Október je za nami a my vám opäť prinášame prehľad toho najdôležitejšieho, čo sa v online marketingu udialo. Pripravení?

 

Na Facebook dorazil Marketplace

online novinky marketplace

Začíname Facebookom, ktorý prvé októbrové dni otvoril svoj nový Marketplace, miesto na ktorom sa stretávajú obchodníci s kupcami. Na Marketplace nájdete predovšetkým produkty vo vašej blízkosti. Samozrejme, môžete ich filtrovať podľa rôznych kritérií a hľadať prostredníctvom vstavaného vyhľadávania. Marketplace si prvé dni vyslúžil množstvo kritiky, na hodnotenie je však ešte stále veľmi skoro. Uvidíme 🙂

 

Užitočný reklamný plánovač dorazil na Facebook

online novinky facebook planovac

Facebookom hneď aj pokračujeme. Začiatkom októbra pustil do sveta nový nástroj, ktorý pomôže inzerentom s reklamným plánovaním. Prináša 3 kľúčové možnosti a to:

  • Odhad dosahu kampane na základe rozpočtu, umiestnenia a zvoleného publika
  • Porovnávanie rôznych plánov navzájom
  • Zdieľanie vytvorených plánov cez email alebo cez exportovateľný CSV súbor

 

Zarábajte na Instant Articles

A do tretice opäť Facebook. Instant Articles sú na svete už nejaký ten týždeň. Autori mali spočiatku zmiešané pocity z tohto nástroja. Články sa nenachádzali na webe autora a tí tak prichádzali o cenný traffic a o potenciálne zárobky. To sa však môže zmeniť novým plánom monetizácie. Prednedávnom sme informovali o možnosti zarobiť si na Tumblr. Je toto odpoveď?

 

Google predstavil nové rozšírenie o správu v AdWords

Na chvíľu si od Facebooku oddýchneme. Google totiž v polovici októbra predstavil novú možnosť, ako vás môžu vaši zákazníci kontaktovať. V reklamách vo vyhľadávaní je teraz možné nastaviť tzv. rozšírenie o správu. Funguje to tak, že do vašej reklamy sa pridá tlačidlo, vďaka ktorému vám návštevník môže priamo zaslať správu a vyžiadať si informácie, službu či cenovú ponuku. Ak návštevník využije túto možnosť, Google vám zaúčtuje takú istú cenu, ako keby sa niekto preklikol z reklamy na váš web.

 

Facebook testuje konverzačné témy

online novinky facebook konverzacia

A sme opäť pri Facebooku. V druhej polovici októbra oznámili testovanie novinky – konverzačných tém. Tie sa zobrazujú/budú zobrazovať v Messengeri a majú za úlohu poskytnúť počiatočnú tému na konverzáciu. Sú založené na tom, čo vaši priatelia robili, počúvali, kde boli alebo čo plánujú. Prvé zmienky o tejto novinke sa začali šíriť Twitterom a nám neostáva nič iné, iba čakať, či sa dostane aj medzi verejnosť.

 

Pinterest má za sebou dôležitý míľnik

online novinky pinterest

Pokračujeme míľnikom Pinterestu, ktorý prekonal 150 miliónov aktívnych mesačných užívateľov. Pokračuje tak v silnom raste.

 

Halloween v podaní Facebooku

Ani koniec októbra Facebook nespal. Od prebratia aplikácie MSQRD sa snaží aplikovať jeho funkcie aj do iných platform a dobehnúť tak Snapchat. Na Halloween sa objavila možnosť pridať masku na svoju tvár počas live vysielania. A keďže to bol Halloween, tak šlo, samozrejme, o rôzne strašidelné masky.

 

Zbohom Vine

online novinky koniec vine

Vine predstavoval revolúciu v oblasti internetovej zábavy. Krátke 6-sekundové videá boli veľkým trendom a aj dnes disponujú obrovskou fanúšikovskou základňou. Preto bolo oznámenie o jeho zrušení celkom šokujúce. Ale keď sa na celú vec pozrieme bližšie, dalo sa to očakávať. Platformu vlastní Twitter, ktorý je momentálne v boji o prežitie a hromadne okresáva svoje produkty a služby. Každopádne, ďakujeme ti Vine sa množstvo zábavy.

 

To je nateraz všetko. Vidíme sa opäť o mesiac.

Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.