logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image
Marketingový slovník.

Content plán.

Content plán (alebo redakčný plán) je strategický dokument alebo kalendár, v ktorom sú naplánované všetky formy a druhy obsahu, ktoré bude značka publikovať v digitálnych kanáloch – najčastejšie na sociálnych sieťach, blogu, webe, v e-mailových kampaniach alebo video platformách. Jeho cieľom je zabezpečiť pravidelnú, konzistentnú a efektívnu komunikáciu so zákazníkmi.

 

Hlavné prvky content plánu

  • Dátum a čas publikovania: Kedy bude daný obsah zverejnený.
  • Typ obsahu: Napríklad blogový článok, príspevok na Facebook, video na YouTube, infografika a pod.
  • Téma a cieľová správa: O čom bude obsah a akú hlavnú myšlienku má odovzdať.
  • Cieľová skupina: Koho má obsah osloviť – napríklad nových zákazníkov, existujúcich klientov, fanúšikov značky a pod.
  • Distribučný kanál: Na ktorom médiu sa obsah objaví – web, sociálne siete, e-mail newsletter atď.
  • Zodpovedná osoba: Kto je zodpovedný za vytvorenie, schválenie a publikovanie obsahu.

 

Prečo je content plán dôležitý?

Dobré naplánovanie obsahu pomáha firmám systematicky budovať značku, rozvíjať vzťahy so zákazníkmi a plniť marketingové ciele. Vďaka content plánu:

  • nevynecháte dôležité príležitosti ako sezónne kampane či sviatky,
  • môžete včas pripravovať kvalitný obsah bez stresu,
  • dokážete efektívnejšie koordinovať prácu v tíme,
  • dlhodobo posilňujete online prítomnosť značky.

 

Príklad jednoduchého content plánu

Tu je ukážka redakčného plánovania na 1 týždeň pre menšiu značku na sociálnych sieťach:

DátumTyp obsahuTémaKanálZodpovedná osoba
Pon, 3.6.Instagram postPredstavenie nového produktuInstagramMarketingový manažér
St, 5.6.Blog článokTipy na používanie produktuWeb/blog + FacebookCopywriter
Pia, 7.6.NewsletterAkcia na víkendE-mailingCRM špecialista

 

Zhrnutie

Content plán je základným nástrojom každého úspešného online marketingu. Pomáha plánovať, organizovať a pravidelne publikovať cielený obsah, ktorý buduje značku, zvyšuje záujem zákazníkov a prispieva k dosahovaniu obchodných výsledkov. Pre začiatočníkov aj skúsených marketérov predstavuje neoceniteľnú pomôcku v každodennej práci.