Leto sa nezadržateľne blíži a väčšina biznisov sa obáva, ako zvládnu pokles záujmu zákazníkov o svoje produkty alebo služby. 

My v agentúre si však myslíme, že z každého obdobia počas roka sa dá vyťažiť a aj leto môže byť obdobie na získavanie nových zákazníkov.

Rozhodli sme sa preto spísať niekoľko tipov, ako by mohli biznisy počas leta efektívne využiť čas a podporiť svoje podnikanie.


Počas uhorkovej – letnej sezóny existuje niekoľko marketingových aktivít, ktoré môže firma vykonávať. Tu je niekoľko nápadov:

1. Sociálne médiá: 

Využite prítomnosť svojej firmy na sociálnych sieťach a zverejňujte pravidelný obsah. Sústreďte sa na letné témy, ako sú dovolenky, vonkajšie aktivity a letné zľavy. Zdieľajte fotografie a videá, ktoré vytvárajú príjemnú letnú atmosféru. Ukážte vašim fanúšikom, ako trávite leto, prípadne, kde vaši zamestnanci dovolenkujú.

     

    Obľúbené sú aj súťaže na sociálnych sieťach, kedy viete podporiť aj to, že ľudia vyhľadávajú produkty a služby spojené s letom. Môžete napríklad usporiadať súťaž o letné produkty. 

     

    2. Letné súťaže a giveaway: 

    Organizujte súťaže a giveaway prostredníctvom sociálnych médií alebo e-mailového marketingu. Ponúknite napríklad letné ceny, ako vstupenky na festivaly, plážové pomôcky alebo letné oblečenie.

    3. Letné zľavy: 

    Vytvorte letné zľavy pre vašich zákazníkov. Môžete ponúknuť zľavy na letné produkty alebo balíčky, ktoré sú špecifické pre túto sezónu. Napríklad, ak ste reštaurácia, môžete ponúknuť zľavy na osviežujúce letné nápoje alebo pokrmy.

    Ak ste e-shop a potrebujete predať tovar na sklade, využite letnú tému na odkomunikovanie výpredaja.



    4. Otvorené podujatia: 

    Ak je to možné, zorganizujte podujatie alebo deň otvorených dverí vo vašej firme. To môže zahŕňať letné predstavenia, ukážky produktov, ochutnávky alebo workshopy.

    Zorganizujte počas leta jednu alebo dve akcie a pozvite existujúcich aj potenciálnych klientov. Existuje množstvo podujatí, ktoré môžete organizovať: workshopy, dni otvorených dverí, večere, semináre atď. Môžete dokonca vyskúšať letnú grilovačku.

    Buďte kreatívni a majte na pamäti, že chcete motivovať svojich súčasných a potenciálnych zákazníkov – taška obsahujúca reklamné predmety a darčeky s logom vašej firmy je vždy vhodným nástrojom propagácie firmy.


    5. Partnerská spolupráca: 

    Vyhľadajte partnerské spolupráce s inými firmami, ktoré sú zamerané na letné aktivity. Ak prevádzkujete napríklad  hotel, môžete spolupracovať s miestnymi prevádzkovateľmi vodných športov alebo turistickými spoločnosťami. Príkladom môže byť hotel v centre Bratislavy, ktorý bude počas leta ponúkať plavby na Dunaji. 

    Prípadne viete ponúkať k svojim produktom aj partnerské predmety za lepšie ceny alebo zadarmo. 


    6. Letné portfólio produktov

    Spravte si revíziu dlhodobých kampaní. Môže sa stať, že ste zabudli podporiť na Googli alebo na sociálnych sieťach váš letný produkt. Ak máte napríklad e-shop s vínom, skontrolujte si či máte dostatočný rozpočet na propagáciu letných vín ako Prosecco alebo Frizzante. 

    Pozrite si aj dáta za minulý rok. Zistíte, aké produkty alebo služby vám najviac fungovali počas leta.



    7. Influencer marketing: 

    Spolupracujte s influencermi, ktorí majú záujem o letné aktivity a cieľovú skupinu, ktorú chcete osloviť. Veľa influencerov robí spolupráce počas leta mimo Slovenska. Ich sledovatelia na tento druh obsahu viac reagujú. Vy to viete využiť vo váš prospech. Dohodnite sa s influencerom, aby váš produkt spropagoval napríklad pri mori.


    Napíšte nám do komentára, ako vy zvládate letnú, uhorkovú sezónu a aké aktivity zvyknete robiť počas leta.

      Páčil sa vám náš článok?

      Zdieľajte na sociálnych sieťach.