Je priam neuveriteľné, že Vianoce nám už pomaly klopú na dvere. 👀 A viete, čo ešte klope na dvere? Novembrové novinky zo sveta digitálu a online marketingu!


FACEBOOK

Facebook stránka pre ČR

Meta spúšťa špeciálnu stránku @MetaCzechia. Stránka by mala dopomôcť k vytvoreniu českej komunity, bezpečnému online priestoru a podporiť podnikanie na internete. 

Súčasťou stránky budú tiež programy pre partnerov, organizácie, malé i stredné firmy, ktoré budú obsahovať rôzne diskusie a aktivity na dosiahnutie želaného cieľa. Okrem toho budú k dispozícii aj vzdelávacie webináre a online konferencie.

Účelom facebookovej stránky pre Česko je vybudovať kvalitnejšie biznisy, no tiež postupnými krokmi budovať Metaverse. Všetok obsah na platforme bude výhradne v českom jazyku. 

A kedy príde na rad Slovensko?  😬

https://newsfeed.cz/meta-spousti-na-facebooku-stranku-pro-cesko/


Otvorený space pre moderátorov

Adminom skupín cinkla notifikácia, ktorej schválenie umožní každému členovi grupy zastať rolu moderátora. Hlavný admin bude mať stále celkovú kontrolu nad skupinou, a teda v prípade nekvalifikovaného, vulgárneho, nereprezentatívneho… moderátora, mu túto rolu môže kedykoľvek zobrať. Funkcionalitu vie hlavný admin tiež nadobro vypnúť, a tým odobrať rolu moderátora úplne každému.

 
https://newsfeed.cz/facebook-umozni-clenum-skupin-aby-se-sami-stali-moderatory/

Meta pripavuje parťáka na predaje počas sviatkov

Účelom nového marketingového sprievodcu je pomôcť malým a stredným firmám s predajom, a to počas najväčšej nákupnej sezóny, ktorá sačína s Black Friday. Obsahom tohto praktického predajného parťáka sú rôzne tipy, návody a inšpirácie, ako finančne profitovať na maximum (ho-ho-hooo 🎅🏼). Človek sa tu naučí efektívne využívať Meta produkty a nástroje, obohatí svoju myseľ o odporúčania na propagáciu, praktické prehľady a inšpiratívne príklady z praxe. 


INSTAGRAM

Redesign webovej verzie

Nový vzhľad desktopovej verzie Instagramu by mal priniesť rýchlejšiu a intuitívnejšiu orientáciu v rozhraní. Nejde teda už len o zväčšené mobilné prostredie, ale o jeho celkové prispôsobenie sa veľkej obrazovke.

Panel s menu a jeho rôznymi funkciami bol z hornej časti presunutý na ľavú stranu obrazovky, vďaka čomu ho budeme mať stále po ruke a nebudeme musieť ako blázniví scrolovať hore, aby sme sa preklikli na inú kartu.

 

https://newsfeed.cz/instagram-redesignuje-webovou-verzi/


Hudba everywhere

Možno ste už postrehli, že po novom je možné vložiť hudbu aj do statických postov. Údajne má tento update prispieť k pestrosti obsahu a zapojenosti užívateľov. Ale nebude skôr otravné, keď z každého druhého postu na nás bude vyskakovať hudba? 👀

Ak by ste chceli túto fičurku vyskúšať, stačí zdieľať post rovnako ako doteraz, akurát v novej sekcii „Add music“ si zvolíte, o akú muziku chcete obohatiť váš príspevok. 

https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Adds-Music-for-Still-Image-Posts/636330/


Sofistikovanejšie zobrazenie stories

Instagram pracuje na aktualizácii, ktorá by nám umožnila zdieľať príbeh iba so sledovateľmi, s ktorými sa vzájomne sledujeme (čiže sympatie by boli). Táto funkcia nám pomôže vyfiltrovať, kto presne uvidí našu story, čo sa občas naozaj zíde. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:


GOOGLE A YOUTUBE

Google predstavuje nové vyhľadávacie štítky pre kupóny a propagačné akcie

Google aktualizuje výsledky vyhľadávania v nákupoch o nové štítky, ktoré zvýraznia kupóny a akcie. Očakávať tiež môžeme prehľadné porovnanie cien rovnakého produktu od viacerých predajcov.

Update spoločnosť vykonala na základe prieskumu medzi Američanmi, ktorý ukázal, že tento rok plánuje až 43 % robiť nákupy na nadchádzajúce sviatky v zľavách. 

https://www.searchenginejournal.com/google-introduces-new-search-labels-for-coupons-promos/469828/#close


YouTube testuje nové funkcie pre community posty

Community posty, resp. komunitné príspevky sú k dispozícii pre kanály, ktoré majú viac ako 500 odberateľov. Ide o príspevky s fresh updatmi o kanáli, ktorých účelom je priniesť väčší engagement. Aby platforma vznietila vášne a zvýšila interakciu, testuje na týchto príspevkoch nové funkcie.

Po prvé, YouTube rozširuje možnosti vizuálnej úpravy príspevkov. Vybraní tvorcovia, ktorí sú radení do testovacej vzorky, môžu po novom do príspevkov pridávať filtre, text či stickery. Tento experiment je sprístupnený malému percentu autorov, ktorí používajú zariadenia so systémom iOS. 

Druhou aktualizáciou sú kvízy, vďaka čomu bude možné vytvoriť priame zapojenie a interakciu s divákmi. Beta verzia kvízov je zatiaľ spustená pre malý počet autorov a jej rozšírenie do sveta závisí od ich spätnej väzby.

https://www.socialmediatoday.com/news/YouTube-Adds-Quizzes-as-Community-Post-Option/637219/


YouTube rozširuje svoju funkciu „Go Live Together“

V marci začal YouTube s vybranými tvorcami testovať streamovaciu funkciu „Go Live Together“.

Po novom platforma sprístupňuje funkciu každému kanálu, ktorý má nad 50 odberateľov. Okrem samotného spustenia priameho prenosu budú môcť tvorcovia prizvať do streamu hosťa. Vysielania sa však bude môcť zúčastniť maximálne jeden hosť, čo je menej ako na TikToku, kde je možné do streamu pozvať 5 hostí a tiež menej ako na Instagrame, kde užívateľ môže pozvať 3 hostí.

YouTube tiež povolí reklamy na začiatku, v strede a na konci streamu. Reklamy budú priradené hostiteľskému kanálu.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-announces-expanded-roll-out-of-its-live-stream-guests-feature/635860/


ZAUJÍMAVOSTI

LinkedIn zavádza nové funkcie pre zvýšenie bezpečnosti

Súčasťou trvalého záväzku platformy je udržať vo svojom prostredí dôveryhodnú a profesionálnu komunitu. Preto zavádza nové funkcie a systémy, ktoré pomôžu zaistiť bezpečnosť užívateľov. 

Pridaná bude sekcia „O tomto profile“, kde sa zobrazí, kedy bol profil vytvorený, kedy bol naposledy aktualizovaný a či si vlastník profilu overil telefónne číslo alebo pracovný mail. 

Sme svedkami raketového pokroku technológií. Vďaka umelej inteligencii môže aj falošný profil vyzerať autenticky. Ďalším krokom LinkedInu k väčšej ochrane je teda detekcia týchto falošných profilov. Týkať sa bude hlavne profilových fotografií vygenerovaných AI.

K správam, ktoré obsahujú vysoko rizikový obsah LinkedIn pridá špeciálne upozornenie. Upozornenie sa môže týkať napríklad správy, ktorá žiada presun konverzácie na inú platformu. 

https://blog.linkedin.com/2022/october/25/new-linkedin-profile-features-help-verify-identity–detect-and-r


Potraviny priamo do chladničky

Francúzsky reťazec supermarketov testuje túto novú službu. Kupujúcim nielenže donesú nákup priamo domov, ale im ho aj poukladajú do chladničky.

Aktuálne prebieha testing služby vo Francúzsku na obmedzenom počte zákazníkov. Tí, ktorí si objednajú nákup cez internetový obchod Carrefour, sa môžu v rámci pilotného projektu rozhodnúť pre doručenie priamo do chladničky. Kuriér im následne vloží čerstvé produkty do chladničky a mrazené do mrazničky. Suchý tovar umiestní napríklad na stôl. Pred odchodom pošle zákazníkovi fotku uložených potravín. Zákazníci sú informovaní aj o vstupe a odchode kuriéra.

Ocenili by ste takúto službu u nás?

https://www.retaildetail.eu/news/food/carrefour-delivers-groceries-straight-to-the-fridge/


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.