Práve ste sa dostali na posledný súhrn noviniek roka 2016. December bol očividne vo vianočnej nálade, pretože nás obdaroval množstvom noviniek. Poďme sa na nich pozrieť bližšie 🙂
Poďme na virtuálnu párty!
Skúšali ste už Oculus Rift? Okrem množstva vtipných momentov prináša prvý kontakt s virtuálnou realitou. O bude sa rozvíjať ďalej. Oculus VR predstavila koncepciu virtuálnej „sociálnej siete“. Prostredníctvom virtuálnej reality sa budete môcť stretávať so známymi v spoločných miestnostiach. Bude stačiť prepojiť Facebook alebo Oculus účet s kamošmi a môžete začať. V roku 2017 by mala táto funkcia byť sprístupnená všetkým používateľom Oculus Rift.
Nový AdWords Editor je von
AdWords Editor je neoceniteľná pomôcka každého PPCčkára. Po každej veľkej zmene však chvíľu trvá, pokiaľ sa novinka dostane aj do Editora. Naposledy sme takto čakali pri príchode rozšírených reklám vo vyhľadávaní. A nie je to vždy iba o novinkách, pár maličkostí, ktoré sa dajú robiť priamo v AdWords v Editore stále chýbajú. Príchodom verzie 11.7 sa však možnosti Editora opäť rozšíria. Nová verzia podporuje relatívne nové bumber ads, môžeme vytvárať a editovať rozšírenia o lokalitu a máme nové možnosti tvorby Gmail reklám a responzívnych reklám.
Facebook Messenger vám pripomenie dôležité veci
Messenger od Facebooku prešiel poslednými mesiacmi mnohými zmenami a december nebol výnimkou. V tichosti testuje novinku pod názvom Reminders. Ako funguje? Veľmi jednoducho, kedykoľvek v chate uvediete dátum alebo čas, Messenger vám ponúkne možnosť nastaviť upomienku.
Na Instagrame vám už neunikne nič
Facebook sa totiž rozhodol do Instagramu implementovať funkciu, ktorú on sám už má dávno. Ide o možnosť uložiť si príspevok. K príspevkom, ktoré vás zaujali, sa tak môžete vrátiť neskôr a nemusíte mať obavy, že ho nenájdete.
Twitter mení poradie príspevkov
To, čo iné sociálne siete urobili už dávno, prišlo aj na Twitter. Aj ten mení poradie zobrazovania príspevkov z chronologického (od najnovšieho po najstarší) na algoritmický. Twitter bude teda zobrazovať vyššie príspevky, ktoré bude považovať zo vhodné pre vás.
Facebook bojuje s falošnými správami
Facebook pokračuje v boji so zavádzajúcimi, klamlivými a falošnými správami. Najnovšou zmenou je jasné označenie správ, ktoré boli užívateľmi označené ako falošné. Pri zdieľaní takto označených správ vyskočí upozornenie, či naozaj chcete takýto príspevok zdieľať. Navyše ich nebude možné promovať platenou reklamou. Všetko však stále stavia na samotných používateľoch, ktorí budú musieť nahlásiť takýto príspevok.
Facebook udáva tón v bitke o najlepšiu livestreaming platformu
Rok 2016 môžeme podľa môjho názoru označiť ako rok nástupu live vysielania. Sociálne siete sa predbiehajú v tom, ktorá ponúkne najlepšiu platformu na livestreaming. Koniec roka sa pokúša strhnúť na svoju stranu Facebook, ktorý prináša možnosť 360-stupňového vysielania. Po úvodnom teste by táto možnosť mala byť globálne prístupná.
V novom roku si dajte pozor na zmeny v AdWords
Nezabudnite si dať do poriadku vaše AdWords účty. Na konci januára totiž prestanú byť funkčné staré reklamy vo vyhľadávaní, ostanú už iba nové rozšírené. Taktiež v decembri Google oznámil ďalšiu zmenu a to, že od 18. januára bude možné bannery zobrazovať aj v reklamných skupinách bez zacielenia, tak sa uistite, že zacielenia máte nastavené správne.
Toľko odo mňa 🙂 Dúfam, že cez sviatky ste si parádne oddýchli a ste pripravení na nový rok, ktorý bude určite plný digitálnych noviniek. Pri našom sumári sa tak stretneme opäť o mesiac.