Samozrejmosťou je konverzácia so značkou, týkajúca sa dodatočných otázok. 


INSTAGRAM

Publikácia Reels z platforiem tretích strán

Vďaka rozhraniu API budeme môcť publikovať a analyzovať videá Reels i skrze platformy, ako napríklad Hootsuite či Sprout Social. Táto funkcia výrazne uľahčí prácu marketérom, ktorí spravujú účty viacerým značkám, ale aj tvorcom, ktorí si chcú obsah dopredu rozplánovať, publikovať a následne analyzovať, a to všetko na jednej platforme.

Reels API bude podporovať plánovanie príspevkov, prehľady, moderovanie, vyhľadávanie hashtagov a ďalšie funkcie.

Meta túto aktualizáciu začne postupne zavádzať 28. júna a 6. júla je predpokladané jej komplexné uvedenie na trh.

 

https://developers.facebook.com/blog/post/2022/06/27/introducing-reels-apis-to-instagram-platform/


Ľahšia tvorba Reels

V apríli spustil Instagram funkciu „Šablóny“. Účelom tejto funkcie je previesť používateľa procesom tvorby Reelu po jednotlivých snímkach, vďaka čomu by si mal vytvoriť Reel obsahujúci populárne trendy. Najnovšie Instagram túto šablónovú aktualizáciu sprístupnil viacerým používateľom a niektorí vidia novú možnosť ‘Templates’ už aj v Reels fotoaparáte.

Instagram by nám po novom mal tiež odporúčať skladby, ktoré sa budú hodiť k nami vytvorenému videu. Na akom princípe táto funkcionalita funguje nie je zatiaľ jasné.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-expands-access-to-reels-templates-adds-new-music-recommendations/626583/


Poznámky v directe a reklamy na osobných profiloch

Instagram testuje poznámky v directe. Ide o 60 znakové polia, kde môžeme písať čokoľvek, čo chceme zdieľať s našimi kontaktmi. Poznámky sa zobrazia v hornej časti directu. Cieľom má byť zvýšená angažovanosť a vzájomná interakcia v aplikácii. Novinka sa aktuálne testuje medzi vybranou vzorkou užívateľov. 

Takisto sa na vybranej vzorke testuje aj zobrazenie reklám na osobných profiloch. Ak by bol náhodou tento experiment zavedený, stále si vieme v nastaveniach odškrtnúť možnosť nezobrazovať reklamy na našom profile.


GOOGLE A YOUTUBE

Je Google out? Takmer polovica generácie Z používa na vyhľadávanie TikTok a Instagram

Podľa interných údajov spoločnosti Google, ktoré prvýkrát zverejnil TechCrunch, takmer 40 % generácie Z uprednostňuje vyhľadávanie na TikToku a Instagrame pred vyhľadávaním Google a v mapách.

TikTok je najrýchlejšie rastúca sociálna sieť. Za posledné roky explodovala na popularite natoľko, že inšpirovala konkurentov (Instagram a Snapchat) k zavedeniu veľmi podobných funkcií, a to Reels či Spotlight. Vedúci predstaviteľ spoločnosti Google potvrdil, že TikTok mení spôsob, akým mladí ľudia vyhľadávajú na internete. Google sa snaží držať krok, pretože si uvedomuje, že čelí silnej konkurencii. Plánuje urobiť viaceré zmeny vo svojom vyhľadávaní, vrátane možnosti posúvať kameru po určitej oblasti, a tým získať informácie o viacerých objektoch zároveň.

 

https://www.businessinsider.com/nearly-half-genz-use-tiktok-instagram-over-google-search-2022-7?fbclid=IwAR1r4OjFngAdKgRSc4FHB-TFY5l917T40wHqyhv2RShA9jMausdQAo6olU8


Google začne s verejným testovaním svojich AR okuliarov

Od budúceho mesiaca plánuje Google testovať prototyp AR okuliarov v reálnom svete. Zmyslom testovania je pochopiť, ako môžu tieto zariadenia pomôcť ľuďom v ich každodennom živote. Testovanie mimo laboratória zároveň pomôže pri vyvíjaní funkcií, na ktoré vplývajú externé faktory, ako je napríklad navigácia, ktorú ovplyvňuje počasie či rušné križovatky.

Z popisu spoločnosti Google vyznieva, že  AR okuliare vyzerajú ako normálne okuliare, akurát s displejom v šošovke a vizuálnymi i zvukovými senzormi.

Testovanie bude prebiehať vo vybraných oblastiach USA s prísnymi obmedzeniami na to, kde sa môžu účastníci testu pohybovať a aké činnosti môžu vykonávať.


 

https://www.socialmediatoday.com/news/google-will-begin-public-testing-of-its-ar-glasses-next-month/627659/


Youtube TV má 5 miliónov odberateľov

Služba YouTube TV dosiahla míľnik 5 miliónov predplatiteľov, čo preukazuje jej narastajúcu popularitu.

YouTube TV, ktorá bola pôvodne uvedená v roku 2017 na piatich amerických trhoch, je teraz dostupná vo viac ako 99,5 % USA domácnostiach, čím poskytuje alternatívu k tradičným možnostiam platenej televízie a prístup k množstvu obľúbených kanálov a tiež obsahu. Užívatelia majú k dispozícii viac ako 100 kanálov a rôzne funkcie, ako je neobmedzený cloudový priestor DVR, ponuka obsahu v španielskom jazyku či rodinná tarifa.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-tv-reaches-5-million-subscribers/627104/


ZAUJÍMAVOSTI

WhatsApp umožní používateľom reagovať na správy ľubovoľným emotikonom 

WhatsApp rozšíril svoju ponuku reakcií na správy. V máji spustil základné reakcie v rámci skupinových chatov a odvtedy postupne rozširuje prístup k tejto možnosti. Po novom k základnej škále emotikonov pribudlo tlačidlo „+“, cez ktoré sa preklikneme ku všetkým emojis a z nich si vieme vybrať ľubovoľnú reakciu.

Je to relatívne malá aktualizácia, ale emoji reakcie na správy sú čím ďalej, tým zvyčajnejšou a inštinktívnejšou odpoveďou.


https://www.socialmediatoday.com/news/whatsapp-will-now-enable-users-to-add-any-emoji-they-like-as-a-reaction/626992/


Videohovor s avatarmi na WhatsAppe

WhatsApp pracuje na tom, aby sa používatelia vo videohovoroch zobrazovali ako animovaní avatari. Animované avatary nahradia profilové obrázky alebo živý prenos z prednej kamery. 

Avatara si jednoducho zapneme kliknutím na tlačidlo „Switch to avatar“. Používatelia, ktorým sa zobrazuje beta verzia, už majú možnosť vidieť tento button, avšak zatiaľ je ešte nefunkčný.

https://indianexpress.com/article/technology/social/whatsapp-will-soon-let-you-answer-video-calls-with-animated-avatars-8000161/


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.