Na úvod si povieme, čo je to vlastne brandová PPC kampaň vo vyhľadávaní?

V jednoduchosti povedané, kampaň zameraná na brand vo vyhľadávacej sieti je kampaň, ktorá môže zahŕňať kľúčové slová, ako sú názov spoločnosti, názvy produktov a dokonca aj členov vášho tímu, ak ste napríklad lekár alebo právnik. Tieto kampane môžu často obsahovať populárne, ale aj nesprávne napísané názvy vašej značky.

Dôležitá otázka však je – môžu brandové reklamy vo vyhľadávaní značkám a firmám pomôcť získať vyššiu návštevnosť aj napriek tomu, že sa už zobrazujú na prvom mieste v organických výsledkoch? Samozrejme! 

Brandové PPC kampane by mali byť jedným z prvých krokov, ktoré by ste mali robiť v rámci svojich online marketingových stratégií. Základom týchto kampaní je prezentovať vašu značku používateľom, ktorí už hľadajú vašu firmu alebo produkty. Existuje mnoho dôvodov, prečo by ste mali zvážiť realizáciu brandových PPC kampaní. Tu je niekoľko z nich:

1. Väčšia viditeľnosť značky

Jedným z hlavných dôvodov, prečo by ste mali zvážiť realizáciu brandových PPC kampaní, je väčšia viditeľnosť. 

V prípade, že nemáte brandovú reklamu zapnutú, môžu vás vo vyhľadávaní predbehnúť napríklad mapy alebo obrázky. Avšak v prípade, že vám brandová kampaň beží a používatelia zadajú názov vašej značky do vyhľadávania, je pravdepodobné, že sa vaše brandové reklamy budú zobrazovať vo vrchnej časti výsledkov vyhľadávania. Tým pádom zaberiete väčšiu plochu vo výsledkoch vyhľadávania.

Ukážka zobrazenia brandových reklám vo vyhľadávaní na prvých miestach:

Zobrazenie vašej značky viackrát – čím viac používatelia vidia vašu značku, tým viac si ju budú pamätať a zapamätajú si ju aj pri ďalšej návšteve vašich webových stránok. Preto môže byť výhodné mať brandové kampane zapnuté po celý rok, aby sa značka objavovala pred očami používateľov čo najviac.

2. Ochrana značky

Brandová PPC kampaň môže byť veľmi účinným spôsobom, ako ochrániť značku a predchádzať tomu, aby konkurencia využila váš brand a odviedla vašich potenciálnych zákazníkov na svoj web. Ak brandovú PPC reklamu nemáte, je možné, že vaša konkurencia používa aj vaše brandové kľúčové slová a tým pádom sa zákazníci, ktorí hľadajú vaše produkty a služby, ocitnú na webových stránkach vašej konkurencie.

Ukážka, ako konkurencia využíva brandové kľúčové slová:

 

3. Kontrola nad informáciami a flexibilita

V brandových PPC reklamách môžete sami určiť, aké informácie chcete zobrazovať. To znamená, že môžete kontrolovať, aké informácie vaši zákazníci vidia, a ako vnímajú vašu značku.

Ak si porovnáme organický výsledok vyhľadávania brandového kľúčového slova s výsledkom vyhľadávania prostredníctvom reklamy, tak pri reklame si môžeme sami určiť, aké rozšírenia použijeme a presné texty, ktoré môžeme obmieňať a testovať. Môžeme si tiež sami stanoviť, aká bude vstupná URL, kam sa používateľ preklikne. Pri organických výsledkoch vyhľadávania je síce možné tieto informácie a texty ovplyvniť nastaveniami na webe, spravidla však nejaký čas trvá, kým sa tieto zmeny prejavia aj v samotných výsledkoch organického vyhľadávania. Pri zmenách v rámci platených reklám vo vyhľadávaní sa zmeny prejavia prakticky okamžite. 

Ukážka plateného vyhľadávania aj s rozšírením:

Ukážka organického zobrazenia značky:

4. Je to relatívne lacné

Pri vytváraní reklamy vo vyhľadávaní nám ide predovšetkým o vytvorenie takej reklamy, ktorá sa bude zobrazovať na všetky relevantné kľúčové slová. Pre brandovú kampaň sú brandové kľúčové slová jednoznačnou a skvelou voľbou. Google vám pri vyhľadávaní brandového slova chce dať prioritu, pretože váš web je najrelevantnejším výsledkom pre brandový vyhľadávací dopyt. To znamená, že pravdepodobne budete mať vysoké skóre kvality a nízke ceny za kliknutie. U väčšiny našich klientov vidíme, že brandové kľúčové slová predstavujú spravidla do 5 % rozpočtu, no tie isté kľúčové slová môžu priniesť podstatnú časť konverzií.

 

V konečnom dôsledku platí, že brandové kampane môžu byť veľmi účinným spôsobom, ako zvýšiť povedomie o vašej značke, ochrániť váš brand pred konkurenciou a získať pozornosť používateľov. 

Ak si nie ste istí, či sú vaše PPC kampane nastavené správne alebo chcete, aby sme sa na vaše kampane pozreli aj odborným okom, neváhajte a kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme s auditom vašich reklamných účtov a poradíme vám aj s ďalšou performance stratégiou.


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.