Odtrhnite na chvíľku zrak od všetkých tých vianočných filmov, rozprávok či zákuskov (😜) a pozrite sa, čo sa za posledný mesiac udialo na sociálnych sieťach a Googli.


FACEBOOK

Ľahšia tvorba Reels

Facebook pridáva ďalší spôsob, ako povzbudiť užívateľov k tvorbe Reels. Nakoľko si spoločnosť uvedomuje obrovský hype týchto krátkych video formátov, snaží sa Reelsy zviditeľniť a zároveň uľahčiť používateľom ich tvorbu.

Po novom zavádza nástroj, ktorý sa o tvorbu videjka postará za nás. Facebook totiž vytvorí Reel z fotiek, videí či stories, ktoré sme už v minulosti nahrali do aplikácie. My si zatiaľ môžeme vyložiť nohy na stôl a chillovať.

https://www.socialmediatoday.com/news/Facebook-Adds-Another-Reels-Creation-Option/639262/


Nové cielenie reklám

Kampane vo Facebook Ads už môžeme cieliť aj na ľudí, ktorí sledujú náš instagramový účet. Doteraz bolo možné vytvoriť vlastné publikum na Facebooku, ale nie Instagrame. Touto aktualizáciou sa nám otvárajú príležitosti do sveta našich ig fanúšikov, vďaka čomu ich môžeme osloviť priamo na mieste činu. 🌝

Zároveň ich môžeme použiť ako zdroj pri tvorbe Lookalike Audience. 

 
https://newsfeed.cz/meta-pridava-nove-cileni-reklam/

VR nás už neminie

V tomto roku sme zaznamenali zásadný vývoj VR. Technologický posun vidieť v nástrojoch pre zmiešanú realitu, ktoré umožňujú väčšiu interakciu s reálnym priestorom. Na ďalší level sa tiež posunulo snímanie rúk, očí a tváre, čo prispelo lepšiemu ovládaniu VR a pútavejšiemu zážitku. Okrem nástrojov sa rozrastá aj komunita tvorcov VR, vďaka ktorej sa do ekosystému VR Mety zapojilo mnoho kvalifikovaných a nadšených ľudí, ktorí virtuálnu realitu formujú a posúvajú ju ku hviezdam.

Niet teda divu, že Meta plánuje v roku ’23 pokračovať v investovaní veľkých peňazí do vývoja Metaverzu. Verí, že sa vo VR ukrýva budúcnosť digitálneho spájania ľudí.


INSTAGRAM

Nové DM štítky pre firemné profily

V správach firemných účtov zrejme pribudnú nové označenia!!

Instagram spustil na vybranej vzorke test 5 variantov označení, ktoré by malým a stredným podnikom pomohli prehľadnejšie spravovať interakcie a komunikáciu s užívateľmi.

Ide o štítky, ktorých úlohou nie je len zvýrazniť dôležitú správu (cez označenie „vlajka“ 🚩), ale sprehľadnili by aj celý nákup, nakoľko ďalšie 4 štítky označujú štádiá nákupného procesu, a to: rezervované, objednané, zaplatené a odoslané.

 

https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Tests-New-DM-Labels-to-Manage-Customer-Engagement/638001/


Zvýšenie engagementu

Spoločnosť Meta pripravuje na Instagrame nové nástroje, ktorými chce zvýšiť zapojenie užívateľov. 

V pláne sú nové skupinové profily, ktoré budú viditeľné iba pre členov. 👀 Každý člen takejto skupiny bude môcť na spoločnom profile zverejňovať obsah. Zdieľané stories, posty či reelska budú však viditeľné exkluzívne pre členov skupiny, čiže sa nemusíme obávať, že by sa náhodou zobrazili naším followerom.

Čochvíľu by mali byť verejne zavedené aj „Candid Stories“ aka duplicita BeRealu. Tento typ stories, podobne ako app BeReal, nás vyzve v nečakaný okamih k zachyteniu toho, čo práve robíme. Príbeh bude viditeľný iba pre tých, ktorí sa tiež zapojili a zazdieľali svoj autentický zlomok života.

V neposlednom rade sa Meta snaží zvýšiť zapojenosť v stories cez nálepku „Add Yours“, ktorá bude v blízkej dobe obohatená o texto „Pass it on“, čo má ľudí povzbudiť k zazdieľaniu tematických fotografií.

https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Adds-BeReal-Like-Feature-New-DM-Connection-Tools/638663/


Recap roka 2022

Instagram nás tieto dni vyzýva k tvorbe Reelu, ktorý zhrnie náš rok 2022. Spúšťa totiž rekapitulačnú šablónu, ktorá je unikátna tým, že jej voiceover nahrali rôzne celebrity a influenceri. 

Ako na to❓

Novú možnosť nájdeme, keď klikneme na ikonku foťáčika, cez ktorú sa dostaneme k vytvoreniu reelu. Následne prejdeme do šablón, kde nás čaká niekoľko rôznych druhov tejto rekapitulačnej šablóny. Po výbere jednej z milión si manuálne vyklikáme svoje fotky či videá z uplynulého roka, ktoré chceme do Reelu zahrnúť.

Voilà, môžeme zdieľať.


GOOGLE A YOUTUBE

Google v ČR prestane ukazovať náhľady článkov 

Prevádzkovatelia internetových služieb budú musieť v Česku platiť online médiám za používanie úryvkov z ich obsahu. Vyplýva to z novely autorského zákona, ktorá prešla českým parlamentom. Aby bol zákon plne právoplatný, musí ho ešte podpísať prezident. 

Google na schválenie novely zareagoval vyhlásením, že v Česku prestane vo výsledkoch vyhľadávania zobrazovať náhľady článkov (tzv. snippety ~ náhľad obrázku a niekoľkých viet z textu). Namiesto nich bude ukazovať len titulky s odkazom. 

https://www.lupa.cz/aktuality/google-prestane-v-cr-ukazovat-nahledy-clanku-duvodem-je-novela-podle-ktere-ma-platit-za-obsah/


Vyhľadávanie vo videách na YouTube

Google v Indii pilotne testuje ďalší spôsob využtia titulkov v YouTubových videách. Ich nové použitie nám má pomôcť nájsť relevantné časti videoklipu, a to na základe zadaného kľúčového slova ~ tak, ako môžeme vidieť na obrázku nižšie.

Pridanie viacerých textových vyhľadávacích nástrojov dodá tvorcom väčší impulz pre tvorbu presnejších titulkov v ich videách, čo v neposlednej rade prispeje aj k ich skvalitneniu. Mimo toho by tento posun mohol mať vplyv aj na SEO. 

https://www.socialmediatoday.com/news/google-tests-text-search-for-segments-in-youtube-clips/639130/


Emoji reakcie v YouTubovom livestreame

Práve prebieha testing nového spôsobu reakcií na livestreamy. Konkrétne ide emotikony, ktoré sa vybranej vzorke užívateľov už teraz zobrazia pri prebiehajúcom livestreame. Následne môžu vďaka nim reagovať v reálnom čase na aktuálne dianie v livestreame. Tieto reakcie sú anonymné a ostatní diváci v chate neuvidia, kto použil daného emotikona. 

Update je veľmi podobný sade reakcií, ktorú YouTube vydal pod označením „Timed Reactions“ začiatkom tohto roka.

https://www.socialmediatoday.com/news/YouTube-Tests-Emoji-Reactions-in-Live-Streams/638787/


ZAUJÍMAVOSTI

WhatsApp pracuje na miznúcich správach

V ďalšej aktualizácii by nám vo WhatsApp chatoch malo pribudnúť tlačidlo so symbolom zámku. Po jeho stlačení môžeme odoslať kamošovi či business partnerovi textovú správu, ktorú však uvidí len raz. Keď ju otvorí, správa nadobro zmizne a už nebude možné opätovne vidieť jej obsah.

Podobne ako pri obrázkoch a videách s miznúcim charakterom, ani takúto textovú správu nie je možné preposlať, skopírovať a pravdepodobne ani screenshotnuť. 

https://wabetainfo.com/whatsapp-beta-for-android-2-22-25-20-whats-new/


WhatsApp rozširuje možnosti posielania správ

Komunikačná platforma prináša novú možnosť, ktorá nám umožní poslať správu samému sebe, čo môže byť šikovnou pomôckou napríklad na ukladanie poznámok, spísanie nákupného zoznamu alebo posielanie odkazov, ku ktorým sa chceme neskôr vrátiť.

Správu samému sebe pošlemu úplne jednoducho. Otvoríme si zoznam kontaktov, klikneme na položku so svojim menom & fotkou a môžeme začať „konverzáciu“.

Funkcia bola testovaná počas posledných týždňov a teraz už je spustená pre všetkých používateľov v systéme Android aj iOS.

https://www.socialmediatoday.com/news/whatsapps-adding-a-new-option-to-send-a-message-to-yourself/637426/


Páčil sa vám náš článok?

Zdieľajte na sociálnych sieťach.