Náhle teplotné ochladenie nás privádza pomaly do takého šoku ako updaty, ktoré sa dejú v onlinovom prostredí. No pri čítaní noviniek nás aspoň neklepe od zimy. 😁


FACEBOOK

Zákaznícka podpora, ktorá snáď aj pomôže

Meta oznámila, že buduje zákaznícku podporu, ktorá by nám mala poskytnúť priamu pomoc, a tým pádom rýchlejšie vyriešenie nášho problému.

Často je priam nemožné kontaktovať niekoho z Facebooku, a to aj v prípade závažných problémov, ako je napríklad pozastavenie účtu. Spoločnosť si zrejme uvedomuje svoj nedostatok v zákazníckej podpore. Počas tohto roka už priniesla live chat pre tvorcov, projekt Meta Pro Team s bezplatnou podporou pre marketérov a čoskoro by sa do svätej trojky mala pridať aj podpora pre užíateľov. 🤞🏻

  

https://newsfeed.cz/meta-zavadi-novou-zakaznickou-podporu-pro-uzivatele/


Nový spôsob prepínania účtov

Meta postupne zavádza nový spôsob prepínania účtov, ktorý by nám mal uľahčiť prechod medzi naším facebookovým a instagramovým účtom. V hlavnom menu na Facebooku sme doteraz videli iba svoj profil a stránky, ktoré spravujeme. Po novom by nám tam mali pribudbúť všetky naše profily. A to isté aj na Instagrame.

S touto aktualizáciou súvisí aj nový proces registrácie, pri ktorom sa môžeme napríklad cez facebookový účet zaregistrovať na Instagrame.

 
https://newsfeed.cz/meta-zavadi-nove-prepinani-uctu-a-upozorneni-napric-aplikacemi/

Prémiový obsah na Facebooku

Facebook testuje nástroje, ktorými chce priviesť tvorcov k častejšej aktivite a fanúšikov k pravidelnému sledovaniu obsahu. 

Prvou novinkou je obmedzený prístup k príspevku. Fungovalo by to tak, že obsah by sa zobrazil iba predplatiteľom a aj to len na isté obdobie – 24 hodín, 48 hodín alebo týždeň. Ďalším variantom prémiového obsahu je zdieľanie príspevkov výlučne s najlepšími fanúšikmi a predplatiteľmi.

Exkluzívnym obsahom chce spoločnosť zvýšiť hodnotu zdieľaných postov a takisto vzbudiť u užívateľov zvedavosť a túžbu stať sa súčasťou niečoho výnimočného.


INSTAGRAM

Čaká nás na Instagrame celoobrazovkový feed?

Instagram už v minulosti predstavil svoj plán prejsť na full-screen. V praxi to znamená, že by sa nám zobrazovali príspevky, stories aj reels cez celú obrazovku. No po tom, čo na tento plán prišla vlna hejtu, Instagram sľúbil, že update globálne nezavedie. Aktuálne však platforma testuje, či by predsa len nebolo lepšie, keby si užívatelia môžu sami zvoliť, aké rozloženie feedu im vyhovuje viac.

Možnosť zvoliť si full-screen feed má testovacia vzorka užívateľov k dispozícii po rozkliknutí loga Instagramu v hlavnom feede.

 

https://newsfeed.cz/instagram-testuje-volitelny-celoobrazovkovy-feed/


Nudity Protection v DMs

Zmyslom “Nudity Protection” je ochrániť používateľov pred nechcenými, príliš obnaženými fotkami v DMs.

Zapnutím tejto funcie umožníme Instagramu aktivovať prvok detekcie nahoty v systéme iOS, ktorý bol vydaný koncom minulého roka. Ten skenuje prichádzajúce a odchádzajúce správy, aby zabránil zobrazeniu potenciálnych aktov.

Nemusíme sa však obávať, že by kvôli tomu došlo k narušeniu nášho súkromia. Detekcia prebieha výhradne v našom telefóne, čiže sa nepresúva na softvéry tretích strán, a je kontrolovaná prostredníctvom strojového učenia + porovnávania údajov na základe našich zaužívaných interakcií. Takýto systém detekcie nám zaručuje, že tretie strany zdieľané fotky nesťahujú, neanalyzujú a nearchivujú.

Ide o jeden z mnohých krokov Instagramu, ktorými chce vo svojej aplikácii vytvoriť bezpečnejšie prostredie pre mladších používateľov, a tým ochrániť ich duševné zdravie.

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-nudity-protection-feature-to-shield-users-from-unwant/632195/


Kvalitne odporučené Reels

Niektorí používatelia Instagramu môžu po novom vo svojich Reeloch označovať témy cez funkciu “Add topics”. 

Keď sa update zavedie globálne, budeme môcť takýmto tagom lepšie kategorizovať svoje klipy, vďaka čomu oslovíme užívateľov s podobnými záujmami ako máme my.

Aktualizácia by pomohla nielen tvorcom zvýšiť svoj dosah, ale aj samotnému Instagramu vylepšiť systém odporúčaných Reelov. V záujme platformy je skvalitniť výkonnosť krátkych hudobných klipov, nakoľko užívatelia trávia veľké percento svojho času práve ich sledovaním. Či ale Instagram dorovná vycibrený algoritmus, ktorý má Tik Tok, je zatiaľ otázne.


GOOGLE A YOUTUBE

Youtube & hudobný katalóg

Youtube pridáva do svojho „YouTube Studia“ katalóg s hudbou, ktorú môžu tvorcovia legálne použiť vo videu. Týmto krokom sa platforma snaží zjednodušiť celkovú tvorbu videí.

Ak sa zistí, že tvorcovia používajú hudbu, na ktorú nemajú licenciu, sú nútení vzdať sa všetkých príjmov z reklamy. Služba YouTube v minulosti poskytla alternatívne riešenia, vrátane možnosti odstrániť zvuk alebo konkrétne časti videa. Hudobný katalóg tak poskytne oveľa spravodlivejšie a uskutočniteľnejšie riešenie, ktoré by okrem toho mohlo vytvoriť rámec pre širšie licenčné a propagačné partnerstvá.

Hudobné tracky budú k dispozícii free alebo za licenčný poplatok. 

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-announces-new-creator-music-platform-to-facilitate-music-licensin/632292/


Youtube pridáva voiceover do Shorts

Síce sa nejedná o revolučný update (TikTok a Instagram Reels majú voiceover už nejaký ten čas), ale vo všeobecnosti ide skvelú možnosť, ako kreatívne spracovať krátky klip na Youtube. Využiť ho môžeme napríklad na opis toho, čo sa vo videu odohráva. Konkrétna forma je už na každom z nás. Môže ísť o inštrukcie, reakcie alebo vtipné komentáre.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-adds-voiceover-in-shorts-providing-more-creative-considerations/632811/


Google zakazuje upravovať a mazať negatívne recenzie

Spoločnosť Google aktualizovala svoje pokyny pre recenzie v Google Mapách. Najnovšie je zakázané odosielať užívateľom žiadosti o úpravu alebo odstránenie negatívnej recenzie. To znamená, že podniky nás už viac nemôžu podnecovať k úprave recenzií, a to ani prostredníctvom zliav, tovaru zdarma, doplnkových služieb alebo iných stimulov. 

https://searchengineland.com/google-prohibits-incentivizing-customers-to-remove-or-modify-negative-reviews-387874


ZAUJÍMAVOSTI

Unicode Consortium schválilo celý rad nových emojis

V súčasnej dobe digitálu používa emojis asi každý. Tieto drobné znaky poskytujú bezprostredný kontext a celkovo zatraktívňujú posielanú správu.

Fantastickou novinkou je, že čoskoro by na naše dotykové klávesnice mali pribudnúť ďalšie smajlíky, ktoré ešte viac obohatia piktogramovú komunikáciu. Unicode Consortium totiž schválilo celý rad nových smajlíkov, medzi ktorými nájdeme napríklad aj zázvor, medúzu, hus alebo hrášok. Či budú tieto emojis skutočne využívané uvidíme po ich zavedení, nakoľko posledný prieskum ukazuje, že medzi najviac fav emojis v USA patria práve tie basic: 😂👍❤️🤣😢


https://www.socialmediatoday.com/news/new-report-highlights-evolving-emoji-usage-and-opportunities-for-brands/631880/


Netflix zavádza lacnejšie predplatné

Celosvetovo známa streamovacia platforma oznámila, že začiatkom novembra zavedie lacnejšie predplatné. Háčik spočíva v tom, že súčasťou lacnejšieho predplatného budú reklamy. 😬 Cena mesačného subscription by mala byť cca 7 – 9 USD. Pre predstavu – najzákladnejšie predplatné s obmedzenou kvalitou stojí 9,99 USD a štandardné predplatné je za 15,49 USD.

Týmto krokom chce Netflix získať späť 1 milión predplatiteľov, o ktorých prišiel v roku 2022. Spoločnosť pôvodne plánovala zaviesť službu v januári 2023. K náhlemu posunutiu termínu však došlo kvôli tomu, aby predbehla rovnakú stratégiu Disney+, ktorá zavádza predplatné s reklamami tento rok v decembri.

https://www.theguardian.com/media/2022/sep/05/netflix-to-launch-cheaper-ad-supported-subscription-in-november?fbclid=IwAR0-fmKlBLwOYpU51Rpn_HdESZpEg_7Ha83WaBPVbvjKwQ9TKCtfzTwi3NI


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.