Instagram je jednou z najpoužívanejších sociálnych sietí a zároveň siedma najnavštevovanejšia webová stránka na svete. Aktuálne má viac ako 1,28 miliárd aktívnych používateľov mesačne a obrovský potenciál na zviditeľnenie produktu či služby. Na úspešnú komunikáciu s minimálnym rozpočtom nie je potrebná žiadna raketová veda. Stačí sa držať základných pravidiel a výsledky sa určite dostavia. 

Zhrnuli sme 5 tipov, ktoré vám pomôžu vyrásť na Instagrame.


1. Hodnotný obsah

Hlavným kľúčom k úspechu akéhokoľvek profilu na Instagrame je vytvárať obsah, ktorý diváka bude zabávať, vzdelávať, inšpirovať, no predovšetkým mu odovzdá hodnotu. 

Zamerajte sa na témy, ktoré si budú chcieť ľudia uložiť alebo posielať medzi sebou. Jeden vysoko hodnotný a zdieľateľný obsah prekoná 5 príspevkov bez hodnoty. V prípade videa sa snažte docieliť „wow“ efekt alebo vzbudiť u sledujúceho pocit „aha, to som nevedel“.

Nezabudnite dať do popredia diváka, nie seba. Rozprávajte o téme, na ktorú ste expert, pútavým a zábavným spôsobom, stručne a výstižne. Každý si váži ľudí, ktorí idú priamo k veci. Dokonca aj Instagram vás odmení odporúčaním obsahu ostatným, ak je doba pozerania vysoká. 

V prípade, že vám dochádzajú nápady inšpirujte sa inými tvorcami alebo konkurenciou z vášho fachu. To, čo fungovalo im, bude pravdepodobne fungovať aj vám. Zoberte dobre fungujúci obsah, vylepšite ho a prispôsobte si ho. Recyklovať môžete aj svoj starší obsah doplnením nových poznatkov a lepším vizuálnym spracovaním.

 

2. Konzistentnosť

So svojím publikom je potrebné nepretržite komunikovať, pripomínať sa a udržiavať si pozornosť. Instagram chce, aby ste publikovali obsah každý deň a odmeňuje tých, ktorí tak robia. My však v agentúre vieme, že zverejňovať obsah každý deň je z časového hľadiska veľmi náročné, preto odporúčame zdieľať 3-5 príspevkov týždenne.

Príbehy nie sú náročné na prípravu, preto by ste ich mali využívať najčastejšie ako sa len dá, ideálne každý deň. Netreba to samozrejme preháňať. Veľké množstvo príbehov môže byť otravné. Zvoľte frekvenciu 1-4 príbehy na deň. 

Carousel je na prípravu náročnejší, preto ho môžete publikovať 1-2x za týždeň. 

Reelsko je aktuálne najsledovanejším formátom na Instagrame, preto by ste ho do svojho social plánu mali zaradiť oveľa častejšie, 2-3x za týždeň.

 

3. Trendové formáty

Až 89 % ľudí si otvára Instagram na smartfóne, preto je dobré prispôsobiť obsah práve tomuto rozhraniu – na výšku. Nie všetky formáty sú pre tvorcov obsahu prospešné. Vybrali sme naše 3 najobľúbenejšie, ktoré odporúčame kombinovať podľa vyššie spomenutého harmonogramu.  

Príbehy, známe ako stories, sú skvelým každodenným pomocníkom na nenáročnú prípravu dočasného obsahu, ktorý zmizne za 24 hodín. Prostredníctvom nich viete komunikovať so svojou komunitou interaktívnymi nástrojmi, ako sú anketa, otázky alebo posuvník s emoji. Využite ich na komunikáciu noviniek, aktualít, propagáciu udalostí s časovým odpočítavaním alebo na prelinkovanie vášho webu, blogu či e-shopu.

Carousel je príspevok, ktorý sa skladá z viacerých fotografií v jednom príspevku. Je ideálnym formátom na komunikáciu väčšieho množstva informácií. V priemere má 1,4x vyšší zásah a 3,1x vyšší engagement ako obyčajný post. Keďže algoritmus na Instagrame chce, aby používatelia na platforme strávili čo najviac času, môže ho podporiť a tým zvýšiť jeho dosah. Aby ste ním zaujali a docielili jeho prečítanie až do konca, musíte ľudí držať v napätí. Hlavné posolstvo príspevku nedávajte hneď na začiatok, ale až na jeho koniec a nezabudnite ľudí vyzvať na interakciu, napríklad uložením príspevku.  

Filmový pás alebo tzv. reelsko je aktuálne najobľúbenejším formátom všetkých tvorcov. Môžete ním odkomunikovať rozsiahle množstvo informácií a odovzdať hodnotu publiku oveľa zaujímavejším a atraktívnejším spôsobom, ako vyššie spomenuté formáty. Aj algoritmy ich majú najradšej, pretože diváka dokážu udržať pri obrazovke oveľa dlhšie.  

 

4. Udržanie pozornosti

Pre udržanie pozornosti vložte do reelska trendovú hudbu. Vyberajte také pesničky alebo zvukové stopy, ktoré boli čerstvo pridané a majú málo použití, prípadne pesničky, ktoré sú v práve bežiacich trendových videách. Pri ich použití je veľká pravdepodobnosť, že sa vďaka nim stanú aj vaše videá virálne.

Nie všetci však pozerajú reelska so zvukom, a preto je potrebné do videa vložiť aj titulky. V prípade, že vo videu nie sú, divák stráca kontext a odchádza. Ich rýchlosť a farbu prispôsobte tak, aby boli dostatočne čitateľné.


Vysoká kvalita fotiek a presný strih záberov v reelskach tiež pomáhajú udržať pozornosť diváka. Strihajte zábery do rytmu piesne, pridávajte animácie a sledujte, čo sa vášmu publiku páči viac. Nezabudnite, že na získanie pozornosti máte iba 2-3 sekundy. Preto prvá fotka v carousely alebo prvé zábery v reelsku musia byť proste „wow“.

 

5. Zvýšenie dosahu

Ako sme už naznačili, dosah príspevkov je možné zvýšiť pravidelnou aktivitou, vysokou kvalitou záberov a v neposlednom rade aj výzvou do akcie, tzv. CTA. Najčastejšie používanými sú uloženia príspevku, zanechanie komentára, lajknutie či zdieľanie príspevku. 

Aktuálny algoritmus Instagramu uprednostňuje v organickom zobrazovaní také videá, ktoré majú tendenciu ľudia ukladať. Táto akcia je jasným signálom pre algoritmus, že je obsah hodnotný do takej miery, že sa k nemu chce užívateľ vrátiť. Preto je potrebné sa pred tvorbou contentu zamyslieť, či by ste si daný príspevok alebo reelsko uložili aj vy.

Správna gradácia deja, dávka hodnotných informácií alebo napätie vo filmovom páse pomáhajú zvýšiť celkovú dĺžku sledovania, za ktoré vás algoritmus Instagramu odmení odporúčaním ostatným.

Hashtagy už dávno nie sú také dôležité, ako si mnohí myslia. Namiesto použitia 10-15 hashtagov zvolte radšej 5-8 relevantných, ktoré súvisia s daným obsahom. 

Starostlivosť o komentáre sa na prvý pohľad zdá ako nepotrebná, no v skutočnosti ukrýva veľký potenciál. Snažte sa na ne reagovať čo najskôr lajknutím a odpoveďou, ideálne otázkou, aby ste rozprúdili konverzáciu. 

Budeme radi, ak naše rady využijete a ozvete sa nám, aké výsledky ste pomocou nich dosiahli. 

    Páčil sa vám náš článok?

    Zdieľajte na sociálnych sieťach.