Zmeškali ste tento mesiac niečo? Zdá sa, že sa toho udialo veľa, však? Online svet sa dnes hýbe rýchlo, takže môže byť ťažké držať krok s novými zmenami. Prečítala som každý článok, pozrela každé video a preskúmala každú zmenu, ktorá sa v marci udiala online, aby ste vy nemuseli. Poďme sa teda spolu pozrieť, aké najhlavnejšie zmeny sa udiali za posledný mesiac. 


FACEBOOK

Messenger bude opäť súčasťou Facebooku

Sedem rokov po tom, čo Meta prinútila používateľov stiahnuť si samostatnú aplikáciu Messenger, sa teraz spoločnosť snaží znova integrovať správy do hlavnej aplikácie. 

Je to výsledkom posunu smerom k súkromným správam a preč od verejného uverejňovania. Mark Zuckerberg aj šéf Instagramu Adam Mosseri zaznamenali tento posun, pričom Mosseri sa vlani v júli vyjadril:

„Priatelia si posielajú oveľa viac správ a pridávajú do príbehov, než uverejňujú do feedu.“

Nedávna interná správa od spoločnosti Meta ukázala, že zatiaľ čo čas strávený na Facebooku a Instagrame celkovo stúpa, tvorba a angažovanosť klesá a osobné aktualizácie uverejňuje menej ľudí ako v minulosti.

http://l.ptagroup.sk/Facebook-Re-Integrate-Messaging?fbclid=IwAR3Z83qWCxejLv0pO7mhOcj0WGT2NSg6ArVbkpwVuhH833yf8_rSLSaIMD8


Nové funkcie pre Facebook Reels

Meta oznámila niekoľko nových aktualizácií pre Facebook Reels, vrátane rozšírenia dĺžky videa, integrácie spomienok a nových trendových šablón.

Reels na Facebooku môžu mať teraz dĺžku až 90 sekúnd, o ďalších 30 sekúnd oproti predchádzajúcemu limitu.

Na porovnanie, TikTok teraz môžete nahrávať videá dlhé až 10 minút, zatiaľ čo YouTube Shorts môžu mať maximálne 60 sekúnd.

 
https://www.socialmediatoday.com/news/meta-adds-new-features-for-facebook-reels-including-longer-clips-and-memor/644141/ 

INSTAGRAM

Nová nálepka „Top 3“

Instagram v súčasnosti testuje novú nálepku „Top 3“ pre Stories, ktorá by ľuďom umožnila zvýrazniť ich 3 najobľúbenejšie účty, skladby, miesta atď. Meta dúfa, že to ešte viac posilní zapojenosť publika. 
Zatiaľ nie je isté, či to bude skutočne testované, alebo je to v tejto fáze len interný prototyp.

Instagram pracuje na možnosti editovania správ

Myslím, že všetci sme sa raz dostali do situácie, kedy sme si veľmi želali po seba opraviť už odoslanú správu. Vyzerá to tak, že Instagram priania svojich používateľov a momentálne pracuje na možnosti editovania odoslaných správ v aplikácii.

Instagram nie je len platforma, na ktorej ľudia medzi sebou nezáväzne komunikujú, ale slúži aj na profesionálnu komunikáciu. Napríklad stovky a tisíce značiek predávajú svoje produkty a odpovedajú na otázky svojich potenciálnych zákazníkov priamo cez Instagram. Preklepy pri neformálnom rozhovore sú prijateľné, ale keď komunikujete s potenciálnym zákazníkom, pôsobí to hrozným dojmom. A v takom prípade je možnosť „Upraviť“ nevyhnutnosťou.

https://pathofex.com/how-to-edit-chat-messages-on-instagram


TIKTOK

Nové audio možnosti pre firmy

Spoločnosť TikTok sa snaží pomôcť viacerým firmám začleniť zvuk do ich propagačných videí pomocou novej kolekcie bezplatných zvukových prvkov, ktoré pomôžu okoreniť vaše krátke klipy a zosúladiť sa s populárnymi trendami v aplikácii.

Nová ponuka Sounds for Business, ktorá je k dispozícii v komerčnej hudobnej knižnici TikTok, bude obsahovať celý rad zvukových prvkov vrátane hlasových klipov, hudby a ďalších – a poskytne tak nové možnosti pre tvorbu contentu.

Zvuk je dôležitým faktorom na TikToku, pričom 68 % používateľov si s väčšou pravdepodobnosťou zapamätá značku, ak používajú zvukové prvky. TikTok sa tiež čoraz viac stáva hlavnou platformou na objavovanie značiek, pričom 58 % používateľov uviedlo, že na platforme našli nové značky a produkty.

Preto má zmysel začleniť zvuk tam, kde je to možné. A hoci značky nemôžu používať len najnovšie trendy skladieb, ako to môžu bežní používatelia, možnosti ako táto, poskytujú ďalší spôsob vytvárania pútavých a zaujímavých videí, ktoré môžu pomôcť udržať pozornosť používateľov.

 

https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-new-audio-options-for-brands-via-sounds-for-business/643781/


Začnite odznova!

Spoločnosť TikTok predstavuje novú možnosť, ktorá vám umožní spustiť si feed odznova, ak sa vám už nepáčia videá, ktoré vám aplikácia odporúča.

Jednoducho si resetujete algoritmus! 🙂 

Je to určite dobrá možnosť, ktorá používateľom dáva väčšiu slobodu diktovať svoju aktivitu v aplikácii – čo je niečo, čo iné sociálne aplikácie momentálne nedokážu poskytnúť, alebo aspoň v minulosti nemohli.

Táto možnosť by už mala byť sprístupnená všetkým používateľom.

https://www.socialmediatoday.com/news/TikTok-Will-Enable-You-to-Refresh-Your-Algorithmic-Recommendations/645260/


LINKEDIN

Súhrn profilov a zoznam pracovných miest

Nie je veľkým prekvapením, že LinkedIn sa snaží pridať do svojej platformy ďalšie prvky AI, kedže Microsoft sa teraz snaží integrovať GPT OpenAI do prakticky všetkých svojich aplikácií a funkcií.
Systém použije modely GPT na generovanie nových súhrnov, čo by mohlo výrazne uľahčiť zostavenie dobrej reprezentácie schopností a skúseností bez toho, aby ste museli prísť s kreatívnym spôsobom, ako vyniknúť.

https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-ai-generated-profile-summaries-and-job-listings/645136/ 


YOUTUBE

Reklamy na Youtube končia?!

Nie tak celkom. 

YouTube oznámil, že v apríli 2023 prestane zobrazovať prekrývajúce reklamy, tie priesvitné bannery, ktoré sa zobrazujú v spodnej časti videí počas prehrávania videa.

YouTube vo svojom oficiálnom blogovom príspevku uviedol, že rozhodnutie bolo prijaté s cieľom „zlepšiť používateľskú skúsenosť a efektivitu reklám.

Okrem toho YouTube spustí nový interaktívny reklamný formát s názvom „Priama odozva“, ktorý umožňuje divákom priamo interagovať so značkou kliknutím alebo naskenovaním QR kódu.

https://www.techgoing.com/youtube-to-stop-placing-overlay-ads-in-april-to-improve-user-experience/


ZAUJÍMAVOSTI

Spotify má novú domovskú stránku

Spotify nedávno zmenil dizajn domovskej stránky v aplikácii pre Android a iOS, čo používateľom umožňuje rozšíriť svoje odporúčania.

Nová domovská obrazovka mobilnej aplikácie Spotify má teraz dve sekcie, konkrétne „Hudba“ a „Podcast a relácie“. Aktualizácia tiež pridáva nové tlačidlá na rýchle zdieľanie, lajkovanie a prehrávanie hudby.

Zdá sa, že nová domovská stránka už neobsahuje sekcie ako Denné mixy, Nedávno hrané, Aktuálne trendy a Obľúbení umelci. Existujú iba veľké ikony zobrazujúce náhodné zoznamy skladieb, ktoré zaberajú väčšinu miesta.

Nové používateľské rozhranie domovskej stránky tiež vyžaduje, aby používatelia po každom jednom zozname skladieb manuálne prepli na „Náhodné prehrávanie“.

https://piunikaweb.com/2023/03/24/new-spotify-home-page-ui-on-android-and-ios-faces-backlash/

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.