Október bol asi najviac záživným mesiacom po dlhej dobe pre slovenský online marketing. V prvom rade aktualizácia facebookového používateľského rozhrania dokázala rozprúdiť v radoch odborníkov na reklamu ale aj obyčajných používateľov vlnu hnevu, sklamania a zúfalstva.
V neposlednom rade sa slovenský online marketing (vďaka Facebooku) dostal aj do hlavných večerných správ. Poďme na októbrové novinky.
Facebook Prieskumník
Vody slovenského online marketingu rozdelila táto aktualizácia na dva tábory. Jeden súhlasí s politikou Facebooku, že za reklamný priestor treba platiť. Druhý sa obáva negatívneho dopadu hlavne v prípade neziskových organizácií a rôznych komunít, ktoré nemajú vyhradené finančné prostriedky na reklamu. Teraz Facebook rozdeľuje nástenku na dve, kde na primárnej „Novinky“ sa teraz zobrazujú príspevky priateľov a reklamné príspevky. Na karte Prieskumník sa zobrazujú príspevky stránok, ktorým ste dali lajk.
Dvojnásobné prekročenie denného limitu v AdWords
Zo starej hranice, 120 % z denného rozpočtu, sa nová hranica posunula až na 200 %. Túto novinku Google opísal ako reakciu na nekonzistentné nákupy na internete, ktoré môžu byť jedno obdobie nižšie a iné zasa výrazne nad hranicami všetkých dôležitých ukazovateľov. A ako sám hovorí: “Internetová návštevnosť je ako oceán. Niekedy sú vlny malé. Inokedy sa more rozbúri. Ak sa teda vaše reklamy, kvôli nízkej návštevnosti nezobrazujú – Google vám to vráti až bude počet vyhľadávaní silnejší.“
Dark posty na Facebooku už neskryjete
Ďalšou novinkou v rámci facebookovej inzercie je nemožnosť „skryť“ príspevok, len jednoduchým vypostovaním príspevku cez Power Editor a spustením reklamy na tento príspevok. V každom prípade reklamných formátov, budú tieto príspevky dostupné aj pre ľudí, ktorí nie sú primárne zacielení pomocou reklamy. Táto aktualizácia dáva používateľom a konkurencii väčší prehľad o príspevkoch inzerenta.
Dôležité aktualizácie zmluvných podmienok AdWords
Pri prvom vytvorení účtu AdWords ste súhlasili so zmluvnými podmienkami. Tieto predstavujú spoločnú dohodu v základných oblastiach, ako sú pravidlá, platby a zodpovednosť. Služba AdWords sa úmerne s potrebami firiem na celom svete rozvíja, aby mohla uspokojiť ich potreby, z času na čas je potrebné urobiť niekoľko aktualizácií. Obsahom nových zmluvných podmienok je napríklad:
- vyššia flexibilita, čo sa týka upozorňovania alebo poskytovania informácií prostredníctvom telefónnych hovorov, textových správ a e-mailov;
- nové ustanovenia týkajúce sa testovania služieb a funkcií v rámci služby AdWords;
- nové ustanovenia týkajúce sa sprístupnenia informácií o technických chybách a iných chybách v službe AdWords a iné.
Toľko z októbrových online noviniek, nezabudnite nás sledovať na všetkých sociálnych sieťach: Facebook, Instagram, LindedIn a na našom blogu sa uvidíme opäť o mesiac. 🙂