459 miliónov aktívnych používateľov mesačne! Čísla hovoria jasnou rečou o tejto obľúbenej platforme, ktorá možno nevyvoláva takú pozornosť ako Instagram či Facebook, ale podľa štatistík je v súčasnosti druhou najrýchlejšie rastúcou sieťou na svete. Čo robí Pinterest takým špeciálnym a prečo by ste sa mali pustiť do jeho využívania vo svojej marketingovej stratégii? To vám prezradíme v nasledujúcich riadkoch.


Čo je to vlastne Pinterest?

Ide o ,,online nástenku“, na ktorú si môžete pripnúť obľúbený obrázok, video alebo produkt a zdieľať ho so širokým publikom ľudí. Pinterest tak môžeme označiť aj ako sociálnu sieť, na ktorej nájdete množstvo inšpirácií. 

Napríklad, ak budete chcieť zariadiť detskú izbu, ale nemáte presnú predstavu o tom, ako by mala vyzerať, do vyhľadávača na Pintereste si zadáte kľúčové slová a nájdete tisícky nápadov, ktorými sa môžete inšpirovať.

Vedeli ste, že: charakteristický názov pre obrázky, videá a produkty na sociálnej sieti Pinterest sa označuje ako ,,piny“? Užívatelia si ich uložia v prípade, že sa im páčia a môžu sa k nim kedykoľvek vrátiť ako k záložke. 

Vyše 840 000 slovenských užívateľov

Podľa doteraz zistených informácií je na Pintereste už vyše 840 000 slovenských používateľov. Táto sociálna sieť sa na slovenskom trhu čoraz viac rozrastá. Je totiž známe, že oproti minulému roku stúpol počet slovenských používateľov o viac ako 160 tisíc ľudí, zatiaľ čo počet na Facebooku a Instagrame klesol. 


Zdroj: https://kremsa.sk/pinterest-marketingovy-nastroj-s-obrovskym-potencialom/

Na slovenskom trhu využívajú Pinterest viac ženy ako muži. Na základe percentuálnych údajov ide o 73,4 % slovenských užívateliek, pričom mužov je len niečo málo cez 20 %. Samozrejme, ak začnete inzerovať na Pintereste, osloviť môžete aj ľudí zo zahraničia. Denne si na tejto sociálnej sieti hľadajú inšpirácie milióny ľudí, a až 83 % používateľov nakupuje na základe obsahu, ktorý bol zdieľaný na Pintereste.

Aké sú podmienky na inzerovanie?

Pokiaľ chcete nakopnúť váš marketing, možnosť inzerovať máte aj na Pintereste. Má to však isté podmienky. Vo všeobecných zásadách platí, že Pinterest je sociálna sieť určená pre ľudí starších ako 13 rokov. Bez dosiahnutia tohto veku si nebudete môcť založiť účet.

Ak chcete inzerovať, vaša doména musí byť staršia ako 9 mesiacov. Na inzerovanie je možné využiť feed ako na Heureku. Následne si vytvoríte vlastnú kampaň, ktorá zahŕňa niekoľko reklamných skupín. Nastavte si rozpočet, ponuku a zamerajte sa na svoju cieľovú skupinu. Môžete tiež propagovať svoje piny, vďaka ktorým dosiahnete ešte lepšie výsledky. 

Obľúbené formáty pinov

Ak chcete na Pintereste zaujať a vyniknúť, musíte sa snažiť o zvolenie si vhodného formátu pinu, keďže konkurencia je na tejto sociálnej sieti veľmi silná. Čo sa týka samotných formátov, sú veľmi podobné ako tie na Instagrame či Facebooku. Pridávať môžete obrázok, video, prípadne karusel – viacero obrázkov za sebou v jednom príspevku. 

Pomer strán: 9:16 (minimálna veľkosť 1080 × 1920), pri karuseli alebo zbierkach treba zvoliť veľkosť obrázka s pomerom strán 1:1 alebo 2:3.

Maximálne 20 MB na obrázok alebo 100 MB na video, 3s – 60s na video.

Ak chcete zabezpečiť, aby boli text a ďalšie prvky viditeľné na všetkých zariadeniach, musíte dodržiavať takzvanú bezpečnú zónu. Dôležitý obsah umiestnite dostatočne ďaleko od okrajov obrázka alebo videa s rozlíšením 1080 × 1920:

Horná časť: 270 pixelov

Vľavo: 65 pixelov

Vpravo: 195 pixelov

Spodná časť: 440 pixelov

 

Ukážky reklám:

  • Statický pin vo formáte pre stories

 

  • Statický pin v menšom formáte – do feedu.

 

  • Karusel – na karuselovú reklamu je možné pridať 2 – 5 obrázkov.

 

Existujú aj tzv. rich pins, v rámci ktorých môžete pridať nejaké užitočné dáta navyše. Napríklad, ak publikujete nejaký recept, ľudia po kliknutí na príspevok uvidia aj suroviny a postup.

Nezabúdajte: Na Pintereste môžete využiť aj idea pins, ktoré sa podobajú príbehom na Instagrame. Pozostávajú z maximálne 20 – tich stránok v rámci jedného príspevku.

TOP kategórie na inzerovanie

Za najobľúbenejšiu kategóriu na Pintereste sa považujú dekorácie do domu. Táto kategória si získala viac ako 23 miliárd pinov a objavila sa na 680 miliónoch nástenkách. Mimoriadne obľúbené sú tiež odvetvia ako DIY (do it yourself), jedlo a pitie, dámska móda, zdravie, krása, cestovanie, svadba, domácnosť a mnoho ďalších


Zdroj: https://seosandwitch.com/popular-categories-on-pinteres/

 

Ak sa chcete odlíšiť od konkurencie, základom je vytvoriť kvalitný príspevok. Keďže až 82 % ľudí používa Pinterest na mobilnom telefóne, odporúčaná je tvorba vertikálneho obsahu. Ten nezabúdajte optimalizovať pre SEO tak, aby ste zapojili vhodné kľúčové slová už v samotnom nadpise a popise. No a, samozrejme, na prvom mieste je tiež vysoká kvalita rozlíšenia. 

Zvýšená návštevnosť webovej stránky

Medzi hlavné benefity inzerovania na Pintereste patrí rozhodne vyššia návštevnosť webovej stránky. Keďže táto online platforma vám umožní kreatívne prezentovať produkty a užívatelia si budú môcť kliknúť priamo na odkaz vašej webovej stránky, vedie to aj k vyšším predajom. Okrem iného, Pinterest patrí medzi najlepšie platformy, ktoré vám dokážu zabezpečiť konzistentnú návštevnosť webu. 

Nižšia cena za reklamu

Tak, ako na iných sociálnych sieťach, aj na Pintereste si môžete zaplatiť za reklamu a dosiahnutie ešte väčších úspechov za propagovanie vašich produktov či služieb. Platená reklama je tu tiež založená na systéme PPC. Čo sa týka reklamných formátov, propagovať môžete obrázky, videá, kolekcie, prípadne jednotlivé produkty. Pri vytváraní reklamných kampaní si nastavíte svoj cieľ a vytvoriť si tak môžete reklamu na mieru. Tá je, okrem iného, výrazne cenovo nižšia ako na Instagrame alebo Youtube. Hoci sa každá kampaň a formát reklamy líši, priemerná cena reklám na Pintereste v roku 2021 bola 1,37 EUR za kliknutie. Pre porovnanie, priemerná cena reklám na Instagrame bola 3,26 EUR a na Youtube 2,93 EUR.

Dôkladné analýzy

V neposlednom rade vám dokáže Pinterest poskytnúť aj podrobné analýzy. Vďaka ním tak môžete efektívne zlepšiť svoju marketingovú stratégiu a zamerať sa na nedostatky. Pinterest je platforma, ktorá poskytuje dáta o dosahu, demografických údajoch publika a interakciách. Môžete veľmi jednoducho zistiť, ako sa darí vášmu obsahu na Pintereste, kto je vašou cieľovou skupinou a čo vo vami vytvorenej stratégii funguje alebo, naopak, nefunguje. 


Zdroj: https://later.com/blog/pinterest-analytics/

 

Nezabúdajte: Vďaka dôkladnej analýze z Pinterestu môžete zlepšiť povedomie o svojej značke, zvýšiť predaj a získať aj cenné informácie, ktoré vám pri inovácii vašej marketingovej stratégii zaručene pomôžu. 

Ako si nastaviť vhodnú reklamnú kampaň a získať čo najviac potencionálnych zákazníkov sa dozviete v ďalších článkoch na našom webe. Preto nezabudnite odoberať náš newsletter, aby vám neuniklo nič zo sveta online marketingu.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.