logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image
Marketingový slovník.

Copywriting.

Copywriting je proces písania textov (tzv. copy), ktorých cieľom je presvedčiť čitateľa, aby vykonal určitú akciu – napríklad kúpil produkt, prihlásil sa na odber newslettera, klikol na odkaz alebo sa registroval na webovej stránke.

Jednoduchá definícia

Copywriting je umenie a zároveň zručnosť vytvárania pútavých, presvedčivých a marketingovo účinných textov pre reklamu a online komunikáciu.

 

Kde sa využíva

  • Na webových stránkach (napr. hlavné nadpisy, popisy produktov, predajné stránky)
  • V reklamných kampaniach (Google Ads, Facebook Ads a pod.)
  • V e-mailovom marketingu
  • V príspevkoch na sociálnych sieťach
  • V tlačených a digitálnych letákoch a brožúrach
  • Vo videoreklamách a skriptoch

 

Úlohy copywritera

Copywriter je človek, ktorý tieto texty píše. Jeho hlavnou úlohou je pomocou slov:

  • zaujať cieľové publikum,
  • vysvetliť výhody produktu alebo služby,
  • vytvoriť dôveru,
  • motivovať k želanej akcii (tzv. call-to-action).

 

Čím sa líši copywriting od bežného písania?

Na rozdiel od písania blogov, článkov alebo literatúry je copywriting zameraný na predaj alebo marketingový cieľ. Texty musia byť stručné, jasné, čitateľné a zároveň natoľko presvedčivé, aby viedli čitateľa k akcii.

 

Efektívny copywriting obsahuje

  • Silný nadpis
  • Jasne formulované výhody
  • Emočné i logické argumenty
  • Výzvu k akcii (CTA – Call To Action)
  • Formu, ktorá zodpovedá cieľovej skupine

 

Tipy pre začiatočníkov

  • Skúmajte svoju cieľovú skupinu – ako premýšľa, čo potrebuje, čo ju zaujíma.
  • Zdôrazňujte výhody (benefity), nie len vlastnosti produktu.
  • Píšte jednoducho a zrozumiteľne.
  • Testujte rôzne formáty a nadpisy (A/B testovanie).

 

Zhrnutie

Copywriting je kľúčovým prvkom online marketingu. Pomáha firmám komunikovať hodnotu produktov a služieb efektívnym spôsobom. Kvalitne napísaný text môže mať zásadný vplyv na predaje, viditeľnosť a budovanie značky.