logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image

Marketing PPC June 8, 2018

Ako na Search? Part 3

Written by Viliam

comments 0

Vítame vás pri štvrtej časti nášho pravidelného vzdelávania. V prvých dvoch článkoch sme spoznali Google AdWords a pochopili význam zopár užitočných termínov. V tom ďalšom sme krok za krokom postupovali pri voľbe štruktúry účtu a analyzovali kľúčové slová. Dnes pokračujeme tvorbou kampaní a do nich patriacich reklamných skupín. Žiadny oddych, treba pokračovať!

1 – Vytvor svoju prvú kampaň  

Zvolili sme si tú správnu štruktúru a nezanedbali sme ani lov na tie najlepšie kľúčové slová. Nadišiel ten správny čas na to, aby sme postavili základy prvej reklamnej kampane. Ktorou začať? Ideálne tou s najvyššou prioritou. Následne budeme pokračovať pomyselným rebríkom významnosti smerom nadol k menej dôležitým kampaniam.

Jednou z najdôležitejších vecí, ktorým treba venovať maximálnu pozornosť, je úvodné nastavenie kampane. Áno, znie to jednoducho. Ono to aj je jednoduché, no mnohí majú tendenciu nastaviť si zopár vecí nie práve ideálne. Tieto pochybenia im potom doslova požierajú rozpočet, a to úplne zbytočne. Múdry sa poučí na cudzích chybách, preto si pre istotu všetko dva krát skontrolujeme.

Typ kampane

Google vás od začiatku bude nabádať k tomu, aby ste si zvolili kampaň typu Vyhľadávacia sieť s optimalizovanou obsahovou. Môže to znie akokoľvek lákavo, no tomuto sa treba veľkým oblúkom vyhnúť.

Je dobré držať vyhľadávaciu sieť oddelenú od obsahovej. Prečo? Najmä kvôli lepšej kontrole nad kampaňami, analýze ich výkonností a potenciálnej optimalizácii. Neplaťte viac ako je nutné.  

Ako takúto kampaň nazvať? Aby ste sa v ich množstve nestratili a mali absolútny prehľad, odporúčam si kampane nazvať nasledovne. Povedzme, že mám v e-shope sekciu ponúkajúcu betóny pre hokejových brankárov. E-shop funguje v rámci Slovenska a Česka, preto si tú to kampaň rozdelím na dve a prvú nazvem: SK | Search | Betóny. Tak už z názvu viem, ktorej krajiny sa kampaň týka, v akej sieti beží a aké reklamné skupiny sa v nej ukrývajú.

Nastavenie geografického cielenia

V rámci tohto bodu si treba dať záležať na tom, aby ste cielili na ľudí v relevantných oblastiach. Ak ponúkate svoje produkty v slovenskom e-shope, tak cielime, samozrejme, na celé Slovensko. Ak však ponúkate rozvoz kvetov po Bratislave, nebudete predsa svoje služby ponúkať v Žiline.

Nezabúdajte ani na vylučovanie oblastí. Ak by ste ponúkali pracovné miesta pre Slovákov a budete cieliť na okruh 60 km od Bratislavy, treba vylúčiť Rakúsko, Maďarsko a Česko.

Nastavenie jazykov

Možno si myslíte, že keď cielite na ľudí na slovenskom internete, tak stačí zvoliť slovenčinu. Nie je tomu celkom tak. Ľudia môžu mať, často aj nevedomky, nastavené svoje prehliadače v češtine alebo angličtine. Preto treba aj tieto jazyky zaradiť do výberu.

Nastavenie cenových ponúk

Odporúčam manuálne nastavovanie cenových ponúk, ibaže by ste chceli, aby vám to celé riadil Google. Tak budete mať plnú kontrolu nielen nad cenami, ktorú ponúkate za kľúčové slová, ale aj nad čerpaním rozpočtu. Nezabúdajte teda zaškrtnúť „manuálne“.

Akú maximálnu cenu za klik teda nastaviť pre každé z kľúčových slov? Toto môžete urobiť pre každé kľúčové slovo zvlášť, čo odporúčame. Zaberie to nejaký čas, no časom sa to vyplatí. Možnosť vylepšenej CZK je vhodné minimálne odskúšať.

Neskôr už budete túto cenu len upravovať vzhľadom na vyhľadávaciu pozíciu slova, percento stratených zobrazení a možnosti vášho rozpočtu. Nastavenie denného rozpočtu je ešte dôležitejšie. Treba si stanoviť, koľko ste ochotní za deň minúť a kde je váš strop.

1 – Vytvor svoju prvú reklamnú skupinu

Čo potrebujete na to, aby ste rozbehli svoju prvú reklamnú kampaň? Presne tak. Sú to reklamy. Ako sme si už spomínali, reklamy sú viazané ku konkrétnym kľúčovým slovám v rámci reklamnej skupiny. Z toho nám vyplýva, že prvým krokom bude tvorba reklamnej skupiny.

V rámci novovytvorenej kampani pomocou tlačidla so symbolom + pridáte reklamnú skupinu. Začíname výberom názvu. Vezmime si opäť ako príklad hokejové betóny a predpokladajme, že chcem využívať kľúčová slová v presnej a voľnej modifikovanej zhode. V tom prípade si vytvorím dve reklamné skupiny, jednu nazvem RS | Betóny EX a druhú RS | Betóny BMM. Voľba je však plne na vašom rozhodnutí, toto berte len ako príklad.

Tvorba reklamy

V ďalšom kroku je potrebné vytvoriť reklamy, pretože bez nich reklamné skupiny nebude možné spustiť. Ako na to? Pri jej tvorbe treba mať na mysli nasledovné:

Počet znakov

Google vás ihneď po tom čo prekročíte limit upozorní.  Limit pre prvý nadpis je 30 znakov. Pre druhý platí to istí. V popise je možné použiť až 80 znakov. Čo sa týka URL adresy, na ktorú, človeka smerujete, tam sa o limit báť nemusíte.

Relevancia

Reklama musí reflektovať nielen kľúčové slovo, ktoré ju spustilo, ale aj stránku, ktorej brány otvára. Váš potenciálny zákazník by si mal pri pohľade na reklamu povedať, že toto je presne to, čo hľadal. Preto v jej nadpisoch alebo v popise musí byť ním vyhľadávané kľúčové slovo.

Každá reklama z reklamných skupín by mala človeka doviesť na adekvátnu vstupnú stránku (tzv. landing page). Na tomto bode si dajte záležať, je dôležitý. Ak niekto na internete hľadá spomínané betóny, tak priveďte priamo do sekcie s betónmi a nie na hlavnú stránku e-shopu.

Tipy a triky

Rád ako nastaviť tie najlepšie a najlákavejšie reklamy je plný internet. Odporúčam vám prečítať si toho najviac a vziať si z toho to podstatné. Každý má tak trochu svoju pravdu. Výborné sú aj odborné školenia. Dozviete sa tam napríklad aj to, že ľudia milujú čísla. Ideálne ak sú spojené s nejakými akciami alebo zľavami. Aký bude vzhľad reklám závisí aj od toho, v ktorom odvetví sa váš biznis nachádza. Nezabúdajte ani na reklamy konkurencie. Dajte si teda nejaký čas na štúdium a dotiahnite svoje reklamy k dokonalosti.

Vo všeobecnosti platí, že ideálne pre každú reklamnú skupinu vytvoriť 2-3 rozdielne reklamy. Je to najmä z dôvodu testovania. Po nejakom čase budete môcť porovnať výkonnosť reklám a vybrať tú, ktorej sa darí najviac. Na druhej strane tie, ktoré zaostávajú, môžete nahradiť novými.

Proces schvaľovania reklamy

Zamietnutie reklamy zo strany Googlu nemusí vždy znamenať koniec sveta. Ak sa tak však stane po vedomom porušení pravidiel, môže to znamenať mierne problémy, negatívne ovplyvniť výkon a spustenie reklám bude meškať. Google to nemá rád a my predsa chceme s ním byť za dobre.

Zamietnutie reklamy je vždy jasne zdôvodnené a je len na vás, aby ste problém odstránili. V prípade, že Google zamietol reklamy nedôvodne a ste si tým istý, zavolajte na podporu a vysvetlite im problém. Radi vám s nim pomôžu a vaše reklamy schvália.

Vkladanie relevantných kľúčových slov do reklamnej skupiny

O kľúčových slovách sme si toho už narozprávali, no nebude na škodu pripomenúť si to najdôležitejšie. Zoznam slov v rámci reklamnej skupiny by nemal byť dlhý, odporúča sa ich maximálne 20. Tieto musia byť maximálne relevantné k svojim reklamám a vstupným stránkam.

Na pamäti treba mať aj to, že automaticky sa kľúčové slová pridávajú vo voľnej zhode. Preto toto treba upraviť a pomocou špeciálnych symbolov tieto zaradiť aj do iných typov.

Frázová zhoda má “úvodzovky”, presná sa označuje [hranatými zátvorkami] a voľná modifikovaná potrebuje mať pred +každým +slovom +znamienko +plus. Odporúčam si pre každú zo zhôd vytvoriť separátnu reklamnú skupinu.

Gratulujeme! Úspešne ste si vytvorili svoju prvú kampaň, reklamnú skupinu, reklamu a zoznam kľúčových slov. Či to je už konečne všetko? To ani náhodou. Nabudúce, v štvrtej časti článku Ako na Search? Si to „doklepneme“ do konca a povieme si aj zopár posledných rád ako na starostlivosť o účet. Vidíme sa nabudúce.