Dajte si chvíľu chill od vianočných rozprávok, (ktoré ešte stále idú v telke aj napriek faktu, že už je po Vianociach) a ponorte sa s nami do hlbín online noviniek. Obohatíte svoju mozgovú kapacitu a môžete medzi kamošmi frajeriť, že viete niečo, čo oni nie.
Nové nástroje vo fejsbukových skupinách
Vo fejsbukových skupinách sa dočkáme vizuálne krajšej komunikácie. Správci skupín budú mať k dispozícii zmenu farieb, pozadia a fontov v jednotlivých príspevkoch. Tiež budú môcť vybrať emoji, ktorým budú ostatní členovia skupiny reagovať. Samozrejme, vo výbere nebudú chýbať ani zvyšné emojis, ale týmto vybraným sa dosiahne užšie tematické prepojenie so skupinou.
Facebook zároveň prináša možnosť zaslať uvítaciu správu, čo pomôže nastoliť základné pravidlá skupiny.
V neposlednom rade sme sa oficiálne dočkali rozšírenia komunitných cien! Členom umožňujú označiť príspevky a komentáre, ktoré považujú za hodnotné, čím sa zvýrazní najpopulárnejší obsah skupiny. Snáď tento upgrade prinesie viacej radosti a ocenenia v hejterskom prostredí facebooku.
https://newsfeed.cz/facebook-prida-skupinam-dalsi-nove-nastroje/
Príručka influencer marketingu od Facebooku
Vo svete pozorujeme masívny nárast influencer fenoménu, čo Facebook podkladá presnými číslami. V roku 2021 výdavky v tejto oblasti dosiahli cca 13,8 miliardy dolárov. Zistenie, ktoré tiež stojí za zmienku je efektivita influencerov. Makroinfluenceri (pod 25 000 followerov) dosahujú lepšie výsledky, nakoľko majú menšie publikum a vedia pre neho tvoriť relevantnejší obsah, ktorý zaujme a dosiahne želané interakcie.
Príručka vznikla na základe analýzy 12 kampaní, ktorých cieľom bolo zistiť aké výsledky prináša influencer marketing značkám.
https://newsfeed.cz/facebook-vydal-noveho-pruvodce-influencer-marketingem/
Profesionálne profily na Facebooku pre tvorcov obsahu
Facebook spúšťa nový profesionálny režim pre tvorcov, aby im uľahčil prácu a rozšíril pole pôsobenia. Vďaka tejto funkcionalite získajú tvorcovia dáta, ktoré im ukážu atraktivitu príspevkov, výkonnosť stránky alebo informácie o publiku či jeho raste, čo môže tvorcovi pomôcť optimalizovať jeho komunikáciu na platforme.
Doteraz tieto dáta boli prístupné len pre Facebook stránky. Teraz si ich budú môcť vyskúšať tvorcovia v USA a počas budúceho roka by mala byť novinka zavedená aj do ďalších krajín.
Update vo svete instagramových linkov
Od začiatku decembra si môžeme do samolepiek s odkazom vpisovať vlastný text a vybrať si jej farbu z predvolenej farebnej škály. Interaktívna nálepka s linkom pôvodne vznikla, aby Instagram ukázal podporu malým podnikateľom, ktorý nemali dostatočný počet followerov na swipe-up. Domnievame sa, že posledné aktualizácie boli takisto primárne orientované na maloobchodníkov, aby mohli odkaz spracovať vizuálne atraktívnejšie, čo by zároveň malo pomôcť aj vyššej efektivite.
https://newsfeed.cz/instagram-umozni-pridat-vlastni-text-do-samolepek-s-odkazem/
Kvalitné Reels už nebudú mať len audiovizuálni mágovia
V rannej fáze interného testu je synchronizácia hudby a videa v Reels. Automatický proces prispôsobí vybrané hudobné rytmy videu tak, aby vytvoril kvalitnejší a zaujatia hodný klip. Tento kreatívny prvok by mal prispieť k posilneniu engagementu sledujúcich, avšak zatiaľ nie je jasné, kedy bude prístupný pre širšiu verejnosť. Funkcionalitu by sme mali registrovať pod názvom Dancify.
https://newsfeed.cz/instagram-testuje-synchronizaci-videa-a-hudby-v-reels/
Zhudobnený Instagram
Hudba sa čoskoro nebude týkať len Reelsov a Stories. Môžeme očakávať možnosť vloženia hudby do videa a aj fotky vo feede. Zatiaľ síce nie je známy presný dátum zavedenia funkcie pre koncových užívateľov, ale jej pridanie je viac menej isté. Aktuálne sa funkcia testuje s malým percentom globálnej komunity Instagramu. Je dostupná pre niektorých používateľov v Indii, Brazílii a Turecku. Instagram uviedol, že zavedenie novinky závisí od spätnej väzby od komunity, ktorá ju práve testuje.
GOOGLE A YOUTUBE
Trendy vo vyhľadávaní v roku 2021
Spoločnosť Google zverejnila svoj ročný prehľad kľúčových trendov a tém vo vyhľadávaní, čo nám môže poslúžiť ako rekapitulácia všetkých vecí, ktoré sa udiali v roku 21. Prezrieť si môžeme spravodajské udalosti, ale aj odľahčené dáta napríklad o hudbe, športe či seriáloch. Zoznamy je dokonca možné triediť podľa regiónu, čím získame konkrétnejší prehľad o tom, čo sa deje v našom kúte sveta. Určite odporúčame obetovať trendom vo vyhľadávaní pár minút času, môže to priniesť zaujímavé insighty do vášho života. (https://trends.google.com/trends/yis/2021/GLOBAL/)
https://www.socialmediatoday.com/news/google-shares-top-search-trends-of-2021/611200/
Pripnutie vybranej lokácie v Google mapách
Google mapy zrejme zavádzajú (alebo testujú) novú funkciu, ktorá sa týka pripnutia vybraných lokácií do spodnej časti stránky s mapou. Tento life hack by nám mal pomôcť rýchlo otvoriť pripnuté miesto, a tým ušetriť čas a uľahčiť orientáciu v novom priestore.
https://www.seroundtable.com/google-maps-dock-to-bottom-button-32586.html
Youtube pridáva updaty do aplikácie YouTube Studio
Týmto krokom by mala byť aplikácia YouTube Studio viac v súlade s verziou pre počítače. Ak náhodou neviete, YouTube Studio je platforma, ktorá umožňuje tvorcom spravovať ich youtube kanál a sledovať analýzy. Prenesenie tejto funkcie do aplikácie uľahčuje tvorcom vykonávať svoju prácu kdekoľvek, bez potreby zapnúť pc. Najväčšou aktualizáciou je pridanie nových vyhľadávacích filtrov pre komentáre, vďaka čomu budú môcť tvorcovia maximalizovať svoje reagovanie na relevantné komentáre. V aplikácii tiež pribudnú nové analytické prvky, ktoré boli doteraz dostupné len na desktope.
ZAUJÍMAVOSTI
Twitter testuje novú sadu ikoniek
Predplatitelia služby Twitter Blue budú mať už čoskoro k dispozícii niekoľko nových funkcií. Medzi nimi prichádza aj možnosť zvoliť si vizuál Twitter ikonky. Vizuál ikoniek by mal súvisieť s aktuálnou sezónou a sviatkami, čím chce platforma podporiť sviatočného ducha užívateľov.
https://www.socialmediatoday.com/news/twitters-testing-new-themed-app-icons-for-the-holidays/610600/
Meta spustila možnosť zhrnúť si rok 2021
Nová funkcia vám zobrazí najkľúčovejšie momenty roku 2021, ktoré ste zdieľali na svojich sociálnych sieťach. Na Facebooku ju nájdete pod názvom ‘Year Together’ a bude k dispozícii do 30. decembra. Instagram túto online rekapituláciu roka 21 uvádza pod menom ‘Playback’ a skúsiť si ju môžete počas nasledujúcich týždňov.
GIF roka 2021
Gif je forma komunikácie, vďaka ktorej vieme v online prostredí zjednodušene odovzdať istú emóciu. Každý z nás má určite nejaké svoje milované gifko, ktoré výstižne doplní konverzáciu plnú textu. Platforma GIPHY zverejnila TOP 10 najpoužívanejších gifov roka 21. Na jej prvej priečke sa umiestnil gif zo seriálu The Office. Seriál sa považuje za zlatú baňu na tvorbu gifov vďaka skvostným výrazom, ktoré herci predvádzajú naozaj bravúrne.