Prešiel ďalší mesiac a my sa vám hlásime s ďalším prehľadom toho najdôležitejšieho, čo sa počas uplynulého mesiaca stalo. Pohodlne sa usaďte a venujte nám pár minút svojho času. Čo sa teda za uplynulých 31 dní vo svete online udialo?
WhatsApp už aj na desktopoch
Začiatok mesiaca patril Facebooku a jeho hračke WhatsApp. 10. mája oznámili, že populárna messengerová aplikácia sa dostáva aj na dekstopy. Dopĺňa tak portfólio aplikácii pre Android, iOS, Windows Phone a iné. Aplikácia pre desktop však nepracuje samostatne, je iba akýmsi predĺžením mobilnej aplikácie. Čiže telefón budete musieť mať tak, či tak stále pri sebe 🙂
AdWords pridáva konverzné metriky aj k finálnym URL
V ten istý deň prišiel s vychytávkou aj Google. Aby ste lepšie porozumeli výkonnosti vašich stránok, môžete si teraz už pozrieť konverzie aj pre jednotlivé URL adresy.
Instagram má nové logo
Instagram sa v máji rozhodol osviežiť svoju vizuálnu identitu novým logo. Pozrite sa, ako vznikalo. Okrem toho sa zmien dočkala aj samotná aplikácia, ktorej dizajn teraz o niečo jednoduchší a čistejší. Ako sa vám tieto zmeny páčia?
Budeme si vypisovať cez YouTube?
Niektoré situácie najlepšie vystihuje video. Najpopulárnejšia videoslužba YouTube sa preto rozhodla spojiť svojich užívateľov cez nový komunikačný nástroj zabudovaný do mobilnej aplikácie. Už žiadne posielanie linkov na videá cez email, či Facebook, čoskoro si ich budete môcť posielať priamo na YouTube. Testovacia verzia už je dostupná určitému percentu používateľov, globálne by sa v prípade pozitívnych výsledkov mala sprístupniť onedlho.
Instagram testuje vlastný analytický nástroj
Táto novinka poteší všetkých inzerentov a majiteľov biznis profilov na Instagrame. Doteraz aplikácia nehovorila nič o vašich followeroch, okrem ich mien. To sa však v blízkej dobe môže zmeniť. Instagram totiž testuje novú analytickú platformu, ktorá vám bližšie priblíži ľudí, ktorí majú záujem o vašu značku. Okrem toho budete môcť konečne vidieť impresie jednotlivých príspevkov!
Ďalšie novinky v Google Nákupoch, ktoré si u nás neužijeme
Slovensko, ako je dobre známe, je odrezané od Google Merchant Center a nevedno, kedy sa to môže zmeniť. Preto, my marketéri, môžeme zase raz zaplakať nad oznámením Googlu z polovice mája. Ten totiž začal zobrazovať produktové reklamy priamo vo vyhľadávaní obrázkov na mobiloch. Keďže bez účtu v Google Merchant Center na Slovensku produktové reklamy využívať nemôžeme, môžeme iba ticho závidieť kolegom z iných krajín.
Reklamy v AdWords budú väčšie
Nie je to tak dávno, čo sa Google rozhodol úplne odstrániť pravú stranu reklám vo výsledkoch vyhľadávania. Pripravované zmeny, zdá sa, na to priamo nadväzujú. Vo fáze testovania sú momentálne rozšírené textové reklamy. Na čo sa môžeme tešiť? V skratke, čaká nás viac priestoru na reklamy. Titulok reklamy sa rozšíri z jednoriadkového na dva riadky. Namiesto 25 znakov bude možné využiť v oboch riadkoch až 30 znakov. Naopak popis reklamy sa zmení z dvojriadkového na riadok jeden. Ten však bude môcť obsahovať až 80 znakov. Celkovo teda budeme môcť využiť až 140 znakové reklamy namiesto 95. Uistite sa, že tieto znaky navyše dobre využijete 🙂
Facebook Pixel je zase o niečo múdrejší
Posledný májový deň už patril Facebooku, ktorý oznámil vypustenie pokročilého párovania v Facebook Pixely. Budete tak môcť lepšie využiť získané informácie o návštevníkoch vašich stránok. Pixel však budete musieť mierne upraviť. Ako na to si môžete prečítať tu.
To je na teraz od nás všetko, vidíme sa opäť o mesiac 🙂