Marketing je živý organizmus, ktorý sa neustále vyvíja. Sme svedkami neustálych zmien, nových technológií, pribúdajúcich funkcií a vylepšení, až to je niekedy náročné všetko zachytiť a patrične na to reagovať. Čo môžeme očakávať od tohto roku?

V tomto článku sa pozrieme na 4 marketingové trendy, ktoré vám pomôžu podporiť rast v podnikaní.


AI v marketingu

Najväčší boom roka 2023 bude s istotou pokračovať a zlepšovať sa závratnou rýchlosťou. Už teraz uľahčuje mnohým marketérom prácu, šetrí čas a v mnohých prípadoch aj peniaze. 

Chatboty a aplikácie na odosielanie správ pomocou AI prinášajú revolúciu do interakcií so zákazníkmi a to poskytovaním zážitkov a okamžitých riešení, čo pomáha budovať autentickejšie spojenia so zákazníkmi.  

ChatGPT je skvelým pomocníkom pre copywriterov, ktorí hľadajú inšpiráciu, nápady a rýchle texty do social príspevkov alebo kampaní. Aby ste získali čo najpresnejšiu zhodu s očakávaniami, ktoré od AI máte, dbajte na precíznu prípravu zadania. 

Adobe Express, Adobe Firefly a ďalšie grafické nástroje založené na AI pomáhajú urýchliť grafikom prípravu alebo opravu chýb pri ich práci. Netreba však zabúdať, že všetky nástroje nie sú ani zďaleka dokonalé a na ich rozvoji vývojári stále pracujú.

Všetky spomínané nástroje založené na AI, spolu s nástrojmi hlasového vyhľadávania a prediktívna analytika, sa ešte viac rozšíria. Ak chcete uľahčiť prácu sebe a svojim zákazníkom, zvážte zavedenie AI do interných procesov a do ponúkaných služieb zákazníkom. 

Influencer Marketing 

Súčasná doba je založená na pozornosti. Čím väčšiu ju máte, tým lepšie sa darí predajom a  nadväzovaniu nových spoluprác. Z pohľadu spotrebiteľov je veľmi dôležitá autentickosť influencera, prejavenie záujmu o svoju komunitu, odpovedanie na komentáre či pravidelné live streamy s odpoveďami na najčastejšie otázky. Čím väčšie publikum daný influencer má, tým je náročnejšie tieto aktivity zabezpečiť v uspokojivej miere a budovanie vzťahu influencera so svojím publikom je tak o čosi ťažšie. 

Menší influenceri majú v tomto výhodu. S publikom vedia nadviazať oveľa bližší vzťah, čím sa zásadne zvyšuje dôvera a lojálnosť, ktorú firmy tak veľmi potrebujú a vyhľadávajú. Tento trend pomáha rásť mikroinfluencerom s menšími, ale veľmi angažovanými followermi. S ohľadom na to zvážte spoluprácu s influencermi, ktorí majú viac špecializovaných a cielených publík, a ktorí uznávajú hodnotu autentickosti. 

Video obsah 

Krátke videá, reelska, živé vysielanie a celkovo interaktívny obsah sú v marketingu čoraz dôležitejšie. Dominancia videoobsahu bude pretrvávať aj v roku 2024 a to hlavne vo formáte na výšku, ktorý je aktuálne najpopulárnejším formátom v rámci video obsahu. 

Ich hlavnými výhodami sú krátka dĺžka a jednoduchosť. Aj sociálne siete, ako napr. Tiktok či Instagram neustále prinášajú nové možnosti na ich tvorbu, čím sa stávajú ešte prístupnejšími a žiadanejšími. Krátke videá efektívne pritiahnu pozornosť a udržia záujem používateľov, čo je neoceniteľné v neustále sa meniacom digitálnom prostredí.

Čím lepšie dokážete aplikovať tento trend vo svojom podnikaní a ste schopní pútavo a dynamicky komunikovať posolstvá svojej značky, tým skôr získate konkurenčnú výhodu. Budujte teda obsah, ktorý je pútavý, výstižný, zrozumiteľný, no predovšetkým moderný a trendový.

Udržateľnosť a spoločenská zodpovednosť 

V poslednom kvartáli minulého roka bola jedna z najrozoberanejších tém “zavádzanie spotrebiteľov o pravdivosti a miere udržateľnosti produktov”. Keďže záujmy životného prostredia sa naďalej dostávajú do centra pozornosti, spotrebitelia čoraz viac hľadajú značky, ktoré sú v súlade s ich hodnotami. 

Pre dosiahnutie úspechu bude nutné, aby firmy prijímali trvalo udržateľné a cieľovo orientované marketingové stratégie, ktoré sú autentické pre ich značky. Nie je dostatočné len prezentovať ekologické iniciatívy, ale ich aj aktívne integrovať do kultúry podniku a aplikovať ich do svojich postupov. 

Ak sa chytíte tohto trendu, budete mať vyššiu šancu pritiahnuť a udržať si verných a spoločensky zodpovedných zákazníkov. Odporúčame preto zvážiť komunikáciu tejto témy.  

S istotou môžeme už teraz povedať, že o slovo sa hlási niekoľko silných trendov, ktoré rozhodne stoja o vašu pozornosť. Ich pochopenie a správne aplikovanie môžu výrazným spôsobom pomôcť rastu a zvýšeniu hodnoty vašej značky, čo považujeme za nevyhnutné pre udržanie relevantnosti a konkurencieschopnosti na dnešnom neustále sa meniacom trhu. 

Všetky trendy a novinky v marketingu neustále monitorujeme a na našich sociálnych sieťach sa delíme o tie najzaujímavejšie. Ak by ste sa o tejto téme chceli dozvedieť vždy medzi prvými, určite nás sledujte na našich sociálnych sieťach. 

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.